Kiinnostavaa
-
2 4
lampaan marinointi
oisko kellään hyvää lampaanlihan marinointi ohjetta?(:P)
-
0 6
Ruuan etiikka
Kuinka eettisesti ajattelette ruokailuanne ja ruuanlaittoanne? Käytättekö lähiruokaa, kotimaista, luomua? Syöttekö tonnikalaa tai hanhenmaksaa? Meillä yritetään ostaa mahdollisimman lähellä tuotettua ruokaa aina kun mahdollista. Tykkäämme tehdä ostoksia torilla, suoraan kasvattajalta tai tuott...
-
0 31
Saatteko kiitosta kokkauksesta?
En tarkoita, että koko ajan pitää olla kehumassa keitoksia, mutta eikö joskus voisi katsoa pöytää ja miettiä, että on se kokki nähnyt vähän vaivaakin tässä tarjoilussa ja sanoa vaikka, että hyvältä näyttää ja kyllähän se kelpasi. :S Muutamat tietysti ajattelevat, että kyllä sen näkee, kun muona ...
-
0 1
Lohimakkaran ohje?
Heips, Onko kenelläkään herkullista lohimakkaran tai kalamakkaran ohjetta? Paria ohjetta olen joskus kokeillut, mutta mielestäni ne eivät olleet uusintayrityksen arvoisia. Lammasmakkaroita tekasen pääsiäiseksi, mutta samaan ryysikseen voisin tekasta kalastakin jotain.
-
0 33
Mitä opetit kaverisi syömään mitä ei olisi ennen syönyt?
Minä itse opettanu paria kaveria aurajuuston ystäväksi silleen et olen tehnyt aurajuusto keittoa se on sellane mieto ja sitä kautta lähteneet et eihän tää nyt nii kauheet ollukaa.
-
0 16
Kurjat kuppilat
Kuka seurannut sarjaa?Kyllä pahaa tekee katsoa jos toi vaan on todellista eikä feikkiä.Pilaantunutta ruokaa tarjoillaan ihan pokkana ja muutenkin kämmäillään ihan täysillä...
-
0 0
Kalorilaskuria on paranneltu.
Terve kaikille kokkaajille. Parantelimme hieman kalorilaskuria. Muutamat sitä vaivanneet virheet korjattiin, yhtenä esimerkkinä järjestyksen hukkuminen muokatuissa aineksissa. Lisäksi hankimme kalorikantaan lisää tietosisältöä. Nyt siellä on yli 2000 raaka-aineen tai ruoan tiedot. Toivottav...
-
0 35
Pääsiäismenunne
Onko teillä tapana tehdä erityisiä pääsiäisruokia, perinteisiä tai muita? Ja jos on niin mitäpä teette? Me ollaan lampaan ystäviä, joten yleensä sitä on myös pääsiäispöydässä. Tykätään lampaanlihan mausta eikä yleensä viitsitä peittää sitä vahvalla marinadilla. Maustetaankin siis liha vain tök...
-
0 7
Gastronominen järjestys
Auttakaa tyhmää opiskelijatyttöä :) kertokaahan tämän menun gastronominen järjestys: ALKURUUAT: graavilohta, savusiikaa, tomaatti-mozzarellasalaattia, caesarsalaatti broikusta, kinkku-pastasalaattia, metsäsienisalaattia, täytettyjä kananmunanpuolikkaita, keitettyjä perunoita, PÄÄRUOAT...
-
0 12
Syöttekö yöllä?
Miten on jos heräätte yöllä ettekä millään saa unta, niin käykö tie jääkaapille vai kääntyilettekö vain sängyssä ja huokailette? Jos käytte syömään niin mitä? Olen utelias. Tänään on nimittäin sellainen yö ettei ole tullut uni silmään ainakaan vielä.:S Tässä näpsyttelen läppäriäni olkkarissa enk...
-
0 5
Langennut enkeli kakusta..
olisiko kellään reseptiä tähän kakkuun? Söin eräässä enkeliravintolassa tätä kakkua ja oli tosi hyvää. Tämä on suklaakakku, joka on aika lailla sula sisältä. Kakku saattaa olla eri nimelläkin.. jos löytyis ohje edes vähän sinnepäin.
-
0 23
Aukko keittiön seinässä
Kurkistus taas keittiöihinne! ::o Eli minkalaiset verhot teillä on keittiön ikkunassa ja mitä ikkunasta näkyy??:D Meillä on tällä hetkellä marimekon ruskeat appelsiini -kankaasta tehdyt kappaverhot. Ja toisesta ikkunasta näkyy takapihamme ja metsää. Toisesta ikkunasta näkyy naapurin hirsita...
-
0 14
sunnuntai ateria
osaisiko joku ehdottaa hyvää ateriaa sunnuntaille? mielellään myös jälkiruoka
-
0 76
Grillauksesta
(:P) Onko joku jo grillannut? Näyttäis nytkin olevan hieno sää siihen.. Kausi lähestyy... Minkälaisen grillin omistat? Miksi olet sellaisen valinnut? Mitä tulee grillattua eniten? Mikä on herkkua?
-
0 8
Seistä maukasta
Kalaa pitäis syödä pari kertaa viikossa. Itse olen kyllästynyt loheen, josta kyllä saan maukasta aikaan. Pakasteseiti on suht edullista, mutta miten siitä sais herkullista ja mehevää esim. uuniruokaa? Harmaata ja ikävää saan vain aikaan.
-
0 401
Onko teen ystäviä?
Kiinnostaisi kuulla miten paljon juotte teetä? Pussiteetä, irtoteetä, haudutettua teetä, valkoista, vihreää vaiko minkälaista? Onko oikein teen tosiystäviä vai juotteko pakosta liptonin pussiteetä jos ei kahvia ole tarjolla? ;) Onko muuten totta että valkoinen tee piristää eniten? Itse juon...
-
0 23
Pannu, pata ja pullo
Ostin tänään pullon Mastroleo Primitivo-nimistä punaviiniä. Viinille tein ruuaksi naudanlihakääryleitä risoton kera (resepti löytyy pöytälaatikostani). Jälkiruuaksi söimme suklaalakritsijäätelöä ja persikoita. Haluaisin haastaa viinin ja ruuan yhdistämisestä kiinnostuneita kotikokkilaisia koke...
-
0 24
Keittiö - kaaos vai järjestys?
Hei, Minua kiinnostaisi tietää vallitseeko keittiössäsi ainainen kaaos vai onko kaikki täsmällisesti paikallaan? Itse haluan pitää tasot tyhjinä, jotta kun ryhdyn puuhaan ei ensin tarvitse raivata ... Siis ruuan valmistuksen yhteydessä, saman tien raivataan roskat pois, laitetaan tavarat p...
-
0 6
Onko Suomessa?
Multa kun on mennyt maailmalla melkein 20 vuotta, tarttee kysya "tyhmia"... onko Suomessa: 1) tomaattipohjaisia spaghetti/pasta kastikkeita - non 3/4 litran lasipurkeissa 2) Ramen Nudel Soups - pika nuudeli keittoja alkuaan aasiasta
-
0 2
Ruiskorppujauho
Usein oon kaupan hyllyllä törmänny mutta en oo hirvinny ostaa ja testata.Onko teistä kukaan kokeillut? Itse jauhan korppujauhot vanhoista kuivatetuista leivistä muuten en sitte vaaleeta leipää käytäkkään :-)
-
0 19
Suosikkiruuat
Kertokaahan sitten vaihteeksi niistä lempiruuistanne. Itse rakastan kalaruokia yli kaiken, ja hyvin laitettu kala tuo kyllä kunniaa kokilleen...
-
0 82
Nirsoilusta
Mailon piti tämä aloittaa, mutten malttanut odottaa...(:D Mitä ruokia että ehdottomasti syö? Tai ette ole lapsena syönyt ? Itse olin 12-vuotiaaksi , todella ruokarajoitteinen, älyttömän nirso, sitten kyllästyin itseeni ja aloin tutustumaan makuihin. Nyt maistuu kaikki ! Sisäelimistä en kyll...
-
0 4
Miten suhtaudutte ympäristömyrkkyvaroituksiin?
Kotimaista meri- ja järvikalaa kehotetaan syömään säännöllisesti, sillä kalanrasva on tunnetusti terveellisempää kuin muu eläinrasva ja kala on muutenkin suhteellisen vähän jouleja sisältävä hyvä proteiinin lähde. Monet suhtautuvat kuitenkin erityisesti Itämeren loheen ja silakkaan epäilevästi mm...
-
0 13
Hätävarat ...
Mitä tarvikkeita pyritte pitämään kaapeissa, joista saa sitten loihdittua jotain hyvää nopeasti (:P) kun saapuu yllätysvieraita ??
-
0 31
munakoiso
mitä munakoisosta? kokeilin masotton Munakoiso parmigianaa ja koisoja jäi vähän yli, heitänkö pois vai oisko jotain hyödyllistä käyttöä
-
0 15
Maukasta (suomalaista) kevytruokaa laihduttajalle?
Tarttis pudottaa ja pari (kymmenta) paunaa..onko maistuvia, kevyita ja tayttavia resepteja? Toissa oli "biggest loser" kilpailu, en voittanut, mutta helpohko (vaikka oli kaks settia viikonloppu vieraita ja ruoka pippalotkin - ja silti kutistuin) painon pudotus innosti muutenkin diettia uudis...
-
0 25
mita kummaa????
Uutta spammia? Kummallisia uusia viesteja, siansaksaa, hakkereilta? Vaikka kai suomalainen teksti on niille kummaa...nayttas oleven amerikkalaisia (tai britti) nimia..hyi hyi pojat ja tytot kun semmosta kiusaa...mutteihan ne mun haukkua ymmarra1
-
0 428
Ihana Italia!
Aloitanpa nyt sitten Italia-aiheisen ketjun, koska ruoka- ja tapakulttuuri kinnostaa. Kotikokin omalle Roomattarelle kysymys: kuinka italialaiset valitsevat viininsä ruokapöytään? Itsellä on jonkin verran teoriatietoa ja käytännön kokemusta viineistä, mutta meille suomalaisille viini on jotenkin ...
-
0 16
Kevät hyvää :)
Katsotaampa saako tämä kysymykseni minkäänlaista palautetta eli...(:P) Näin kevään tullessa millaisia reseptejä toivoisitte tänne kotikokkiin tulevan. Itse olen kiinnittäny huomiota tuohon valtavaan makeiden paistosten kirjoon joita itsekkin tykkään selata ja kirjoitella mutta olisiko mitään ...
-
0 7
Onko Sushi Intoilijoita?
Miehen kanssa tykataan, olen kotonakin laittanut, mutta vain kasvispohjaisija rullia. Ja sake viinia ja miso keittoa kanssa. Mites muut?