Kiinnostavaa
-
0 70
Omenaviinietikka?
Onko se niin terveellistä? Onko kokemuksia?
-
0 72
Maustamisesta
Olen ihmetellyt aina reseptien maustemääriä. Niissä kun usein on 1/2 tl pippuria, 3 tippaa tabascoa, yksi valkosipulinkynsi jne... Onkohan minun makuaistini jotenkin surkastunut, kun eivät tuollaiset määrät maistu minusta oikein miltään?? Peitänköhän raaka-aineiden maut liiallisen maustamisen all...
-
0 10
Kananmunien värjäys.
ensi maanantaina olisi tarkoitus värjätä kahdeksen 6-12 vuotiaan tytön kanssa kananmunia, ja kaipailenkin nyt vähän nauvoja. ajatuksena on että tytöt saavat kokeilla keitetyn ja raa'an (tyhjennetyn) munan värjäämistä. eli A) kun värjätään sipulinkuorilla niin kauan ja miten paljon sipulinku...
-
0 251
Mistä en pidä
Eli vaikka kaikki ruokaharrastajia olemmekin, niin varmaan jokaisella on edes JOKU pöperö, joka ei mene kurkusta alas. Itse olin lapsena nirsohko, mutta nykyään hyvin kaikkiruokainen. Inhokkilistalta löytyy silti yhä jotain: - raa´at pihvit jne (myönnän, en ole maistanut, mutta en aiokaan!) ...
-
0 9
Kuivalihat kuivumaan...
Meillä täällä Lapissa alkaa olla kuivalihan teon aika. Itse teen sekä raavaan paistista että sydämistä ja poronsydämistä. Aivan taivaallinen herkku. Poron paistista tehdään tietenkin, mutta mielestäni se on liian kallis raaka-aine tähän. Lihat vaan karkeaan suolaan yön yli sitten narutetaan...
-
0 11
Kirppis :)
Mulla on monta isoa ja pienempää vanhaa Riihimäen Lasin tölkkiä, mutta ei montaakaan kantta. Eli tietääkö joku mistä niitä voisi löytää, tai saada? Tai ei kellään teillä sattuisi olemaan?
-
0 5
Tahini ja sen maku?
Hei, tein itse tahinia koska sitä tarvittiin moneen minua kiinnostavaan reseptiin. Siinä on sellainen maapähkinävoita muistuttava maku mutta se on hieman kitkerä. Onkos kenelläkään kokemusta tahinista ja miltä sen oikeasti pitäisi maistua. Reseptissäni siemenet piti paahtaa. Olisiko se voinut ...
-
1 128
mitäs "roskaruokaa" syötte mieluiten?
Itselläni se on skrovmål. siihen tulee ranskalaisetperunat, hampurilainen juustolla sekä limu. En tosin nyt ole koko tämän vuoden aikana käynyt grillillä, sillä mun pitää pudottaa painoa, koska: meen kesällä leikkaukseen, jossa pienennetään vatsalaukku ja samalla poistetaan uusinut palleatyrä. El...
-
0 11
mitä einesruokia syötte??
Itselläni on tapana ostaa silloin tällöin kokkikartanon kinkkukiusausta, broilerpastaa. isoja rasioita, aina 700gr rasiassa. maukkaita ovat....:P
-
0 34
huominen naistenpäivä
:S:S:S mitäs huomenna naistenpäivänä meinaatte kokata Itse ajattelin valmistaa salaatin, johon laitan raejuustoa, paprikaa, tonnikalaa sekä oliiveja. pääruoaksi ajattelin: broilerpastaa. jälkihyväksi: kahvia ja pannaria mansikkahillon kera. vaikuttaiskos hyvältä :S
-
1 5
Kylmäsavulohesta
Tällainen hassu kysymys että jos kylmäsavulohta laittaa uuniin niin "kypsyykö" se siellä ihan niin kuin tavallinen raaka lohi? Kun mun maailmassa toi kylmäsavu on raakaa samoin kuin graavilohi 8-)
-
0 20
Kompostoreista
Millaisia kompostoreja teillä on? Ostin juuri Hobbyhallista kompostorin nimeltä "Green Johanna" eli "Kompostimaija". Maksoi 200. Seuraava ja varmaan hienompi olisi maksanut noin 500. Tykkäsin, että on liian kallis. Tämän Maijan pitäisi olla lämmin myös talvella. Vanhempi kompostorini on ohuts...
-
0 51
Reseptin nimet
mielenkiintoisia nimiä olette, olemme, keksineet sapuskoillenne :-) Perinne ruoka oppaissa on myös todella erikoisia nimiä, mistä ei ainakaan vieraspaikkakuntalainen arvaa yhtään mitään... Minäkin laitan tarpeen mukaan jonkun omaperäisen nimen jos vaikka uuden piirakka-ohjeen kehittelen. Tie...
-
0 23
Kevyitä ruokaohjeita
Rakkaat kotikokin käyttäjät !Kevyitä peruskotiruoka-ohjeita nyt olis tarvis..Perusruoka ja jälkiruoka hyviä vinkkejä vähäkalorisista ruuista. Nim:Laihdutuskilpailun osaannottaja(:P)
-
0 95
Leivät pilalla
:S Joo, ehtoota täältä Ikaalisista. Olen tällainen yksin eläjä ja olen leiponut hiivaleipää, mutta ei näytä onnistuvan. Mielestäni olen tehnyt pussin kyljessä olevan ohjeen mukaan, kohottanut altaassa ja jopa vieressä ja muuallakin, mutta tulee mitä milloinkin. Juuri otin uunista hiivaleivän, s...
-
0 43
Mitä valmiskastikkeita käytät?
ItellÄ paha tapa noi perinteiset knorrin jauheet ja joskus pastakastikkeet purkista. Ostan halvinta purkkisoossia ja jatkan sitte ite niitä sopivilla aineilla. Mites muut keittiön gurut?
-
0 74
monta askia tupakia menee päivässä ?
tässäpä kysymys !
-
0 69
Passata, kermaviili ja muita 'erikoisia'
Okei, tämmönen ongelma ... Kaytetäänkö suomessa Passataa ja tunnetaanko se yleisestikään edes tolla nimellä? En löydä käännöstä, mutta siis Passata on siivilöityä tomaattia (sieved tomatoes, aika suora käännös siis) ... kuulostaako tutulta? Ja jos joku tietää, saa kertoa mikä se on Suomeksi :)...
-
0 131
urheilu
mitä urheilulajeja harrastattte?Harrastaako kukaan esim jotain tanssia huutosakkia nyrkkeillyä tms(:P)
-
0 12
Veteraanijuhlat - Mitä tarjolle?
Mitkä ruoat ovat vanhempien ihmisten suosiossa? Mitä kannattaisi tarjota veteraaneille? Millaiset ruoat ovat perinteisiä koko Suomessa? Olemme järjestämässä tällaisia juhlia, ja minulle annettiin vastuu ruokalistan suunnittelusta, ja haluaisin teiltä ehdotuksia.
-
0 5
Keittokirjat!
Onko kenelläkään tietoa, mistä saisin hankittua itselleni teokset: "Ranskalaisen keittiön salaisuudet" ja "Ludvig XV:n keittiömestari: Keittotaidon kannettava käsikirja".?!!!!????
-
0 29
Meillä syötiin eilen:)
Tässä voi kertoa kokemuksia aterian laitosta, ruokailusta, miltä ateria maistui ja mitä sen jälkeen...;)
-
0 256
Ruoan hinta nousi
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ruuan+hinta+nousi+ja+kiihdytti+inflaatiota/1135234064236 Ruoan hinta nousi. Hälyttävintä on vehnäjauhojen 46 % nousu. Makaronikin sai pari kymmentä prosenttia lisää ja maitokin liki viisitoista. Tämä on syvältä.
-
0 23
Hyvää Ystävänpäivää
kaikille tasapuolisesti!(:D
-
0 21
ystävänpäiväruokaa
:-) Mitäs olette ajatelleet kokata ystävänpäiväruokaa?? itse aattelin: broilerpihviä, perunamuusia ja ruskeakastike. Lisukkeena: puolukkahilloa. Jälkkäriksi: Donitsi kahvit. aivan ihanaa.......:P;)
-
0 91
Juurekset
On puhuttu lantuista omassa yhteydessä, mutta muistuttakaan jos on yleisesti ollut tällainen keskustelu ;) Minkälainen on palsternakka (tiedän jopa minkä näköinen, mutta..)?
-
0 60
?
.
-
0 25
Italialainen salami
Käytättekö Italialaista salamia ? katsokaa sitten tämä video, myös hevosten ystävät ! http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?588966 :S
-
0 87
Mitä mausteita nämä on?
Sain ulkomailta tuliaseksi mausteita, ja en tunnista niiden nimiä:D Jos joku tietää ja vois kertoo mitä ne on ja mihin niitä vois käyttää? Eli Karvi, Thymi, safran tunisien, harissa couscous, 4pieces... Harissan kyllä tiijän maustetahnana mutta tuo on ihan jauhetta, onko silti samaa?
-
0 213
ette kai puhu kännykkään !
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/02/610384 8-) mukava pitää pitää välillä kokonaan kiinni, saapi olla ihan rauhassa !