Kiinnostavaa
-
0 14
ruokaa muurikalla
mikä on teidän lemppari muurikalla tehtynä!!?? olen ostamassa muurikkaa,,,,kokemusta ei tosiaankaan ole ja olen haalinut niksejä ja ohjeita mitä kakkea kivaa sillä saisi aikaan,,, kaksi ja puoli kuukautta pitäisi osata tehokkaasti käyttää muurikkaa..grilliä..ja vaunun kkasuliettä,,uunia ei ole...
-
0 6
Grilliherkut.
Nyt kun grillikausi on alkanut (meillä vasta aluillaan), mitkä ovat parhaat grilliherkkunne? :-)
-
0 20
bruchetta
Hyvät kulinaristit onko bruchetta aina kylmä alkuruoka(leipä) vai tarjotaanko sitä myös lämpimänä.
-
0 5
Curry-Kana kastike
Mistä sellaisen ohjeen mahtaisi löytää? Maistu aika hyvältä patongin välissä tänään kahvilassa.. (:P)
-
0 7
hyvat ruokapaikat
.
-
0 4
Miten usein kalaa saa syödä?
Heips! Osaako joku fiksumpi neuvoa, kuinka usein kalaa saisi syödä? Tiedän, että kahdesti viikossa pitäisi suosituksen mukaan syödä, mutta mitä kalaa sitten? Kun toisaalta sanotaan, että kaloja ei saa syödä usein, kun keräävät ympäristömyrkkyjä. Lohet, turskat ja muut suuret kalat ainakin. Tykkää...
-
0 15
Sokerilakko
Pakko mainita...Aloin sokerilakkoon kun taitaa olla addiktio siihen..tekee muuten tiukkaa selailla näitä reseptejä täällä..niin ihanan kuulosia herkkuja=):P
-
0 2
Lihan säilyvyys pakastimessa
Kauankohan liha säilyy hyvänä pakastimessa, jotta sitä uskaltaisi vielä työstää ja syödäkkin? olen joskus kuullut että parisen kuukautta, mutta onkohan näin? ::o
-
0 5
Silakkaperunaa
Törmäsin tässä harmikseni silakalta haisevaan perunaan::o...ei huvittanut kyllä enää syödä sitä...minkälaisia kokemuksia muilla on noista ruoka aineista/ruuista jotka haisee/maistuu muulle kuin pitäisi???
-
0 10
Kampela
sain 24 pienehköä kampelaa, mitä niistä muuta vois tehdä ku paistaa pannulla?::o
-
0 56
Fazerin suklaareseptikisa
Täällä kotikokkien sivuilla oli taannoin mainos Fazerin järjestämästä suklaareseptikisasta. Ilmoittautuiko teistä kukaan? Minä ilmoittauduin. Tänään kävin postista hakemassa Fazerin paketin, mikä sisälsi kaikkea nannaa leivontaan. Pahaksi onneksi eka ilmoitus paketista taisi tulla jo 2 viikkoa...
-
0 11
Napostelua?
käyttekö "noolimassa" ruoan jälkeen naminami jämiä (jos on jäänyt)..horkkimassa lusikalla tai muuten ahkerasti jääkaapilla notkuen? tunnustan,tunnustan..(:D
-
0 7
Auttakaa hyvät ihmiset!!!
Olen painanut kahta vuoroa töissä kuin pieni eläin ja havahduin huomaamaan että nuoremmalla pojallani(täyttää5v.) on ihan kohta synttärit ja mun pääni on tyhjä kuin turusen pyssy kaikista synttäri-ideoista, kakkuresepteistä ym juhlajutuista ja tuntuu että nytkin vaan zombina::o horisen enkä mitää...
-
0 5
Jollakin jotain hyviä ja nopeita välipala/aamupalareseptrejä kun ei jaksa laittaa mitään suuritöistä?
Oliskos joillakin kertoa jtn hyviä ja nopeita aamupala/välipalareseptejä kun aina tekee mieli jtn laittaa ja sitten ei jaksa alottaa mitään suuritöistä?:D
-
0 17
Työpaikkalounaat ja eväät
En tiedä, onko tästä jo keskusteltu, mutta millaista evästä otatte mukaan päivän puuhiin? Onneksi nykyään löytyy paljon valmisruokia, mistä voi yhdistellä gourmet-aterioita. ;) Ongelmana vaan se, että jos ei ole kylmäsäilytysmahdollisuutta eikä lämmitysmahdollisuutta niin mitä ottaisi mukaan, ...
-
0 12
Marinoidut valkosipulin kynnet
Hei! Perheessämme syödään paljon valkosipulia ja sitä on mukava laittaa salaatteihin. Olen tehnyt itse marinoituja valkosipuleja, mutta ne vetävät itsensä vihreäksi väriltään. Olen tehnyt netistä ottamani ohjeiden mukaisesti. Ensin käytän niitä kuumassa vedessä että kuori irtoaa, valmistan li...
-
0 8
vaahterasiirappi
Onko teillä kokemusta vaahterasiirapin käytöstä? Tarkotus ois ostaa pullollinen, kun on yksi muffinssi ohje, johon sitä tulee, mutta mihin muuhun sitä käyttäisin, varsinkaan jos niistä muffinsseista ei tuukkaan hyviä :(? Ei oo kokemusta kyseisestä tuotteesta...::o :S ::o
-
0 9
Oliiviöljystä
Eilen CityMarketissa jäin jumiin (:D niille hyllyille, missä on oliiviöljyt + kaikkia mahdollisia mausteseoksia tmv. Pelkkiä oliiviöljyjä siellä oli tosi iso valikoima. Mitä oliiviöljyä te käytätte? merkki? Oliiviöljyllä on kaikenlaisia terveysvaikutuksia ja kuulema sen takia italialaiset elävä...
-
0 52
Hei te "ulkopuoliset"...?!?
Oon huomannut että täällä on jonkin verran näitä suomen rajojen ulkopuolella asuvia. Ois vaan tosi mielenkiintosta kuulla eri maitten ruokakulttuureista ja ruokatavoista...ruokailuajoista ja muuta :-) Itekki jonkin verran matkustelin kun se vielä oli mahdollista. En muista oliko latviassa vai ...
-
0 6
Tomaatteja tomaatteja
Kiinnostaisi onko jollakulla kokemuksia tomatillosta? Kovasti kiinnostaisi kyseinen kasvi ja sen käyttö.Ainakin olen joskus kuullut että meksikolaisessa ja vissiin italialaisessa keittiössä näitä käytetään.:S Tomaatin kasvatus on ollut haaveena jo pidempään ja aionkin kokeilla ihan ekaa kertaa o...
-
0 49
Sekasyöjä ja vege?
Kokemuksia? Ite olen lakto-vegetaristi, ukkeli taas sekasyöjä joka ei usko pärjäävänsä kasvisaterialla edes yhtä päivää. Kun teen ruokaa on pöydässä aina pari erilaista pöperöä. Ehkä kun/jos niitä lapsia joskus on tullakseen olen kai se ulkopuolinen jolla on "omat" ruuat :) Jos on muita joill...
-
0 8
Booliohjeita
Juu kohta sit juhlitaan miehen 40v. synttäreitä. Ja se tärkein tarjottava viel hakusessa :)o . Oiskos täällä apuja? Muutama jo tullut testattua mut se oikea ei oo viel vastaan tullu.
-
0 1
Kotigastronomi
Tervehdys! Oletteko jo tutustuneet kotigastronomi-tuotteisiin. Saatava mm. laadukkaita mausteita ja maustesekoituksia, levontatrvikkeita ja tee-tuotteita. Ottakaa yhteyttä jos haluatte tietää lisää tai http://www.monetjobit.net (linkki)
-
0 20
VAPPUVA
Oikein riehakasta VAPPUVA kaikille kotikokkilaisille(:P)! Maltti on valttia, niin syömisessä kuin juomisessakin(:D. Nautitaan vapusta, vaikka ilma on ihan peestä(td), ainakin täällä kaakossa, mutta ei se vappu mieltä lannista(:P) eihän ?
-
0 32
Pippurimyllyt
Mistähän sais hyvii pippurimyllyjä ? Minkälainen olis hyvä ? Oon ostellu monenlaisii, mut kaikki ihan turhia, siis joutuu monta minuuttii pyörittelee et :S on sellanen muovinen pikkunen pyoritettävä, sitte sellai muovinen mitä mapsutellaan päältäpäin, on puisii erilaisii veivattavia. No joku aika...
-
0 10
Magic bullet
(:D HeijssaN! Onko kellää tääl olevall koti kokilla Magic bullettia koton? onko kui usei käytös ja millasii herkkui teette..? Ihte ostin vähän aika si mut ei sill tuu tehtyy muutaku pirtelöö,munakasta ja karkki rouhetta kaukkujen päälle..Nii ja sipulit tottakai pienimmiks.. Olisi kiva saada u...
-
0 11
Onko salaattia omassa maassa kesällä?
Maalla asuvana on se etu, että voi kasvatella vihanneksia itse, jos säät sallivat ja mies jaksaa rupsuttaa puutarhassa. Ikkunalaudalla voi tietysti kasvattaa mausteita. Mikä ihana tuoksu leviääkään huoneeseen, kun käy hipelöimässä basilikoja ja melissoja. Sanoiin, että yrttiruukku on kodin kaunis...
-
0 25
paprikan hinta
meinasin lentää pyrstölleni tänää tosa lähimarketissa, kun katselin paprikoiden(kotimaiset) hintoja: punainen paprika melkein 10 ekee/kg ja muut siina 6-7 ekee/kg:X. törkeen kallista,(td) en raahinut sit kotomaista ostaa, vaan ostin hollantilaista, hyvin teki sekin kauppansa:D, suosi siinä sitten...
-
0 8
Mitä tehdä kun
Vana tallin leviää jääkaappiin?Oli jäänyt korkki vähän auki...No onneksi on pohjat vielä jäljellä,ettei janoon kuole.Hyvät vaput kaikille...
-
0 16
kevyt levitteet
mitä mieltä olette kevyt levitteistä? itse en voi sietää niitä:X käytän oivariinia(tu) ja jos ei jostain kumman syystä sitä ole, niin en laita leivälle mitään rasvaa.