Kiinnostavaa
-
0 0
lohimureke
Nyt on lohimurekkeen ohje muokattu oikeaksi.(:D
-
2 1
Ryyni, suurimo?
Mitä eroa on ryynillä ja suurimolla?
-
0 1
lohimureke
Laitoin tämän ohjeen tänään ja siitä saa sen käsityksen että pitäis laittaa 2rkl suolaa ei ei vaan 2rkl sitruunamehua please:(
-
0 1
Sorsaa,ankkaa,fasaania,
mitähän näitä muita riistalintuja ,riekkoja yms? mistä sais joskus ? Onko kukaan tehnyt ruoaksi? kerran kaveri toi metsältä suoraan mulle Tavin ja jonkun muun sorsalinnun..täytyy sanoa että olin höyhenien kanssa ihan pöllyssä,eli en osannut tehä mitään. Laihoja olivatten eikä syötävää ollut...
-
0 3
Gambas Al Ajillo
Moi Kenellä olisi "aito" resepti suomenkielellä otsikon herkusta! Ainakin Teneriffalla todella nautinto! manu
-
0 0
kiitos
Olen tosi tyytyväinen käyttämiini resepteihin joita olen "ottanut"täältä Kotikokki.net sivuilta.Hyviä ohjeita.Kiitos kaikille kirjoitellaan lisääääääää(tu):-)
-
0 12
Esteettistä ruokaa???
Muistelen, että tuossa 90-luvun puolella eräs kuuluisa amerikkalainen kulinaristi ja ravintolakriitikko olisi käynyt Suomessa ja todennut ettei ole missään muualla maailmassa syönyt niin hirveän näköisiä ruokia kuin Suomessa (hernekeitto, mämmi?), jotka kuitenkin maistuvat aivan siedettäville. ...
-
0 0
Kurkkukeitto
Kuka tietää kurkkukeiton ohjeen? Siis lämpimän, suurustetun keiton. Joskus vuonna "kivi ja kirves" olen sellaista syönyt jossain opiston ruokalassa, ja se oli siis aivan sikahyvää. Jotain vastaavaa olen yrittänyt tehdä itse, mutta siitä tuli ihan kauheaa.
-
0 7
Hyvää...
Hyvää Ystävänpäivää kaikille Kotikokin käyttäjille(:P) toivoopi jarni Naantalista
-
1 6
hiutale suola
kuinka moni teistä "kokeista" käyttää hiutale suolaa ,itse olen käyttänyt mutta kun se on niin julmetun kallista että ei raski joka kerta kun suola on loppu ostaa sitä.
-
0 24
Uusi "löytö"
Tuli sitten keitto tehdessä ensimmäistä kertaa kokeiltua fondia. Täytyy sanoa, että tästä eteenpäin liemikuutiot alkavat jäädä sivuosaan. Liemikuutiot voi korvata fondilla suoraan. Huomasin myös että suolaa on huomattavasti vähemmän. Onko kenelläkään muulla tapahtunut vastaavia "heräämisiä" ru...
-
0 2
Metso siistitty ja paloiteltu, mitä sitten?
Aloittelen tämän keittokirjan käyttöä ja aloitankin sen heti kysymällä, miten tehdä metsosta makoisaa? Irroittelin lihat luista ja nyt maitoetikkaliemessä on mahtavan kokoiset fileet ja muut lihat. Mitä muuta niille voi tehdä kuin keittää?
-
0 12
jos joskus antaisi hyvääkin palautetta.
(:Dkyllä tämä kotikokki on mainio paikka vaikka suurin osa ruuista on tuttuja mutta uusia muunnoksia aina tulee esille ja kokeilemisen arvoisia ohjeita jos jossain ei onnistu niin eihän se ole ohjeen laittajan vika pitää katsoa peiliin josko seuraavalla kerralla sitten onnistuisi että jätetään ne...
-
0 3
Kananmunat
:S Hei, olisiko jollakin hyvä neuvo miten kananmunan valkuaiset ja keltuaiset saisi eroteltua ilman siihen tarkoitettua vempainta ?
-
0 5
Tarpeiden sijainti kaupassa
Missä on mantelimassa?
-
0 42
maku yhdistelmät
minkälaisia HYVIÄ makuyhdistelmiä teillä on?Mun herkku on kahvi ja banaani,tänään kuulin että eräs laihduttaja syö hapanleipää ja siinä banaania päällä.::o
-
0 3
Kiero uunipelti
Vääntyvätkö kaikki uunipellit vai onko tämä vain Helkaman (on mopo) hellojen vika? Mistä saan pellin, joka EI väänny? Pannarista esim ei tule mitään, kun taikina vyöryy toiseen nurkkaan ja toinen jää lähes paljaaksi. GRRRRRRRR
-
0 3
Muistaako kukaan Rex-kakkua?
Tuli mieleen, että lapsena syötiin Rex-kakkua, sekoitus keksiä ja suklaata (?). Onko kellään reseptiä tallella tai vaikkapa versioita tapauksesta? Muistaaksen kaupoissa oli myytävänä oikein sitä Rex-nimistä keksiä, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä! :)
-
0 5
Ystävä kakku! <3
Elisiis mitä mun ystävä kakkuun vois tulla se on sellanen että sille annetaan nimi, mun ystävä kakun nimi on paavo, siita annetaan jokaiselle pala taikinaa ja resepti ohje ja sen pitää jatkaa paavon kakku sukua tekemällä lisää, mitä aineksia laittaisin kakkuun? =D
-
0 5
dallas pulla
Hei olisko Dallas- pullien ohjetta kellään ,ei muuten mut kun se kreemi on niin HYVÄÄÄÄ.
-
0 0
kaali
hei oletteko kuulleet kun teette esim. kaalilaatikkoa ei tarvi keittää tai paistaa kaalia laita se edellisenä päivänä pakkaseen ja kun otat sen sieltä se on valmis käytettäväksi HELPPOA vai mitä?
-
0 5
kelluvat porkkanat
kuorin kilon verran porkkanoita ja heittelin kylmään veteen ja osa niistä painui pohjalle mutta muutama jäi kellumaan veden pinnalle kaikki oli samasta pussista mistähän moinen voi johtua.:S
-
0 5
ystävänpäivä
Olis kiva saada hyviä ohjeita ystävänpäivä kesteihin;)Vähän makeaa ja suolaista.
-
0 6
sellerin käyttö mitä tilalle.
onko muilla samallaista ongelmaa kuin minulla että jos joku ruoka sisältää selleriä niin syömättä jää sen hajukin jo oksettaa aina jätän sen pois enkä yritäkään korvata sitä millään .(td)
-
0 76
valkosipulin käyttö
olen valkosipulin suur kuluttaja aika ajoin , ja ostan sitä paljon ,sitten tulee aikoja etten käytä sitä ollenkaan ja osa sipuleista kuivuu ,olen alkanut puristaan sipulit ja laitan pakastimeen ja sieltä tulee käytettyä kun sen laittaa eri kokoisiin nyytteihin kertokaa miten te muut säilytätte va...
-
0 25
Ensimmäinen kerta keittiössä
Tässä iltana muutamana keskustelimme kavereiden kanssa ensimmäisistä kerroistamme keittiössä. Ajattelin että oisi kivaa kuulla muidenkin kokkaavien muisteluita kokkailusta ja mikä sai innostumaan siitä. Itse muistan tehneeni papalleni alle koulu ikäisenä hedelmä salaattia Kiwistä,appelsiinista...
-
0 3
tonnikala sukupuuttoon?
japanilaisen ruoan yleistyttyä on tonnikalat kohta ryöstökalastettu ..mitäs sitten syödään? valaatkin on jo melkein pistetty naamariin!! mua ainakin mietityttää!!Entäpä teitä?
-
0 11
Ruokaa leivinuunissa
Olisiko kellään hyviä ruokaohjeita, joita voisi hyödyntää leivinuunissa?? Ja erityisesti kuinka kuuma uunin tulisi olla ja miten pitkään ruokaa tulisi sielä kuumentaa?? Ja tietty kaikkia muitakin käytännön vinkkejä otetaan ilolla vastaan liittyen leivin uunin käyttöön. Muutamia kertoja olen patar...
-
0 12
Hirvenlihaa.. mistä saisin?
Elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, ja silti kaupasta ei saa hirvenlihaa. Kuitenkin niitä lahdataan loppusyksystä pilvin pimein. On se niin väärin, kun teksisi mieleni kokata oikeata hirvenpaistia!!! Kertokaa, miten sitä saisi, ilman että lähden pyssyn kanssa mehtähän, ja kohta on polliisi perässä....
-
0 58
Mikä on oudoin syömänne ateria?
James Solheim kirjoitti 90-luvulla kirjan: "ällöttävät reseptit", josta sensuroitiin mm. suomalaiset veriletut, koska kustantaja piti tätä ruokalajia jo mauttomana pilana. Samaan sensuroitavien listaan kuului myös mm. täytetty flamingo. Eräs roomalainen näyttelijä puolestaan yritti parantaa ar...