Kiinnostavaa
-
0 9
Intiaanisokeri, paljon terveellisempää?
Tutustuisin paremmin Intiaanisokeriin, kun luin, kuinka paljon terveellisempää se on.(:P) En ole vielä katsonut kaupanhyllyiltä, millaisissa annoksissa sitä on saatavilla. Koska tuossa esitteessä puhuttiin vain niin suuresta määrästä kuin 4kg "säästökoko"? Aivan hämmästyin, kun luin sen sisäl...
-
0 46
lapsi nirsoilee..
Minun nelivuotias on tähän asti ollut tosi reipas ruokien suhteen ja lähes kaikki on kelvannu... Nyt viimeset pari viikkoa on nyppiny ja kyselly ja vaatii tuoteselostuksen joka ruuasta... Ja tietenkin kolmivuotias matkii.. Jopa yksivuotias rupesi nosteleen ruokaa pöydälle kun poika päätti kerät...
-
0 1439
Mitäs mikittimiä teiltä löytyy?
En tarkoita sähköisiä vaan mekaanisia ja käsikäyttöisiä!! Munanleikkurin raastimen ja kuorimaveitsen lisäksi rakastan kaikkia pikku vekottimia ja apulaisia!! Lempparini on alligaattori! sitä en vaihtais pois! Sitten mansikan ja tomaatin kannan poistaja! Omenan siivutin!! Ruoto pihdit (Mail...
-
0 48
Miten kahvin juonti loppuu?
Otsikko on ehkä vähän turhankin raflaava, mutta miten olette pystyneet joko vähentämään tai lopettamaan kahvin juonnin? Lopetin itse viime vuoden vaihteessa tupakoinnin, ja nyt olisi seuraavana tavoitteena saada hiukan vähennettyä runsasta kahvinjuontia. Välillä kun sille päälle sattuu, tulee juo...
-
0 5
Hapankaali
Tuolla jo puhuttiin hapankaalista niin ajattelin aloittaa oman ketjun kun juuri eilen surffailin netissä aiheesta. Onko kukaan tehnyt itse hapankaalia? Minä sain sen käsityksen että olisi hyvä olla se oikea hapatus ruukku, mutta lasiastiassakin onnistuu. Toinen suositteli vesilukollista muovias...
-
0 32
onko pihlajissa marjoja?
Minä huomasin vasta eilen ettei meidän pihlajissa ole yhtään ei siis ainuttakaan marjaa!!! Kaivelin vanhoja reseptejä ja innostuin pihlajanmarja hyytelöstä... Vaan eipä onnistunu,,, Taitaa tulla lunta sitten aivan kauheesti!
-
0 896
Kuinka usein harrastatte liikuntaa, ja minkätyyppisiä lajeja?
Minä käyn nyrkkeilemässä kolmesti viikossa, kerran viikkoon body balance ja kerran sali. :) eli yhteensä viisi kertaa. Kiinnostaisi tietää, että millaista liikuntaa muut kokkailusta innostuneet harrastavat.
-
0 5
uusi erilainen lohi
olettekos törmännyt kaupan kalatiskillä semmoiseen uutuuteen kuin kultaloheen ,minä törmäsin tänään ja tietty ostin myös. on erikoisen värinen, kullan keltainen ja kaupassa kerrottiin että maku on miedompi kuin tavallisella lohella ,maistuu kuulemma enemmän nieriältä eli on miedompi kuin lohi.jo...
-
0 91
miksi niin vastenmielistä........
tein purkki kalaa ja tietysti kun en raskinut heittää kahta kalan palaa pois ,niin yksi purkki vuoti yli. ja sitä öljyä oli uunin pohjalla ja se uunin siivoaminen ,miksi se voi olla niin vastenmielistä , onko muilla joku keittiö työ mikä todella "tökkii" minulla se on uunin siivous,vaikka se on ...
-
0 302
Suolan käyttö
Suola kerää nestettä kroppaan, kohottaa verenpainetta jne.... Ei siis ole terveellistä liiaksi käytettynä. Yleensä käytetään aivan liian paljon suolaa.Monet lisäävät suolaa ruokaan edes ensin maistamatta tarvitaanko sitä :? Mielestäni esimerkiksi makeat kiisselit eivät todellakaan tarvitse suola...
-
0 13
ruokafestarit
.
-
0 12
Keltavalmuska
Minulla on joka syksy takuuvarma keltavalmuskapaikka. Nytkin on ämpärillinen valmuskoita odottamassa käsittelyä. Ne työntävät lakkinsa hiekkaisesta maasta, joten niiden puhdistaminen on työlästä. "Kuorin" ne, huuhtelen, kiehautan ja pakastan. Jostakin olen lukenut, että keltavalmuska saattaisi ol...
-
0 46
Makeutusaineet!
Minä haluaisin jättää sokerin pois esim. kahvista tai teestä. Onko makeutusaine hyvä keksintö siinä? Kertokaa kokomuksia.
-
0 3
Laihduttaminen!
Kertokaa hyvät ihmiset miten saan kilot tippumaan. On ainakin 10 kg tullut lisää 1/2 v. aikana. Vatsa on pahin kohta johon on kertynyt. Vastatkaa tosi nopeasti, että pääsen kokoeilemaan.
-
0 303
Kevennetty syksy?
Hei, kaikki ! Olisiko täällä joku joka olisi valmis aloittamaan kanssani KEVENNETYN SYKSYN? Voitaisiin jakaa tuntemuksiamme. Ja kertoa hieman päivän ruoka-aineista. Itse aloitin omalla täällä olevalla. "kevennetyllä päivällä". Puolisokin osallistuu käyttämällä runsaasti salaattia aina h...
-
0 14
Juustot
Rakastan juustoja.. Jääkaapistani löytyy yleensä perinteiset: edam, emmental, mozzarella, aurajuusto, parmesan sekä (yhtenä ei ihan joka päivä) vuohenjuusto. Musta-pekka sekä muut erikoisjuustot ovat "silloin tällöin herkkuja" minulle. "Makustelu" juustoilla on nautinto, mutta kun tiettyihin ma...
-
0 8462
Meillä syödään tänään...
Voitaisiin laittaa vinkki-linkki siihen mitä ruokaa tehdään tänään. Käytäisiin katsomassa mitä toiset valmistavat ja saattaisi löytyä helposti itselle mieluinen ohje. Esim. Tänään 1.9.07 meillä valmistetaan Porsaan uunipataa http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/17454/Porsaan%20uunipata%20(...
-
0 330
mikä olut maistuu?
Oluenjuontini on uhkaavasti jähmettynyt kaavoihin, nyt pitäisi uudistua. Kolmoskaljan lisäksi/sijaan on tullut viimeajat lähinnä maisteltua pilsner urquelia, joka toki hyvää on. Kaipaisinkin silti omakohtaisia suosituksia eri olutmerkeistä mitä kannattaisi maistella: lähes rajauksetta - eli su...
-
0 7
hiivan valkoinen ruokavalio
...elikkäs ensin, olen takaisin!!! :) sitten: olen viikon viettänyt hiivatonta, valkoisen sokeritonta ja 90% vehnätöntä viikkoa ja olo on mitä mainioin. onko muut kokeilleet? nyt tulee viikonloppu ja tekee mieli jotain nannaa :) vehnättömiä, hiivattomia ja sokerittomia herkkuvinkkejä kaipa...
-
0 39
Kierrätystä
Aattelin kysellä että miten on teillä muilla kierrätyksen laita kotona? Itse kierrätän lähes kaiken minkä pystyn, varsinkin jätepaperin, muovin, metallin, lasin ja ne biojätteet. Ja kun kerrostalossa asuu ja pihalta löytyy kierrätyspiste niin ei kovin hankalaa ole : ) Harmillisen usein kuulee e...
-
0 3
Ruokaa painekattilalla
Ohjeita ja kypsymisaikoja tuntuu olevan mahdoton löytää, onko kenelläkään tietoa mistä saisi lisäohjeita? Kuten esim. Kauanko riisipuuroa keitetään/haudutetaan? Hernekeitto-ohje? Lihan valmistus? Jne, mitä tahansa ohjeita kiitos.
-
0 77
Onnellisuuden resepti?
Ota oma itsesi Kuori itskkyytesi ja itsesäälisi Poista katkeruuden ja kateuden siemenet Karsi kaikki ennakkoluulosi Lisää: vankka usko, että elämä on elämisen arvoista Sekoita joukkoon :ajatus siitä, että olet joku Makeuta: rakkaudella ja rehellisyydellä Koristele: huumorilla ja optimism...
-
0 1
"Paras/turhin" keittiömööpeli?
Minun keittiössäni on kaikki kaapit ja laatikot täynnä kaikkea mahdollista; mutta eipä tule käytettyä kuitenkaan kaikkea... omasta mielestäni paras keittiöväline on hyvä puukko, monitoimikone ja kasari :) niitä käytän päivittäin turhimmat (mikä on hieman valitettavaa) on voileipärauta ja vohve...
-
0 17
Juhlitteko Venetzialaisia-huvilakauden päättäjäiset?
:)oHei, kaikille! Ja hyvää tänään vietettävi Venetzialais-illanviettoja. Vai kuinka on, meillä täällä Oravaisissa, tässä Länsi-rannikolla vietetään tänäiltana Venetzialaisia eli huvilakauden päättymistä. Viettoon kuuluu runsas rakettien ampuminen, ravut, coctail-palat, ja muut suolapalat, ill...
-
0 16
Flunssa ruoka...
Eli minklälaista ruokaa te syötte sairaana? mulla ainakin vaihtuu moneste flunssassa keitto painotteiseksi ruuaksi.. vaikka eij olisikaan kurkku kipua:D
-
0 24
Kotiruokien suosio kasvaa, sanovat
Kauppalehdessä oli lyhyt artikkeli kotiruoan suosion kasvusta eineksiin verrattuna. http://www.kauppalehti.fi/4/0x13001907ac/uutiset/stt/juttu.jsp?selected=kotimaa&oid=37284084&request_ahaa_info=true Oletteko huomanneet ilmiötä, vai onko kyseessä taas yksi uusi hömppätutkimus?
-
0 15
On ilmoja pidellyt...
Huh. Moniko koki tänään 22.8 uudellamaalla ukkosrintaman. Sellaista rytinää en ole kokenut varmaan ikinä. Pari kertaa salama löi niin lähelle, että ikkunat helisivät kunnolla. Asian teki mielenkiintoiseksi myös se, että aika moni nettisivusto putosi maailmankartalta koska sähköt menivät poi...
-
0 31
BBC-food
Onko kukaan muu jäänyt koukkuun tähän kyseiseen tv-kanavaan? Kuvittelin etten minä mihinkään tv juttuun koukkuun jää vaan kuinkas sitten kävikään8-)Kun muutenkin harvoin katson tv:tä johtuen työn luonteesta,niin sitten tuijotan tätä kanavaa kun on vapaata. Mielettömiä ruoka juttuja ja toinen tois...
-
0 34
Suolasienistä
Mitäs kuulkaas ootte miltä sellasta, kun sienien suolaamiseen suositellaan 150-180g suolaa sienikiloa kohden:S Eiköhän nyt mee ihan tönkkösuolatuks? säilyy vähemmälläkin.
-
0 4
Mieheni kuolee kuten me kaikki
Mieheni 53v 183 pitkä 110 kg Päivän ensi ruokailu klo 16-18 karjalanpaistia , perunoita ,1ltra maitoa ja VOI leipiä. Iltapala klo 23-24 VOISSA paistettuja porilaisia munalla ja makkaralla. Tupakoinut 37v sydämen pallolaajennuksia 2 kpl