Kiinnostavaa
-
0 2
Apua, olen uusi ja resepti hukassa
Morjens vaan kaikille. Eilen tai toissapäivänä bongasin ihanan jauhelihapiirakan ohjeen. Siinä oli kuva pyöreässä vuoassa paistetusta jauhelihapiiraasta jossa oli puolikkaita kirsikkatomaatteja. Nyt en vaan sitä millään haulla löydä ja olen ihan just kauppaan lähdössä ostamaan raaka-aineita, piir...
-
0 5
Sokerijuurikaskuitua hiutaleina, onko kokemuksia?
Olen nyt niin innoissani noista kuiduista, että ostin itselleni täysin uudenlaisen tuotteen. Pakkauksessa lukee Fibrex sokerijuurikaskuitua hiutaleena. (:P) Uudenlainen ruokavalioni tuntuu tepsivän painoani mukavasti vähitellen alentaen, eilenkin sain kehuja, jotka ilahduttivat mieltäni, että...
-
0 80
Joulu on taas, joulu on TAAS JO (??!!)
kävin tässä eilettäin ruokakaupassa; ja tarkalleen ottaen Lidlissä, ja pistipä silmääni joulukarkit, -leivonnaiset ja -värkit.::o Ja nyt viikon sisään on postitse tullut 2 lelukuvastoa, joiden innoittamana esikoiseni onkin alkanut odottamaan joulua -jo nyt-.8-) siis tuntuuko minusta vain, mu...
-
0 6
Kiitos, mykykeitto kuvasta!
Minä näen niin vähän jotta en voi oikein tsiikata kamerallani keitoksia, joten minulla on vaikea saada mitään kuvaa omin avuin. Siksi suurkiitos, jollekin joka oli mukavana "kokkikaverina" ottanut mykykeitto reseptistäni tejdystä kuvan, oikein kovasti kiiroksia!! Mies näkee paremmin, sanoi, ett...
-
0 47
esipaistetut patongit ja sämpylät.
kuinka moni teistä ostaa ja käyttää esipaistettuja patonkeja ja sämpylöitä. minulla on kunnia omistaa tukku kortti ja pääsen tukkuun ostoksille ,olen ostanut sieltä laatikko kaupalla (pienemmissä erissä ei saa )näitä esipaistettuja patonkeja ja mielestäni ne on kiva esim.vieras vara niistä saa äk...
-
0 9
Punakaali.
:-) Ostoksiini tuli mukaan punakaali. (
-
0 16
Lanttu-asiaa
"Lanttu on muodoltaan pyörehkö ja kooltaan vaihteleva juures. Kuori on vihertävä ja malto kellanoranssi ja kiinteä. Lanttu sisältää paljon C-vitamiinia ja A-vitamiinin esiastetta. Paksun kuoren ansiosta lantun vitamiinipitoisuus säilyy kevääseen asti. Lantun kirpeä maku johtuu sen sisältämästä si...
-
0 12
pientä naposteltavaa
Meille tulee kaveri yökylään ja olisi kiva että olisi jotain pientä naposteltavaa illaksi. Siis oikean ruuan lisäksi. En halua tarjota kaupan sipsejä ym.. Onko ehdotuksia johonkin mitä tehä valmiiksi jääkaappiin.. Meillä nimittäin tuo ruuan teko on työläämpää koska se tehdään tällä hetkellä pu...
-
0 4
tänää tarkotus tehdä...
Tänään ois tarkotus tehdä mokkapaloja perheelle :) Saas nähä miten onnistuuu. Onko muilla onnistunu hyvin ja ootteko ollu tyytyväisia?
-
0 575
Viinit
Ehdottaisin tässä pientä gallupia eli: mikä/mitkä viinit ovat parhaita? Millainen viini on kyseessä (esim. valko/puna, kuiva/makea jne.)? Missä tilanteessa juot kyseistä viiniä? HINTA? Itse tykkään valkkareista tosi paljon, kuivemmat on parhaita. Tosi harvoin tulee kuitenkin ostettua viinejä,...
-
0 19
Ihmettelyä.
:-):-) Olen joulunajan ihmisiä, lahjat on jo hakittu kotimaasta ja ulkomaita (kirjoja, ym...), mutta mitä säilyviä herkkuja te kotikokkaajat toivoisitte lahjaksi? Olisiko jotain säilykkeitä ym. muuta säilyvää, maukasta herkkua, jota antaa lahjaksi? Tulee vain kiire. Voi olla suurta tai pientä, s...
-
0 11
fondit ja mitäs olette mieltä?
minun yksi hyvä ystäväni kehui kauheasti kuinka hyviä nämä fondit ovat. ja tietysti minä myös yllytys hulluna menin ostamaan sellaisen pullon .lorauttelin sitä soosi kippoihin ja soppa kattilaan , mutta miksi minusta tuntuu että se fondi on vain nestemäistä lihalientä eikä sen kummempaa ,hintaaha...
-
0 9
60 cm leveä hella+uuni
Elikkäs, kun keittön seinustalta löytyy tuon kokoinen uuni ja uunipellitkin sitten ovat hiukka isompia, niin miten paljon isontaisit esim. pannarien, kääretorttujen, jne. ainesmääriä, jotta olisivat oikeassa suhteessa???? Kun teen "normaalilla" ohjeella, niin pannareistakin tulee aika lättyjä, ku...
-
0 32
soija ruohe?
olen niin vanhanaikainen ihminen että en ole koskaan käyttänyt soija ruohetta ,mutta nyt olen täällä kokki sivuilla törmännyt siihen "erikoisuuteen" kertokaa minulle mitä se on ja minkälaista ruokaa siitä voi tehdä ja minkälaista tulee ,meillä on kahden aikuisen ihmisen huusholli ja ajattelin ett...
-
0 41
kevyitä ruokia!
Täällä oli jo tällanen ketju mutta en löytäny sitä eikä siellä tainnu montaa ohjetta ollakkaan niin aloitan uuden.. Laittakaa ny tänne jos on jotain kevyttä ja kivaa.. Ei kai sen tarvi edes oma olla.. Mulla ei ole omia joten lisään tänne heti muutaman minkä olen bongannu! http://www.kotikokki...
-
0 11
Iltasyönti...
oli tässä taannoin ystäväni kanssa puhetta että kuinka (varsinkin) pienten lasten äidit (ja isätkin) sortuvat iltasyöntiin, ja varsinkin herkuttelemaan... :P ystäväni nauroi että hän ei koskaan kerkeä päivällä nauttia ruuastaan saati syödä välttämättä itseään kylläiseksi, jonka johdosta hän il...
-
0 17
arkiruoat
Mitäs kuuluu kotikokkilaisten viikkoruokalistaan, eli siis mitäs syötte viikolla????:S
-
0 24
Kotikokkien herkkuni-kirja!
Tämä tuli mulla sähköpostissa, nyt haluankin tietää teidän kotikokkien lempiherkut(:P) Kopiokaa siis alla oleva ja ja kirjoittakaa omat vastauksenne minun vastausteni tilalle! Parhaat pizzan täytteet? Kana, ananas, aura, jalapeno Paras jäätelö? Suklaa mövenpick Paras hedelmä ? bansku ...
-
0 66
pottumuusi galluppi
Kun teette muusia niin kuoritteko potut ennen keittämistä?
-
0 52
Paasto
Heips! Onkos täällä ihmisiä jotka paastonneet? Miten meni? Itse olen nyt viidettä päivää mehupaastolla ja huomenna tarkoitus alkaa taas pikkuhiljaa syödä jotain.. Paasto on mennyt oikein hyvin, ei minkäänlaista huonoa oloa, päänsärkyä, nälkää tai heikotusta =) Nyt sitten olisi tarkoitus aloi...
-
0 28
kalorit
Tietäiskö joku antaa vinkin että, kuinka saan selville miten paljon kaloreita saan päivän mittaan syödä.... Noin niin kuin painon hallinta mielessä...vähän pitäisi saada painoa tippumaankin.
-
0 25
Banaanikärpäset
Ne joka syksyiset, pienet ja punaiset vieraat keittiössä :X Tunkeutuvat leipäpusseihin ja himoitsevat hedelmiä... Tiedän, että paras keino on viedä roskat jokapäivä jne. Mutta vaikka vien kaksikertaa niin silti niitä pörrää. Näin sitten mainoksen, että on myynnissä "ansa" näille liihottajille. Ih...
-
0 11
Kahvirasvat ja laihdutus
Olen painon pudotus suunnitelmissa ja mieleeni on tullut että miten on, kuinka paljon kahvissa on rasvoja ja miten ne vaikuttaa painon pudotuksessa? Juon kahvia vähintäänkin runsaasti n.10-12 kolpakollista päivässä. olisiko syytä vähentää kahvin juontia puhtaasti painonhallinnan kannalta. Vatsak...
-
0 6
moulinex
Laitoin oman ketjun ettei rönsyile liikaa tuo ihana mitä syödään tänään.. Kattelin googlesta moulinexiä eikä siellä ollu oikein kuin liha mylly.. Onko se jo niin vanha malli ettei sitä myydä.. Tietääkö joku paremmin tai vastaavaa
-
0 35
Täydellinen kyllästyminen!!
mä olen täydellisen kyllästynyt kaikkiin nuudeliruokiin! pitää mennä jonkin aikaa ennkuin kosken taas. välillä se on niiiin hyvää mutta sitten taas jaks! mihis muut on kyllästynyt tai ei just nyt pariin viikkon tulis laitettua suuhun?
-
0 8
Viini, Ruoka ja Hyvä elämä - messut
Viini, ruoka ja hyvä elämä messut Helsingin messukeskuksessa 25. - 28.10. Onko kokkilaisia menossa? Itselle heräsi mielenkiinto lähteä! http://www.viinilehti.fi/palvelut/viiniruokahyvaelama/
-
0 11
Versottajat ja home ongelma
Ajattelin kertoa tällaisen vinkin.. Olen nyt versotellu ja helposti tulee hometta mullan päälle. Laitoin muutama päivä sitten sumutin pulloon vettä ja kunnon lorauksen etikkaa. Idut ei ole tykänny huonoa mutta home on! Se on selvästi hillinny hometta ja suurimmaksi osaksi se on häipyny kokonaa...
-
0 25
Nyt odotettu uutuus Braunilta.
Tuota olen etsinyt jokapaikasta, eli olen kaivannut sähköistä ihan ihka erillistä konetta millä voi tehdä raastetta. Ettei tarvitsisi koko yleiskone hökötystä ottaa pöydälle lepäilemään.:D Braun Multiquick Culinary MR 6550 M FP -pikasekoitinsetti. Esittelyssä sanotaan: Monipuolinen, nopea ja...
-
0 18
Pippurin hinta, huh...
Maustepippurin hinta kultaa. :X Ostin tänään 12g/pussi hinta:0,59E. Aika mukavan muhkea kilohinta. Pitää vissiin syventyä pippurin viljelyyn?
-
0 11
ALKURUOKA VAI JÄLKIRUOKA
syödäänkö teillä alku-tai jälkiruokia, vai molempia?(:P) meillä syödään harvemmin alkuruokia, lapset kun pitävät jälkiruuista enemmin!