Kiinnostavaa
-
0 4
itamainen kiinalainen
Kukapa osaisi neuvoa miten tehdaan itse, eli mita tarvitaan aineksiksi sweet and souriin. Valmiita sweet and sour kastikkeita tai muitakaan ei taalla maassa ole.(td) Tervetulleita ovat myos muut vinkit kiinalaiseen /itamaiseen maustamiseen. Sensijaan Sahramia taalla on ja puoli-ilmaista,osai...
-
0 2
leivän kohottaminen-apua!
Eli mulla on tällanen ongelma: aina kun koitan tehä patonkia, ni kaikki menee hyvin siihen asti, että niitä patonkeja pitää ruveta kohottamaan pellillä ennen paistoa. Siinä ne sitten "kohoaa" lähinnä sivusuunnassa, eli lopputuloksena on pitkiä, leveitä lättyjä.. Oon miettiny, et laitanko mä liian...
-
0 3
kasviruoka
oisko kellään herkullista kasvisruoka ohjetta?
-
0 6
Kotiviinit
Kotiviinin valmistajat kertokaapa eri marja ja hedelmä yhdistelmistänne , joista olette valmistaneet persoonallisen makuisia ruokaviinejä.Vai onko kellään enää aikaa noin pitkiin projekteihin.
-
0 26
Maidottomana, kiitos!
Tunnen laktoosi-intolerantikoita, maitoallergisia ja heitä, jotka syövät kypsytettyjä juustoja, mutta eivät muuta maitotuotteita. Joillekin ei käy näistä mikään, luulisin. Ainakin aasialaisilta ihmisiltä puuttuu tietty entsyymi elimistöstä ja siksi he eivät käytä maitoa tai juustoa juuri lainkaan...
-
0 9
Lapsille Vihanneksia 500 g?
Onko teillä hyviä vinkkejä, miten tarjoilla vihanneksia lapsille?
-
0 3
Onko kellään kokemusta ns. kotiruokalan ylläpidosta??
Itse olen ammatti-leipuri ja mielessä olisi perustaa ns. kotiruokapaikka.. Vain ammattitaitoinen kotiruoka-kokki puuttuu :S :S (alussa on sama vaikka syötäisiin kädestä suuhun) mutta ainahan voi yrittää.. B)-
-
0 23
Onko kenelläkään joitain hyviä välipala ohjeita mistä lapset pitää??
(:P)Onko kenelläkään tiedossa kivoja ja helppoja välipala ohjeita?Suolaisia ja makeita.Sellaisia josta lapset pitäisivät(tu)
-
0 8
kuinka usein leivot pullaa? :)
Otsikossa kysymys. Itsellä tulee leivottua ehkä kerran kuussa. Tänään leivoin viimeksi.:) Tuli ihanan pehmoisia, nami nami.
-
0 9
Tuorehiiva vs kuivahiiva
Kumpaa käytätte? Itse käytän kuivahiivaa reippaasti useammin. Tuorehiivaa vain silloin, jos oikein suunnittelen, että "huomenna on pullanleipomispäivä!" ja olen kaupassa, niin sit saatan ostaa tuorehiivapaketin.:)
-
0 4
Hyvää naistenpäivää
kaikille kotikokkilaisille :P
-
0 2
Makaroonilaatikosta
Mitäs ootte mieltä tällasesta? Mun mielestä makaroonilaatikkoa tai mitä vaan muuta paistosta missä on munaa, pitäis ensin paistaa 150-170 asteessa ja sitte koventaa lämpöä. 200 asteessa hyytyy ja tulee irtonaista, vaiko käytänkö irto munii sitte (:P):S
-
0 3
onko hienoa löytää ruastansa hiuksia yms..??
moi! tuli vain yksi juttu tässä mieleen kun katselee koulussa noita ruan valmistajia ja muutenkin niin itseäni ainakin hirvittää kun näkee että ruassa on hiuksia. kerran on löytynyt yksi kermaviilipurkin kannesta oleva palanen ruuastani. minun mielestä pitäisi kiinnittää siihen ruan tekemiseen hu...
-
0 12
Jälkiruoka
Utelisin vuorostani, että kuinka usein tarjoatte oma tekemäänne jälkiruokaa ruoan yhteydessä? Aina sunnuntaisin vai joka päivä vai silloin kun on vieraita? Minkä tyyppisiä jälkiruokia yleensä teette? (kiisseleitä, rahkaa, leivoksia...) Ja mikä on teidän perheen suosikki jälkkäri, onko sellaista?...
-
0 465
Haluan puuttua as(t)ioihisi!
Tai lahinna keittioosi. Millainen keittiosi on? Minka varinen? Minka tyylinen? Moderni vai maalais? Iso ja tilava missa kaverit roikkuu saarekkeen reunassa ja utelee etta mita kattiloissa porisee? Vai ehka pieni ja idyllinen, omaa valtakuntaasi jonne ei muilla ole asiaa? Ja mika on sellainen kapi...
-
0 13
Vatkaimet
Näitä keskusteluja vois laajentaa hiukan tekniikan puolelle. Millaisella vatkaimella teette kakkunne,joka säilyisi ehyenä vielä takuuajan päätyttyäkin.Merkki tuotteetkin voivat hajota.
-
0 4
Miten & milloin käytätte kotikokkia ?
Moi - Minua kiinnostaa miten & milloin käytätte näitä sivuja ... Itse haeskelen reseptejä tietyistä aineksista, seuraan etusivun satunnaisia, ja tallennan itselleni testattavia pöytälaatikkoon. Lähetän vinkkejä kavereille ... Porokoulua & juustokouluakin olen seuraillut. Kokin paris...
-
0 21
"kummat" makuelämykset
:Pkeitetyn kananmunan päälle sinappia ja paistetun munan päälle hunajaa ja raejuuston kanssa ketsuppia!
-
0 9
Entäs iltapala?
Aamupalasta jo puhuttiinkin, mutta entäs iltapala? Itse kuulun niihin, joilla uni ei tule ilman täyttä vatsaa ja tämä on tietysti panonhallinnan kannalta ongema! Mihin kellonaikaan syötte iltapalaa ja mitä syötte? Olisko vinkkejä?
-
0 7
Aamupala reissussa
Ettei sekoiteta kotioloja ja kyläilyä, niin laitoin tähän toisen keskustelun avauksen vielä vieraiden kulttuurien aamupalakokemuksista. Itse olen hyvissä hotelleissa työmatkoilla tms. saanut joka puolella melko hyvän aamiaisen, mutta lomalla halvoissa tai keskitason hotelleissa/motelleissa maj...
-
0 33
Aamupala kotona
Tuli noista Nasville Katen jenkkiaamiaisista mieleen, että mitä te syötte aamiaiseksi? Senhän pitäisi olla päivän tärkein ateria, mutta täytyy myöntää, että kotona jää usein pelkkään kahviin, jota täydentää sitten melko varhainen lounas tai brunssi 11-12 välillä. 8-)Reissussa tulee sitten syöt...
-
1 5
Ricotta juusto
USA:ssa se on semmosta pehmeeta juustoo (muistuttaa koostumukseltaan rahkaa), Suomessa vois laittaa korvikkeeksi raejuustoa jonka hurvautat yleiskoneella hienommaksi --- se on terveellisempi ja vahrasvaisempi raaka-aine ricottan sijaan - vois ja kokeilla puolet rahkaa, puolet raejuustoo, tai 1/3 ...
-
0 4
sitruunankuori
Eli voiko sitruunan kuorta säilyttää raastamisenjälkeen?Säilyykö kauan. Ostin sitruunoita mehua varten ja en raskisi pistää kuoria hukkaan:)
-
0 4
Vihannekset alumiinifolioon
Miten säilyttelette vihanneksia ja juureksia? Foliopaketissa säilyy parhaiten. Varmaan olen jossain vaiheessa maininnut, että oon sellanen hamstraaja. Salaatit ja kaikki muutkin nahistuu tai pehmenee, jos säilyttää muovipaketissaan. Jos pakkaat esim. purjosipulin heti tuoreena alumiinifolioon, ni...
-
0 34
Vapaamuotoinen Kokkailu
...eli otetaan mita on...tehdaan mita tulee... Mitka on mielipiteet? Tartteeko olla tarkat mitat, vai onko parempi kokata luovasti ja ilman rajoitteita? Itte olen semmonen vapaamuotoinen kokki, usein arvailen, kokeilen ja sovellan, se on kuin arvoitus, mysteri tai palapeli... Mites muut?
-
0 22
Keittokirjat
Mitä keittokirjoja ilman ette voisi olla/elää? Itse keräilen keittokirjoja jonkin verran,mutta tällä hetkellä kirjat joita ilman en voisi olla ovat: - ruoanvalmistuksen taito (perus kirja. Talouskoulu aikana hankitu.Siitä hyvä tarkistaa pieniä juttuja kokkaillessa esim: mittoja). - Si...
-
0 12
Raaka-aineet ulkomailla
Kaipaan viilia, kermaviilia ja rahkaa. Onko kellaan tietoa josko ois saatavissa USA:ssa? Vai tiedatko korvaavan tuotteen?
-
0 27
Amerikkalainen ruokakulttuuri
Olen tekemässä amerikkalaisesta ruokakulttuurista opinnäytetyötä ja tarvitsin tietää mitä teille tulee mieleen amerikkalaisesta ruokakulttuurista ja miten te näette amerikkalaisen juomakulttuurin (viinit, viskit)? Kun saan opinnäytetyön tehtyä niin, jos joku haluaa tietää mitä amerikkalainen ruo...
-
0 8
Kevyttä kasviksista allergikolle
Löysin tämän palstan selatessani uusia makuelämyksiä. Okei, kuulostaa satavarmasti helpolta tehdä kevyttä kasviksista, mutta mistä niihin maku, kun on allergioita enemmän kun jaksaa luetella. Alkuun heti, että kaikki pippurit ovat kiellettyjen listalla, samoin paprika. Sitruksia...nooh...niin...
-
0 21
Kysyisin lihoamisesta
kun olen tälläinen luikku jolla näkyy kylki luut (14v). Tarvitsisin hieman painoa lisää niin miten saisin painoa lisää sopivasti?:S