Kiinnostavaa
-
0 17
Kylmiö
Meillä on iso kylmiö, jota ilman en pärjäisi. Monet ovat luopuneet kylmiöistä, mutta haluan ehdottomasti pitää omani. Sinne on hyvä lykätä hyllyille kakut ja kinkut, soppakattilat uutta lämmitystä odottamaan. Sieni- ja hillopurkit supisevat siellä keskenään salaisuuksiaan, ja potut kuuntelevat ko...
-
0 30
Morttelit ja yrttileikkurit
Olen tässä etsiskellyt hyvää morttelia. Omassa taloudessa moista ei ole käytössä eikä siis kokemusta moisesta tuotteesta paljon ole. Käsityöalan ihmisenä haluaisin kokkaavalle ystävälle kuitenkin sellaisen valmistaa ja nyt kyselen sitten morttelin käyttäjien mielipiteitä siitä kuinka iso kyseisen...
-
0 62
Parhaimmat joulureseptit?
Nyt olisi parhaimmat joulureseptit hakusessa. Millä tavalla ja millä suhteilla sinä olet saanut aikaan vuosi vuoden jälkeen parhaimman makuiset laatikot ja muut jouluruuat??
-
0 43
Ihmemaa IKEA
Kävin elämäni ensi visiitillä Haaparannan Ikeassa viime viikonloppuna. Onhan se varsinainen TAVARAtalo. Pienestä herkkupuodista ostin 600 g kauralastuja (24 kr), Annan täysjyväpiparkakkuja (16 kr), punssirullia 180 g (9 kr), Taalainmaan hevosen muotoisia suklaakonvehteja 100 g (20 kr), punaista p...
-
0 10
mokkapalat
laittakaa hieman konjakkia mokkapaloihin,tulee muuten mahtava maku,kokeilin ja oli tosi kiva säväys
-
0 20
Mitä joulukinkulle kuorrutteeksi?
Perinteisesti olen laittanut sinappia (konjakki- sellaista) ja korppujauhoja. Onko kukaan kokeillut kuorruttaa piparkakkujauheella ? Muita hyviä vaihtoehtojakin otetaan riemulla vastaan.
-
0 11
forsmarkki
Onko kukaan teistä valmistanut forsmarkkia - multa on ohje hukassa enkä muista miten se tehtiin. Sen muistan että siihen laitettiin jauhelihaa ja anjovista. Olisikohan jollakin ohje
-
0 1
Leipäsiirappia ja inkiväärisiirappia vai fariinisokeria ja mallasuutetta
Löysin aivan loistavan juureslaatikon ohjeen, jolla ajattelin korvata kaikki muut laatikot pikkujoulujuhlissa. Ainoa "ongelma" on ohjeessa oleva: 1/2dl inkiväärisiirappi 1/2dl leipäsiirappi En käytä siirappeja muuten oikeastaan koskaan enkä millään viitsisi tätä yhtä kertaa niitä ...
-
0 3953
Meillä leivottua
Sarjassamme Meillä syödään tänään.. Mulla ainakin on kamala leipomis buumi välillä päällä. Tulee urakalla tuotettua kaikenlaista. Nyt näin joulun alla esimerkiksi. Sunnuntaina leivoin [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/40687/Pehme%C3%A4%20piparkakku]Jouluisen piparkakun[/url] si...
-
0 11
Jouluisia jälkiruokia, helppoja ja herkullisia!
Haluaisin ohjeita ja vinkkejä jouluisista jälkiruuista. Helppotekoisista ja mielellään sellaisista, joita voisi tehdä ennakkoon pakkaseen.
-
0 3
Perunasalaatti
Mieheni pyysi perunasalaattia ja sitä näyttää olevan niin monta ohjetta! Ajattelin että te voisitte suositella omaa herkkuanne, niin sais jotain mistä aloittaa.
-
0 26
KONVEHTI-galluppi
näin joululahjoja paketoidessa; mitkä ovat omasta mielestänne ykkös-joulumakeisia? itse tykkään värkkäillä kaikenmoista, mutta monesti lahjaksi saadut ovat kaupasta ostettuja; fazerin present ovat hyviä, mieheni pitää after eighteistä ja fazer minteistä; yhteinen suosikki ovat ne viime joulun...
-
0 89
Mitä rasvaa leivän päälle?
Meillä käytetään Beceliä.
-
0 37
silikonivuoka
yritin löytää tätäkin keskustelua mutten onnistunu joten aloitan uudelleen. Tein kuivakakkua eilen eka kerran silikonivuuassa. Eka kakku oli matala ja ihmettelin koska se oli silti yhtä mehevä ja hyvää kuin ennenkin. Tein seuraavan kaksinkertaisella taikinalla. Tuli oikein muheva ja hyvä. Onk...
-
0 20
Hygieniapassi
Mitä mieltä olette hygieniapassista. Rahastustako?
-
0 12
Kaakao
Kuka on käyttänyt Option-kaakaota, mitä mieltä mausta ja tietääkö paljonko vähemmän kaloreita, kuin tavallisessa kaakaossa? Ajattelin nyt tätä kaakaota leivonnassa!
-
0 49
Astiasto keskustelu!
Nyt kun on uusi keittiö. Niin olis aikomus ostaa ihan oikee astiasto. Meillä on nyt kaikki eriparia, joku on voinu kuvista vaikka hokatakki :) Kertokaa hyvät ja huonot puolet omistanne! Minulla on sellaiset toiveet, että en halua kkp vaan oikeat kahvimotit. Ja lautasten tulee olla isoja j...
-
0 52
Itsenäisyyspäivänvietto
ihan näin ko päivän lähentyessä; miten olette/aiotte viettää itsenäisyyspäivää ja mahdolliset menuut? :) itse emme ole ennen sen kummosemmin ko päivää viettäneet, mutta tänä vuonna järjestämme päivälliskutsut n.10 hengelle; menu on viä auki ;)
-
0 13
Lanttu
Sain Jalkapallon kokoisia lanttuja 20 kg mitä muuta hyvää niistä voi tehdä kun Lanttulaatikkoa kun se ruoka ei mun suussa maistu enkä syö
-
0 19
Ruoste.
Kakkos-asunnon tiskialtaaseen on jäänyt joku "metallinen "nippeli". Olisiko kenelläkään mitään neuvoa miten ruostetahra poisteaan?
-
0 7
Kevyt pipartaikina?
Hei tietääkö kukaan, onko mahdollista valmistaa kevyttä piparitaikinaa? Esim margariinin tilalla käyttää kasviöljyä, vährmmän jauhoja tai edes jotakin? :)
-
5 26
kalan salaatti
Meillä olis mummolassa kokoontuminen syömään viiminen iso ruijanpallas. Lupasin tehä salaatin. Onko kellään vinkata valmista ohjetta täältä joka sopisi kalan kanssa.
-
0 9
Ohrasuurimo
Tästä on ennekin puhuttu mutta mulla ei toimi tuo etsi. Joten sitä vielä rupesin sanomaan kun kalorilaskurissa tytöt huomautti hyvän pointin. Ohrasuurimo tehdään kotimaassa. Ja riisi toisella puolella maailmaa. Eli eettisestikkin parempaa syödä lähiruokaa. Itse olen tehny nyt uunipuuroa ri...
-
0 60
Guarana
Ajattelin ihan mielenkiinnosta kysellä, että onko joku juonut energiajuomia, missä on kyseistä ainetta, tai syönyt purkkaa, jossa on guaranaa?? (lidlistä ainakin saa). Itselle tulee hirveä päänsärky kyseisistä tuotteista, siksi utelen. :( Mites muilla??
-
0 6
linkkikansio
Minua niin harmittaa kun saan hyviä linkkejä ja sitte ne unohtuu ja saa ettiä. Tein nyt itelle kirjanmerkkeihin eli suosikkeihin uuden kansion minkä nimeksi tuli kotikokin parhaat. Sieltä löytyy linkki esim. Annikaalin keittokirjaan. Miten te olette ratkaisseet tätä informaatio tulvan arkistoin...
-
0 7
Piia58
.
-
0 46
ruokaraha
Tämä voi olla liian henkilö kohtainen kysymys, mutta rupesin miettiin että mitäs teillä menee yleensä viikossa ruokakauppaan? Ihan vessapapereineen ja vaippoineen kaikkineen. Tietenkin jos tietää mitä menee ite ruokaan niin se olisi mielenkiintoista. Sillon kun olimme molemmat töissä meillä ol...
-
0 22
Nuorten keittokirjat
Heippa! Olen juuri tekemässä kotitaloustieteen kandidaatin tutkielmaa nuorten keittokirjoista. Olisi hauska kuulla teiltä kommentteja aiheesta. Millaisia keittokirjoja ostaisitte nuorille 13-18 -vuotiaille? Mikä tekee teidän mielestänne keittokirjasta juuri nuorten keittokirjan? Pitäsisikö nuo...
-
0 26
SYÖTÄVÄN IHANAA!!
Eikä aina välttämättä edes syötävää. Ajattelin, että tällainen ketju voisi olla kiva. Välillä löytää kaikkea kivaa mikä liippaa keittiöön ja ruan laittoon. Tai sit kivoja uutuuksia.. Niitä vois sit laitella vaikka tänne. Nii, ja kaikki keittiö "tuunaus" jutut ja ideat... Esimerkkinä http://...
-
0 358
virtuaaliset pikkujoulut
.