Kiinnostavaa
-
0 8
hedelmäkakku
Onkos kellään kokemusta eri ohjeista ja pystyykö suositteleen sitä parasta! Täälläkin on niin monta ohjetta etten tiedä mitä kokeilla vai kokeillakko kaikkia::o Entäs jos päätän liotella luumuja ja muita konjakissa. Niin mitä ihmeen konjakkia ostan. Onkos jollakin jotain lemppari merkkiä mitä...
-
0 3
kala
Siis en halua hulluna mainostella kun sain pari reseptiä pöytälaatikkoon, mutta. Jos kiinnostaa kattoa miten norjassa tehään kalapulla niin käykää lukemassa. Se on erillainen ohje kuin tavallisesti. Ja lupaan että on hyvää! Mustikka on kova tekeen kalasta niin käy kattoon. Ja toinen on surs...
-
0 53
Paras ruokalehti?
Posti kiikutti mulle Suomen Kuivalehden Gourmet-lehden. Näytenumero. Mukavahan tuota on lukea ja katsella mutta reseptit on aika hienoja tällaiselle tavalliselle perheelle. Enpä ole näihin ruokalehtiin paljon tutustunut eli kysynkin nyt: Mikä on paras ruokalehti?
-
0 150
Ihana kotikokki
Tästä on puhuttu aiemminkin. Mutta vaikka kuin yritin en löytäny ketjua. En omaa Mailon Monk kykyjä! :D:D Elikkä just lopetin toisella foorumilla, vaikka kuin yrittää sievästi kirjoitella joku rupee arvosteleen ja pottuileen. Kun lukee ketjuja niin 70% niistä on riitelyä ja ihan kiroilua tois...
-
0 46
Joulukarkit
Sovin juuri siskontytön kanssa että pidämme perinteisen joulukarkki viikonlopun. Pupu jo puhui karkeistaan! Jos teillä on hyviä ohjeita niin laitatteko tähän ketjuun! Kerään joulukarkki ohjeita ja muutkin joulumakeat jutut olisi tervetulleita! Niitä on mukava katella ja tutkailla mitä te...
-
0 18
piparin tuoksua..
meil on tyttö jo monta viikkoa halunnut leipoa pipareita; joten oli jo nyt pakko si tehä piparitaikina, jotta saadaan illaksi pipareita :D eihän siiitä ole kuin muuan viikko kun manasin että joulu tulee liian aikaisin, mutta nyt oon täs kalenteria selannu ja huomannu et eihän se enäään olekkaa...
-
0 11
Aivanko totta KOTIMAISIA HERNEITÄ?
Tämä on henk.koht. mielipiteeni, en usko mihinkään kotimaisiin herneisiin. Kun menee Eurooppa4 valtatietä Saksan halki, herää epäillys. Laajat, silmänkantamattomat herneviljelmät. Miljoonat autot kulkevat halki Saksan menevän autobanan, lyijyn, pakokaasun raikastamat autopölyt leijuvat tuules...
-
0 31
Kotikokit!
http://ohjelmat.yle.fi/kotikokit/etusivu Käykää kattomassa oheinen linkki! Onko joku ilmoittautunut tuonne mukaan? Tuli villi ajatus että voitaisiin koota kotikokki.netin porukka tuonne kokkaamaan!? Löytyiskö kiinnostusta? Minä voisin hyvinkin lähteä!
-
0 10
Muuttomiehet.
8-) Nyt Meni Sunnuntaipäivä "pipariksi".... :S Eilen ilmoitettiin ystävällisesti; osa muuttotavaroistani saapuu sunnuntaina ulkomailta. Kuuluuko muuttomiehille tarjota jotain? 8-) (Tämä vielä... Kun pitäisi viedä huomenna koko suku ravintolaan viettämään syntttäreitäni.) Aapuva! :S
-
0 15
Paras veitsi?
Mielipiteitä varmaan löytyy! Kaikkihan me veistä käytämme. Mulla on ollut puukahvainen japanilainen Satake-veitsi pari vuotta ja nyt kävi niin hassusti että sain siitä palan pois. Itku meinas tulla koska se on paras veitsi ikuna!!! (kolme huutomerkkiä) Ei kai auta ku ostaa uus. Onko teil...
-
0 24
Sairaalle iloa!
:-) Mummo "ystäväni" on vakavasti sairas. (Kuolee:(.), mitä laittaisitte hänelle ruokatuliaisia? Jotakin, mikä mieltä piristäisi.?
-
0 158
Huonoimmat ruokakokemuksenne.
8-) Näilssään syö mitä tahansa. 8-) Mutta, vaelluksilla olen syönyt tattaripuuroa, jonkinlaisen sikanautasäilykkeen kanssa. 8-)
-
0 44
Drink Mix seokset?
Oletteko käyttäneet näitä Drink Mix-seoksia, joiden avulla voi tehdä helposti erilaisia drinkkejä jos ei ole niin taitava muuten. Santa Marialla on ainakin näitä: Margarita, Mojito ja Caipirinha ainakin on edustettuina. (:P) Taas torasin ja laitoin väärään ketjuun! Voiko erehdyksen korjata itse ...
-
0 17
Strutsista
Kesällä grillattiin strutsia. Oli hyvää....! Onko kokemuksia strutsista ruuan laitossa, näin talvisin..
-
0 3
HYVÄÄ ISÄNPÄIVÄÄ
.
-
0 16
Kakun kostutus
eli ihan yleistä "galluppia"; millä kostutat esim täytekakun; kakusta riippuen tietysti mutta itse käytä yleensä ja lähes joka kakkuun maitoa... joskus omenatuoremehu on hyvää yms ja voileipäkakkuun yleensä myös maitoa, tai sitten "maustelientä"... ihan uteliaisuudesta; kertokaas :-)...
-
0 23
Salaatin Kuivaus
Tuli mieleen, Onko kenelläkään mitään Laitteita / härveleitä salaatin kuivattamiseen, jotain salaatti linkoa mikä linkoaa salaatista vedet pois kun ne on pessyt.? Linkkejä tietoa.. ???
-
0 101
Viikonloppu naisen kanssa
Ostin kaksi Creme Bpnjouria ja sain tällaisen resepti kirjan kaupanpäällisiksi! On hauska kirjanen! Ja ihan kivoja reseptejä!
-
0 67
Juustot
Tutkin ketjut ja ja sanoilla juusto tai juustot ei löytynyt ketjua!!!! 8-) En oikein jaksa uskoa ettei kukaan olisi keskustellut juustoista ... Tämän hetken suosikkini on ehdottomasti vuohenjuusto. Voisin syödä kokonaisen pötkön aaaaahhh :P Olihan niitä mielipiteitä kunhan olisin katsonut maail...
-
0 202
Luomu v. Halpamerkit
Eli tuumasta toimeen. Nyt on ollut kohua EU - tukiaisista maataloudelle, sokeritehdas on vaakalaudalla ja elintarvikeskandaaleja tulee alvariinsa esille pitkin Euroopaa niin kuin maailmaakin :X Missä syy kun "suksi ei luista"?............B)-
-
0 17
Kynttilä keittiöön
Laitammehan mekin, Kotikokit, illalla klo 18 kynttilän palamaan keittiön ikkunalle. Sain tekstiviestin, että näin voisimme olla mukana muistamassa Jokelan kouluturman nuoria koululaisia ja opettajaa.
-
0 44
Oliivit
Onko jollakin muulla oliivi-himoa!? Mulla on aivan ihmeellinen sellaisen. Sanoisin että en viime vuonna vielä syönyt niitä ollenkaan. Vähän aikaa sitte, ostettiin sellainen melkein 1kg (900g josta 450g oliiveja) purkki parin viikon välein, sit meni kahdestaan sellainen purkki kolmessa päiv...
-
0 156
Keittiöissä tapahtuu tuhansia pikku onnettomuuksia:
Mutta miksi ne tapahtuvat kaikki meidän keittiössä? Ja tänään on syypäänä Kotikokki! Laitoin pannun hellalle kuumenemaan ja tulin hetkeksi tähän koneelle kunnes aloin ihmetellä outoa hajua. Pannu savusi ja hellanlevy oli punaisen hehkuva. Ei mitään, jauhelihat pannulle ja tehoa pienemmälle. ...
-
0 165
Lentoemantadieetti
Aloitan huomenna lentoemantadieetin jolla lahtee kuulemma neljassa paivassa nelja kiloa, nesteita lahinna ja se on tarkotettu meille jotka haluu mahtua vahan kiristaviin farkkuihin. Koska mulla on yhdet kivat pokat ja haluun viela mahtuu niihin ja koska nelja paivaa on tarpeeksi lyhyt aika uhratt...
-
0 25
ohrasuurimo
Vaikka kuinka yritän, en pidä täysjyväriisin mausta. Joten kokeilin rikottuja ohrasuurimoita. Maku oli aivan ihana! Suosittelen kyllä kaikille! Mutta onko se nyt sama asia kuin täysjyväriisi? Eli kuuluuko se näihin hitaisiin hiilareihin?
-
0 574
Viestejä maailmalta
Tämä alkaa olla aika masentavaa, sataa jo viidettä päivää. :( Rankkasateiden aiheuttamat tulvat ja maanvyöryt on vieneet kymmeniä ihmisiä mukanaan, tuhannet ja taas tuhannet on menettäneet kotinsa. Ei huvita edes ajatella ruokaa...
-
0 350
Gordon Ramsay
.
-
0 72
Pikkasen ottaa päähän
kun olen kattonut näitä ns uusia resepstimimejä.. kuinkaa monta niistä yli 500 resp ovat itse koskaan kokeillut?iha ite? tulee mieleen että tosta noin vaan otetan käteen joo joku kirja ja kopioidaan se??? eikait se ollut se tämän sivusin sisin??ellerwa? anteeksi vaan mutta olenko liian ...
-
0 7
kotoota opittua.
aukaisenpa tässä toisenkin ketjun ,mitä kullakin on kotoota opittua kulkenut muka kun olette oman pöydän äären lähteneet,esim.ruokailu tapoja ja muita ohjeita ruokailuun liittyen.::o
-
0 50
ruokaa hukkaan.....
ajattelin kysäistä kuinka paljon teillä kullakin heitetään ruokaa hukkaan. itse olen semmoinen että jos pienikin rippu jää niin rasiaan ja pakkaseen ,tulee joskus semmoinen hetki että olen esim. yksin kotona niin harventelen niitä sitten pakkasesta. leipää heitän vain ja ainoastaan silloin pois ...