Kiinnostavaa
-
0 1
vappu tunnelma
mitä keksis kevyttä vappu ruokaa jotain krillaamista ym. ja jotain ihanaa juomaa poreilevaa
-
0 16
Wapun kuohuvat
Nautitteko lasin kuohuvaa wappuna? Mikä on suosikkinne? Itse pidän Asti Tostin - nimisestä kuohujuomasta. Toinen suosikkini on Lindauer Brut. Teimme myös kotikokin oman skumppavertailun, joka on luettavissa tuolla => http://www.kotikokki.net/tietoa/kuohuvaa_vappua/
-
0 28
Keittiöveitsistä
Kertokaas minkälainen on hyvä keittiöveitsi, terävä ilman muuta mutta muut ominaisuudet tässä nyt kiinnostaisi! Myös merkki ja hankintahinta kiinnostaisi!! Itsellä on sellaiset halpisveitset jotka on muka teräviä eikä sitte olekkaan kun tosi paikka tulee, olen ajatellut hankkia uudempia, siksi k...
-
0 1
ruoka allergis
kuinka saa hyvät letut ilman munaa
-
0 8
mummu
;)mummu täältä haaparannalta kirjauduin tänään ja on kiva hakea uusia reseptejä ja saada uusia vinkkejä toivottavasti näin kesää odotellessa olis hyvä vähän keventää ruokavaliota joten jos teillä on hyviä ideoita niin antaa tulla
-
0 36
maustaminen.
mitä mieltä olette maustamisesta, semmoisesta että laitetaan esim. lihaan kaikkia mitä kaapista löytyy ja vielä vähän päälle ! kun katselee näitä reseptiä niin tuntuu joskus että laitetaan mausteiksi ihan mitä mieleen juolahtaa .olen itsekin mausteiden käyttäjä ,mutta kyllä jossain menee raja mi...
-
0 5
Picnic ruokia & juomia
Sarkku aiheesta aloittelikin jo toisessa ketjussa ... [quote=Sarkku ] "esim särkänniemireissuille ei mennä ilman picnic koria / koreja..eli kaupan kautta ja kylmälaukut täyteen hedelmiä ja ite paistettuja pasteijoita yms..lapset tykkää kun ei tarvi jonotella ja ruokaa saa heti kun vähän p...
-
0 3
tex mex
Onko jollain hyviä tex mex- ruoka ohjeita. Ylipäätään sellaisten mausteisten ruokienkin ohjeita.
-
0 3
Bagelit
Osaisikos joku viisaampi neuvoa? Mä en ole koskaan onnistunut saamaan bageleista kauniin näköisiä, ne on aina lätsähtäneitä. Onkohan se vika taikinassa, pitäiskö olla pehmeää vai kiinteää? Vai pitääkö niitä keittää molemmilta puolilta? Muistaakseni olen sitäkin kokeillut yhtä huonolla menestyksel...
-
0 34
Suosikki keittiövekotin ?
Tästä kertaalleen keskusteltiinkin, mutten enää löytänyt missä ketjussa... :S Siis mikä on suosikki keittiövekottimesi vai onko niitä monta? Miksi se on päässyt suosikiksesi? Ehdoton suosikkilaite on vedenkeitin (tu). Meni pitkään ennen kuin hankin sellaisen. Sittemmin sitä on tullut käyte...
-
0 5
työpaikalle tarjottavaa
mitä tarjoisin uudella työpaikallani työporukalle kahvilla???:S:S:S8-)
-
0 16
Parsa aika !!!
Pidättekö parsasta? Mikä on suosikkitapanne valmistaa parsaa? Itse ihastuin muutama vuosi sitten. (:P) helppo valmistaa, herkullista, mieheni ei pitänyt tölkkiparsoista, mutta tuoreista pitää hänkin. Hankin oikein parsakattilankin. Tosin edelleen valmistan parsoja paistinpannussa kyljellää...
-
0 15
Tuorejuustoista..
Tykkäättekö tuorejuustoista? ja jos kyllä niin... Mitkä on teidän suosikkimaut? Mihin käytätte tuorejuustoja? Itse tykkään valkosipuli-tuorejuustosta(:P). Ennen suosikki oli jalapeno-tuorejuusto (:D(Hovi), mutta ne vaan hävis kaupoista. Oisko tuotanto loppunut tai jotain. Ostin eilen...
-
0 2
274 reseptiä
pelkästään kakuista..wau..täällä täytyy olla kakkuhulluja ja kakuntekijähulluja???(:P)(:P)(:P) vai oliko tuo kilpailu sellainen joka puski ihmisiä tekemään enkkareita? mä sanoin suoraan että vaik hain leipomisporukkaan niin pirskatti en oikein haltsaa näitä juttuja..olen enemmänkin ruoanlaitt...
-
1 26
ryynimakkara
tykkäättekö ryynimakkaroista?::o itse tykkään ; paistettuja perunoita, sipulia ja ryynäreitä, ihanan rasvaista, nam(tu), en tosin ihan joka päivä söis, kerta kuukaudessa hyvä.
-
0 15
"Pahaa ruokaa"
Tuleeko tehtyä sellaista ruokaa, joka ei maistukaan itselle? Tuli tuossa tehtyä kasviskeittoa, joka on tavallisesti minun herkkua, vaan menin lisäämään siihen ransakankermaa niin ei ollut minusta hyvää. Toinen ruoka, josta en oikein pitänyt oli pastavuoka, johon käytin gnocchi-pastaa ja ton...
-
0 7
Kuivatatko,keräätkö talteen?
Mitä teidän tulee kerättyä näin keväällä metsästä talteen? Ekoja nokkosia?Kuusenkerkkiä?Koivunlehtiä?
-
0 22
Suosikki mauste / mausteet?
Kun tuolla aiemmin kyseltiin inhokeista niin kertokaapa teidän suosikki mausteet??? Mun on jalapenochilirouhe ja Santa Marian Red Hot Chili Pepper ja sit perus rouhittu mustapippuri on hyvää. Kuka tietää, mitä se on, mitä on useissa kiinalaisissa ravintoloissa pöydässä mausteena, mikä on s...
-
0 2
vanhan ajan limonaadi ohje
Hei tässäpä tulee erittäin hyvä limonaadi ohje. 10 l vettä 1 kg sokeria tai vastaava määrä makeutusainetta, 3 rkl sitruuna esanssia, 4 tl sitruunahappoa, karamelliväriä Ohje: Keitä vesi ja liota sokeri siihen ja lisää muut aineet. Valmista nautittavaksi heti kun juoma on kylmää. Lap...
-
1 12
Liian tulinen/chilinen ruoka
Elikkä menin sitten pistämään ruokaan 5 chilipalkoa, kun olivat "niiiiin pieniä" ja vielä siemenineen... ensin maistui hyvältä, mutta sitten alkoi tehdä pikkasen pahaa ja hiki iski päälle 8-) Kyseessä on meksikolaistyyppinen pata, jonka resepti on kehittelyssä. Onkos ideoita, millä tuon tulisuud...
-
0 3
Leipää leipää...
Olisko kellään hyvää nk.takuuvarmaa leipäohjetta leivästä/leivistä joka paistuu tavallisessa sähköuunissa ja gluteenittomat ohjeet on kanssa tervetulleita!!Sämpyläohjeita kans!!!
-
0 25
mitä kalaa ja kuinka usein.
mikä kalaa syötte kaikein mieluummin ,ja kuinka usein . minä olen asunut lapsuuteni järven rannalla ja meillä oli aina kalaa, muodossa jos toisessa .meni monta vuotta että en syönyt kalaa ollenkaan , mutta nyt jo muutama vuosi sitten aloin taas sitä syömään. kaikista kaloista paras on mielestän...
-
0 51
Kokkailijoiden harrastukset?
Mitä muuta harrastatte kuin kokkailua? Itse käyn vaeltamassa ja kuivailen tietty eväksiä varten kaikenlaista lihasta kasviksiin. Muitakin harrastuksia löytyy. Kuten nöörien bongailua...tämä sivustohan on näköjään jonkinsortin insinöörivoimin kasailtu=))) *en ole katkera, mutta kuitenkin......
-
0 5
Allergioita...
Elikäs, mitäs kaikkia ruoka-aine allergioita teiltä löytyy ja millä korvaatte ne (esim. mauste allergiat)? Miulla todettiin tuossa 3 kuukautta sitten sitrus allergia ja menin ihan shokkiin koska rakastan kaikkia sitrushedelmiä ja käytän niitä usein leivonnassa ::o mutta nyt oli niistäkin pakko...
-
1 11
Ruokia vatsataudin hoitoon & toipumiseen?
Viime päivät on tullut vietettyä noroviruksen kourissa, 8-) vihdoin toivuin sen verran, että voin edes katsella reseptejä ja ajatella ruokaa, vaikkei mikään tunnu oikein maistuvan. Onko teillä hyviä vinkkejä vatsataudin hoitoon ja siitä toipumiseen? ... kurjasta olosta oli ainakin se hyöty, ett...
-
0 10
Laihduttajille!!
Onko kellään hyviä laihduttajan ruokia?Mulla on yksi:http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/17382/puutarhurin%20herkkukeitto
-
0 5
sherry
millä voi korvata sherryn ruuanlaitossa, kun ei kotona satu kyseistä juomaa olemaan? joku on sanonut että colajuoma, miust kuulostaa se hiukan oudolta::o!
-
0 30
Pizzapohja
Hei:-) mikä on teidän kokeilemista ohjeista paras pizzataikina? Mulla on yksi hyvä mutta ehkä hiukan kaipaisin vaihtelua, antakaahan vinkkiä!
-
0 28
siskonmakkara
:Dkuka tykkää siskonmakkaroista? täällä o ainakin yx joka vois syödä niitä vaikka kuin paljon! nam!!!
-
0 10
Mitä mieltä olette nahkiaisista !
Oletteko maistaneet nahkiaisia?