Kiinnostavaa
-
0 57
ehdotus
mitä mieltä ? olisiko tälläinen keskustelu alue paikallaan, kun Hyvät ruokapaikat. Jossain on ollut näitä "vertailu juttuja", mutta niissä on yleensä haukuttu ruokaa ja paikkoja. Mutta ihan tälläinen kirjoittajien parhaat ruokapaikka vinkit ?
-
0 38
Raskaus ja kasvisruoka?
Onko vauvallisia tai "lapsellisia", siis ihmisiä joilla on kokemusta kasvisruokavaliosta raskauden aikana? Avokkini sanoo että vaikka väkisin syöttää mulle raskausaikana lihaa kun ei usko kasvisravinnolla pärjäävän. Ite uskon monipuolisen kasvisruokavalion olevan riittävä. Käytän kuitenkin mait...
-
0 226
Seuraava pyhä tai juhla?
Kirjoitellaanko tähän mikäs se on seuraava juhla mihin keksiä ja kehittää sitä perheen ruokaperinnettä. Käsittääkseni on tulossa laskiainen ja ruuneberin päivä. Minä en edes tiedä kumpana päivänä sitä pitäisi muistaa sunnuntaina vai tiistaina! Kertokaa jos joku jotain vanhoista tavoista ti...
-
0 57
Lasten suusta :)
.
-
0 43
RUISLEIPÄÄ
Syöttekö ruisleipää ? Enkä tarkoita nyt niitä "leipätehtaitten" Vaasa, Fazer, yms. mukamas ruisleipiä... Vaan ihan aitoa ruisleipää. Jossa valmistus aineina vain: vesi, hiiva, suola ja ruisjauho. Siitä saa kuitua ja jopa luonnollista maitohappobakteeria, kun on juureen tehty. + vitamiinit j...
-
0 100
Tuoremehut, mehut
Juotteko joka aamu tuoremehua? Entä muita mehuja, joita kaupasta saa. Laitatteko itse mehua? Yleensä juon vettä, mutta tänään ostin purkillisen tomaattimehua ja se maistui kävelylenkin jälkeen erittäin hyvältä. Siinä ei ole paljon kaloreitakaan 8-)
-
0 7
Pakastetilli
Onkos kukaan kotikokkilainen törmännyt missään kaupassa pakastetilliin? Olin jokunen aika sitten kokeilemassa töitä pienessä suurkeittiössä jossa sitä käytettiin. Itselle ei ole tullut tavallisena kuluttajana mistään vastaan. Mieluummin käyttäisin kuitenkin pakastetilliä kun sitä kuivaversiota....
-
0 7
Prinsessa/marsipaanikoristeltu kakku
Siskontyttöni oli tehnyt ihanan prinsessakakun. Mutta suru oli suuri kun kakun marsipaani oli kuvun alla yön aikana kostunut ja valunut. Onko säilönnässä joku jippo?
-
0 25
Sushi.
Oletteko laittaneet sushia?, löysin työmatkalta ostamani sunokon+ muut tarpeeliset "välineet":S , pakkaus on "korkkaamaton" . Jos jollakin kotikokeista on kokemusta vinkit otetaan vastaan.:-) Vielä kun pimeitä iltoja, olisi aikaa laitella sushia ystävien iloksi.
-
0 33
Mitä perinteitä perheessänne noudatetaan?
Meillä oli tapana käydä sisarusten ja heidän perheidensä kanssa joka lauantai aamu äidilläni. Hän oli keittänyt AINA riisipuuroa, ja leiponut pullaa. Korvapuusteja, voipullia ja ns. kierukkapullia. Tämä tapa kesti vuosia, hänen kuolemansa lopetti sen. Meistä kenestäkään ei ollut tämän perintee...
-
0 24
mistä ohjeet ?
Mistä ohjeet keksitte ? Minulla joitain päässä, jostain saatu tai syöty ja niistä itse sitten kehitelty sopavaksi. Ravintoloiden ruokalistoista saa myös hyviä vinkkejä... joskus vaan ihan kokeillaan, eli mitä tarpeita kaapista löytyy... Jokusen ohjeen olen täällä lukenut, mikä on juuri ollut jo...
-
0 966
Mitä Lidlistä?
Mitä ostatte Liiteristä, onko jotain mitä sieltä haette? Mä ostan kaikenlaista ja kaikki on yleensä maistunut. Vähän olen sitä mieltä että turhaan monilla on ennakkoluuloja ja muuta...
-
0 33
pizza
laitoin TIETOA PIZZASTA ja historiasta, ohjeen kommenttiosaan: pizzakastike 1. (tu)
-
0 7
Arkiruokaa
Juhlat on juhlittu ja lähdetään viimeistenkin rääppiäisten jälkeen hakemaan niitä tuttuja ja turvallisia arkiruan uria. Itse olin aamulla, kauppareissun ja ulkoilun jälkeen, puolitainnoksissa siitä miten ihanalle tuore ruisleipä taas maistuu joululimppujen ja patonkien jälkeen. Vaikka nekin hyviä...
-
0 130
allergioita
:( mulla sitrushedelmä allergia ja muutama vuos sitten todettiin pähkinä ja kiivi allergia eli siksi joudun nykyään kattoo ain kaikki ruokatarvikeet ettei niis oon mitään mikä ei sovi. mikä pahinta oon hirvee herkuttelija ja useimmissa karkeissa on sitruuna happoa joissain juomissakin on sitr...
-
0 3
juhlat
en millään keksi uuden vouden herkkuja :S:S:S:S ja on kiire::o::o8-):S:S::o::o
-
0 15
jäätelöannos
Haluaisin täydellisen jäätelö annoksen. Mikäs on teidän herkku? Minulla on sellainen jälkiruoka ollut jota siskoni aina tekee. Kermaviiliä ja vaniliavaahtoa ja sitte jäätelöö ja marjoja. Se kermaviili antaa kivan potkun. Mietin voisko tätä jalostaa ja jotenkin pehmentää tällä hässäkällä jä...
-
0 12
ristipisto patalappu
Tämä on hieman ot, mutta siina perunaherkut kirjassani on aivan ihana kuva missä on upea ristipisto patalappu. Koitin googlailla vaan en löytäny ohjeita sellaseen. Olen aikoinani jonkun verran tehny ristipistoja ja nyt innostus nousi taas! Siksipä kyselen että jos täällä on käsityö ihmisiä nii...
-
0 112
Lahja joulupukilta
Utelisin toiko pukki teille mitään uutta ja kivaa keittiöön liittyvää?? Meille joulupukki toi fiskarsin (functional form) keittiöveitsiä, joita tänään testailin ja ero entisiin oli huimaava! Kyllä oli ilo pilkkoa sipulia terävällä veitsellä. :D Pukki toi myös Pentikin ruskeat pippuri- ja suola...
-
0 109
Uusi Vuosi
Laitammeko tänne jos jollakin on muutakin Uuden Vuoden pöydässä kuin nakkia ja sipsiä.... Epäilempä että on :D Itse olen meinannut tehdä itse perinteisen perunasalaatin (en pidä kaupan majoneesipläjäyksistä) ja teen Välimeren Viileimpiä patonkipaloja, Annikaalin oliivitahnaa sipaisen patongi...
-
0 54
Roorirauta
Kun tein tällä reseptillä, niin isäni sanoi niiden muistuttavan lapsuuden aikaisia laskiais kakkuja. Eli ne paistettiin rooriraudalla hiilloksella. Onko tämä kenellekkään tuttua? http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/42145/Krumkaker Minua kiinnostaisi kovasti nähdä kuva kyseisestä raudasta ja...
-
0 233
On the rocks?
Mietin tuossa kun on laseja viinille, oluelle, konjakille, snapseille, shamppanjalle jne. Niin minkälaisesta lasista kuuluu juoda brandy, rommi, likööri... ?
-
0 26
HYVÄÄ JOULUA!
kaikille tasapuolisesti:D
-
0 4
Joulua
Oikein Hyvää ja Herkutteluntäyteistä Joulua kaikille Kotikokkilaisille ja viettäkäähän mukavat virtuaalipikkujoulut, itse kun en pääse osallistumaan työesteen takia.:( Huomenna alkaa todellinen loppurutistus Joulun laittamisessa koskapa kaikki on noiden edellämainittujen töiden vuoksi jäänyt hiu...
-
0 42
keräättekö
Keräättekö ruokalistoja ? Minulla on jokunen jäänyt matkaan. Niitä voi käyttää "keittokirjoina" kun ei keksi mitä tekisi tänään ruuaksi. Aika moni menu on helppo valmistaa ihan omilla aivoillakin, mutta voihan sitten etsiä tarkrmpia ohjeita vaikka täältä, jos ei pelkän nimen perusteella valmist...
-
0 4
HIIVAN MÄÄRÄ
Pizza ohjeita lukiessa hämmästyttää hiivan suuri määrä. TV:ssä jossain ruokaohjelmassa laitettiin 1/2 l taikinaan 50 g hiivaa !!! Minulla on "aito Italialainen" pizza-ohje ja siinä hiivaa tulee 1/2 l taikinaan vain 10 g ! Taikina kohoaa hyvin ja muutenkin siitä tulee aidon oloinen. Turkkilainen ...
-
0 10
Mistä löytyis
Tietääkö kukaan löytyiskö netistä jostain suomeksi noita reseptejä joita kokataan pannu kuumana-ohjelmassa?
-
0 33
Menu / Ruokalista Laitetaan linkit tänne
Minulla ei ole vielä muita kuin tuo yksi menu [url=http://www.kotikokki.net/kayttajat/Piri/kirjahylly/menut]Itsenäisyyspäivän menu[/url] mielelläni lähtisin katselemaan, jos vain ilmoitatte linkit t. Piri
-
0 9
Jouluaaton illallinen
Sarjassamme "Meillä syödään", olisin nyt innostunut lukemaan teidän Joulukattauksista! Mikä parasta, jos teillä on Joulumenu /kirjahylly /ruokalista, niin laittakaa linkkiä tulemaan! Ehkä vielä viime hetken ruokavinkit tästä irtoaa! Enää 6 yötä...
-
0 95
Viimeistä joulunalusviikkoa viedään!
Jo viikon kuluttua ollaan joulussa hyvin syöneinä. Olisi kiinnostava tietää, missä olette menossa. Onhan keskusteluissa jo käynyt moni asia ilmi, mutta kuitenkin: Minkä jätätte viime tinkaan? Joko joulusillit ovat purkeissaan? Kuinka paljon pitää vielä huiskia tuvan ja aitan välillä niin kuin kal...