Kiinnostavaa
-
0 6
Broilerimakkaran ntriitit...
Kuka kertoisi paljonko on nitriitteja broilerimakkarassa... Ylen kotisivut grillauksesta: http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=2724 "Terveelliseksi grilliruuaksi kannattaa valita vähärasvaisia tuotteita, kuten broileria ja kalk...
-
0 15
Kuivaatko kesän ja syksyn satoa?
Itse kuivaan marjat soseina sekä sieniä. Talvella tulee kuivattua vain omenia,jos loppuu kesken:) Kuivaan tuotteet severin kuivurilla ja uudesta paremmasta haaveilen(valitettavasti soputuotteen kuivurin hankinta taitaa vielä jäädä ensi syksyyn, kuten sanoin tänään sienikurssimme vetäjälle.)...
-
0 26
Dagen efter
Sillä haulla tuli 255 ohjetta ja valikoimassa oli monenmoista. Mutta mikä on teidän seuraavan päivän suosikki :S:S Jos ei siis lasketa niitä korjaavia :)o vaan ihan tätä kiinteää ravintoa. Silloinhan maistuu vuoroin suolainen ja kohta taas makea (:P) jollei mene pönttöön huutamiseksi koko päivä 8...
-
0 47
Minkä ikäisenä aloititte aktiivi ruoanlaiton/leivonnan?
Kuinka monta vuotta olette kokkailleet ja tehneet ruokaa :) Itse leivoin jo polvenkorkuisena, mutta aktiivisemmin ruokaa olen laitellut vasta kolmisen vuotta.
-
0 2
mökin rakentaja palannut etelään
yhdeksän viikkoa mökinrakenus projektia on takana,,, rankkaa oli mutta antoisaa,,,, nyt pitäisi pikkuhiljaa palata normaaleihin kuvioihin kun lapset lähtevät kouluun viikonpäästä,,, ja minun on alettava opettelemaan näiden sivujen likemista ja täyttämistä,,,tovin kerkesin enen lähtöä harjoit...
-
0 7
ulkomailla asuvat
ootteko tehneet paljon suomi-ruokaa, jos ja kun, niin miten se on otettu siellä vastaan? ovatko (td)(tu)
-
0 39
Maakuntien makuja
Makumuistoihin tuli muutama "paikallinen" herkku ja erilaisia nimityksiä samoille asioille. Olis jännä lukea eri maakuntien nimityksiä..ja mukana tietysti selkokielellä ;) minkälainen herkku on kyseessä. Esim. onko leipäressu muualla kuin savossa tuttu :S Asuin Turussa pitkään ja ainakaan sillä...
-
0 5
Creme fraiche
Kauppoihin on ilmestynyt uusi laktoositon tuote eli creme fraiche. Voiko tällä korvata smetanan (ei vielä laktoositonta) esim. stoganoffin valmistuksessa. Olen niin kauan ollut laktoosittomalla ruokavaliolla, että en enää muistakaan mitä eroa näillä on ja mihin creme fraiche parhaiten soveltuu. O...
-
2 9
Keittäminen kannen alla/ilman kantta
Hei kaikille! Tämä asia on jo pitkään askarruttanut minua, eli millä logiikalla keittäminen kannen alla tai ilman toimii? Esimerkiksi jotkin ohjeet neuvovat keittämään riisiä ilman kantta, vaikka ylivoimaisesti suurin osa neuvoo keittämään kannen alla. Pastat sen sijaan keitetään kai aina ilman...
-
0 84
Makumuistoja
Olisi mielenkiintoista kuulla millaisia makumuistoja teitill on. Niitä varmasti jokaiselle kertyy matkan varrella. Hyviä ja huonoja. Ja seuraavat mokomat ikuna matkassa (:P)(:P) Esimerkiksi: Muistini syövereihin on porautunut mille maistui ja tuoksui, mökille pyöräilyn jälkeen, hieman kostunut k...
-
0 206
Metsässä
Mitä olet haalinut metsästä tänä kesänä, tai mitä meinaat vielä syksyn mittaan sieltä saalistaa? Vai ostatko marjat, sienet ymt. toreilta ja kauppojen kojuista/myyntipisteistä? Me käytiin etsii kanttarelleja ->löydettiin yks :D Anoppi tietää paremmin ne paikat :( Eli sitten ostin litran 5:ll...
-
0 69
Viestejä maailmalta!
Laitoin nyt tän uuden ketjun vireille. Kun Ihanasta Italiasta tuli jo Lapista asti viestejä ;).. Eli makuja maailmalta ym. terveisiä voi nyt laajemmalti laitella "oikeeseen" osoitteeseen.
-
0 55
Kokemuksia sokerilakosta?
Heippa! Onko kukaan ollut sokerilakossa, ja minkälaisia kokemuksia on tullut? Itse rupesin sellaiseen kolmeksi viikoksi, ihan mielenkiinnosta ja entistä parempaa oloa tavoitellen. Tuntuu hurjalta kyllä jättää sokeri kokonaan pois... Hedelmissä ja esim. maidossa esiintyvää luonnollista soke...
-
0 8
Mitä hyvää karviaisista?
Minulla puska notkuu punaisia karviaisia, enkä oikein keksi mihin niitä vielä voisi hyödyntää? Kokeillut olen jo: karviaishyytelöä, karviaishilloa, myöskin olen käyttänyt marjoja pakastimesta kotiviinin tekoon. (:D Vieläkö jotain vinkkejä löytyisi?
-
0 4
maksamakkara?
voiko maksamakkaraa pakastaa? kertokaa viisaat koti kokit minulle(:P)
-
0 6
Hyytelösokeri multi?
Onko kukaan löytänyt tätä vielä kaupan hyllyltä? Itse olen katsonut vaikka mistä, mutta ei ole vielä löytynyt.
-
0 2
Syömäpaikkoja
Antakaas hiukan vinkkiä missä kannattaa käydä syömässä matkalla Kotkasta Poriin(yyteriin) ja oisko porista myös antaa syömäpaikkavinkkiä..Huomenna ollaan lähdössä eli ehkä hiukan viime tinkaan tuli tää nyt mutta aina kannattaa yrittää...;)
-
1 63
Leipäkoneella leipominen
ostin käytetyn leipäkoneen. siinä oli ihan mukavasti ohjeita mukana, mutta kaikki pelkkiä vaaleita leipiä. joskus tein ruisleipää Myllärin ruisleipäaines- jauhoista johon piti muistaakseni lisätä vain vesi. Eli kysymys kuuluu voiskohan tuolla koneella leipoa näistä samoista jauhoista ruisleipää??...
-
0 7
Tankoparsan hinta
Kertokaas kuinka paljon tuore vihreä tankoparsa (Asparagus officinalis) tähän aikaan vuodesta maksaa. Kävin nimittäin eilen kaupassa tuota ostamassa ja hinta oli ~40 /kg, no jäi parsaostokset siihen. Ei muistaakseni viime kerralla ollut noin kallista, mutta enpä tarkkaan muista.
-
0 14
Kysely!
Kuinka moni valmistaa ruokalajeja tuoreista aineksista? Eikä pelkästään valmiista eineksistä tai pakastetuotteista! Terveisin, Chef
-
0 9
Kutsu Illalliselle!
Mulla on Suomeen kamala ikava muttei oo lomaa eika rahaakaan. (td) Ja sit tuli semmonen idea: jos kukaan vaan on tulossa tanne Nashvilleen pain, olispa kiva iltaa istua, minahan laittasin sit paikallisia erkoisuuksia.(:D Meillon vaatimaton vuokra asunto, mutta on vierashuone, ei hotellitasoa, ...
-
0 16
pakastetut uudet perunat
ootteko pakastaneet uusia perunoita?::o ite en koskaan oo, mut yx tuttava sanoo pakastaneensa joka kesä, jouluna kiva sit syödä niitä! jos ootte, niin ois kiva vinkkejä saada, tiedän et niit pitää esikeittää, tuttava pakastaa potut tillin ja liemen kanssa. kuinka te ::o meinasin tänä kesänä testa...
-
0 11
kaalilaatikosta
teettekö kaalilaatikon muna-maitoon vai lihaliemeen?8-) itse kuulun siihen koulukuntaan joka tekee sen muna-maitoon::o, mamma ja äiti teki niin , ja se oli aina niin MAHOTTOMAN (tu)hyvää, ni ei ole tullut kokeiltua muuta!
-
0 0
Onko tietoa raastemyllyistä, sähkökäyttö
Mitä muita kuin yleiskone kokonaisuudessa oleva raastemylly? Onko pelkästään konetta raasteen tekemiselle sähkökäyttöisenä. Ja voito suositella jotain merkkiä. -kiitos.
-
0 11
Hell's Kitchen
Tänään pääsee taas seuraamaan brittikokki Gordon Ramsayn sekä 12 enemmän ja vähemmän taitavan kilpailijan sähellystä ravintolan keittiössä, kun Kauhukeittiön toisen tuotantokauden jaksot alkavat. Voi siinä ohjelmaa katsoessa mietiskellä että kuinka itse tuolla pärjäisi, vai tulisko kotiinlähtö he...
-
0 0
Kirjoituksia ja mielipiteitä kotikokin yhteisökirjaan
Eilisen päivityksen yhteydessä julkaisimme useampiakin ominaisuuksia, mutta erityisesti yhdessä tarvitsisimme kaikkien panosta :) Eli ominaisuuden nimi on yhteisökirja, ja siihen toivottaisiin tarinoita ja kokemuksia kotikokista, sen käytöstä yms. Kriittinenkin saa tietenkin olla! Yhteisökirja...
-
0 15
Kysymys mongolialaisesta ruoasta
Luin vanhan ystäväni kirja, Roy Rissasen "Lento yli jurttien", ja siinä oli jonkinlaisia liha tai jotain nyyttejä joita sanottiin "bootseiksi". Onko kenelläkään tietoa mitä ne ovat. Niitä pitää syödä vähintään 3 ja aina pariton määrä.
-
0 43
Mikä on sinun kesäruokasi?
:-) Jälleen kerran kesäruokaani syödessä mietin mikähän siinä on että se sopii juuri minun kesäruoakseni, vastausta löytämättä. Se on siis. Keitetyt (kuorineen) perunat, uudet tietysti favorit, mutta vanhatkin käy jos ovat iduttomia. Silliä (Ahti) ja pari teelusikallista lautasen reunalle...
-
0 168
Vitamiinit
Syötkö pillereitä, kapseleita tms. vitamiini tuotteita, vai riittääkö (monipuolinen?) ruokavaliosi kattamaan tarpeelliset? Tässä HeVi- VITAMIINIPOMMEJA A- vitamiini aprikoosi, porkkana, parsakaali, pinaatti, banaani, meloni, vadelma, kesäkurpitsa, paprika B- banaani, avocado, palkokas...
-
0 25
Tuotteiden laatu ja -hintasuhde.
Hei! En halua firmaa mollata, mutta on muutaman kerran käynyt niin, että hyvältä näyttäneet vihannekset ovat nuukahtaneet ja menneet huonoiksi hyvin äkkiä kotiin tuotua. Viimeeksi persikat. Useampikin kerta, kiinnitä huomiota. Voinhan olla väärässäkin. terv. r