Kiinnostavaa
-
0 3
Vietnamilainen haimonni
Ostin tänään ruokakaupasta pangasiusta kaksi filettä. Etsin ohjeita netistä ja pari löysinkin. Onko kotikokkilaisilla kokemusta? Siivutin fileet, paistoin wokkipannussa Voimariinissa, paistoin vietnamilaista wokkivihannessekoitusta, lorautin vähän hunajaa ja soijakastiketta ja kalafondilientä, s...
-
0 8
Helppoa, vatkaamatonta leivottavaa?
Eli koska asustelen vaihto-opinnoissa ulkomailla, mulla ei ole paljoakaan vehkeitä leipomiseen ja leipoa tahdon! Eli, olisiko vinkkejä helppoon leivontaan, sekä suolaiseen että makeaan, jossa ei tarvitsisi ylettömän paljon vatkata (mulla on vain käsivispilä käytössä)? Kiitos ja kumarrus ja mukava...
-
0 192
Mistä keitätte kahvinne ja miten?
Tuo Tepheikkin kahviproblematiikka viimeisen käyttöpäivämäärän osalta sai avaamaan uuden ketjun. Eli kun suomalaiset kerran ovat kahvinjuojakansaa, ties miksi, niin rupesi kiinnostamaan palstalaisten suhtautuminen tuohon "mustaan kultaan". Mitä mieltä olette ulkomaalaisista paahdoista, espress...
-
0 11
Bataatti
Onko jollain ohjeita tai vinkkeja Bataattiin? Taalla maassa (Uruguay) kun ei oikein perunaa ole tarjolla. Ohjeita tarjottaessa toivoisin otettavan huomioon etta minulla on kaytossa VAIN ja ainoastaan kaasuliesi ja -uuni..jonka kanssa en ihan sinut ole vielakaan.:S
-
0 25
Ruokien viimeinen käyttöpäivä.
Oletteko tarkkoja ruokien viimeisten käyttöpäivien suhteen? Itse tulee valmisruokien osalta syötyä usein vanhentunuttakin tavaraa. Jos ruoan myyntiaika on kuukausi, niin viikko sinne tai tänne ei mielestäni paljoa vaikuta. Ainoa mitä en ikinä käytä sellaisenaan viimeisen käyttöpäivän jälkeen on...
-
0 6
turska
Koulussa on aina välillä ruokana turskaa jonka päällä on sellaista "muropäällystettä". Tietääkö kukaan tätä turska ohjetta, tai edes "muropäällysteen" teko ohjetta?
-
0 15
Herkuttelua suoraan jääkaapista
::o Keitin päivällä porkkanoita (en voi syödä raakoja närästää)keltaisen paprikan siivutin ,sekä vihreitä oliiveja ja raejuustoa .Siinä hyvää ilta naposteltavaa.:P JARNI
-
0 1
Kastikeveikkaus
Moi Söin yhdessä ravintolassa leivän, joka oli kastikeeltaan taivaallinen. Eivät suostuneet kertomaan aineksia, voiskohan joku veikata? Eli leipä, kananfilettä päällä, ananasta ja coctailkirsikoita. Kuorrutettu aurajuustopainotteisella juustokastikkeella. Mitähän muuta siinä voisi olla kui...
-
0 23
AAMUPALAT
Heip onko kellään hyviä laihdutus aamupala reseptejä? Ja muitakin kevyitä ruokareseptejä.Jään odottamaan.KIITOS:P
-
0 3
Poronlihaa kotiovelle? Hae poroporukkaan
Yhytetäänpä tämä uutisten lisäksi tännekin katsottavaksi. Kotikokki on siis avannut Deliporon kanssa haun poroporukkaan, joka toimii siis periaatteeltaan samoin kuin Dr. Oetker:n kanssa järjestelyssä oleva leivontatiimi. Porukkaaan valitut saavat kotiinsa 2-3 kiloa poronlihaa (kolmesta ...
-
0 4
Mistä värikkäitä paperisia muffinivuokia?
Valkoisia vuokia on tarjolla jokaisessa putiikissa. Claes Ohlsonilta löysin suuria valkoisia amerikan muffinivuokia, joissa yläreuna kaartuu kivasti vähän ulospäin. Sitten tarjolla on tietenkin ne perinteiset mikroskooppisen pienet metallivärein koristellut konvehtivuoat.Mutta mistä löytäi...
-
0 9
Uuden vuoden lupaukset
Vuosi pääsi vaihtumaan, vaikkakin hieman sateisissa merkeissä, mutta kuitenkin. Jokaiseen uuteen vuoteen kuuluvat tietenkin olennaisena osana uuden vuoden lupaukset oman ja muiden elämän parantamiseksi.Itselle tämän uuden vuoden lupaus on, ei tosin mitenkään todella omaperäisesti, tupa...
-
0 11
Oliko kiva joulu?
Itse koin ruuan suhteen elämäni tuskan. Mössötin pitkästä aikaa sukulaisissa kinkkua ja lanttulaatikoa ym., sukulaisten innostamana vielä hieman liikaa, perinteiseen tapaan. Sai olla vika kerta. Oli meinaan ähky, vatsa kovalla, sattui helvetisti vatsaan (meinaan enemmän kuin ameeba pari vuotta...
-
0 8
Uusi Vuosi
Ajattelin vähän vakoilla ;) mitä teidän uuden vuoden pöydästä löytyy.....jos vaikka saisi vinkkejä omaan uuden vuoden pöytänsä tarjottaviin?Onko teillä jotain perinnettä mikä on oltava uutena vuotena pöydässä?*meidän lapset haluavat aina uuden vuoden pöytään nakkeja ja makaroonis...
-
0 3
Makiaa ja mahtavaa joulua kokkilaisille!
Joulu on jo melkein ovella, ja alkaa itsellekin viimein pikkuhiljaa nousta päälle kiireen hellittäessä joulumieltä. Näin kotikokki-taustaporukan puolesta toivottelen myös täällä foorumilla kaikille oikein iloista, onnellista ja rauhallista joulua, sekä tietenkin erittäin paljon erittäin loista...
-
0 4
Salaattia joulupöytään?
Sienisalaattia tietenkin tulee. Rosollia emme harrasta. Kinkun lopusta tehdään aikanaan italiansalaatti, mutta mitä vihreää laittaisin jouluaterialle? Waldorfin salaatti on joskus ollut, mutta ei sitä tänävuonna. Mieli tekisi jotain vihreää ja yrttistä, ehkä pistaasipähkinää ja hedelmää... ei ...
-
0 3
Maku, mistä se tulee?
Täytyy sanoa, että joka päivä tulee opittua jotain uutta. Tähän asti on elänyt uskossa, että maku muodostuu suolaisen, happaman, makean ja karvaan yhdistelmästä.Tuli luettua allergioista ja törmäsin natriumglutamaattiallergiaan. Siitä päädyin wikipediaan makusivuille ja huomasin, että o...
-
0 3
TIPTAPTIPTAPTIPETIPETIPTAP TIP TIP TAP!
nyt on tehty joulukalat ja kalja pullotettu..lanttulooraa vielä kun paistelen niin mun osuus on tälle joululle tehty!!(pääsen valmiiseen pöytään nimittäin ekaa kertaa elämässäni,vau,vähän vien vaan ruokatuliaisia)mikä se on se joulun maku teillä?-livekala-lanttulaa...
-
0 11
Uuden vuoden tarjonta
Hei! Minä olen aikamoisessa pulassa, kun pitäisi keksiä, että mitä sitä tarjoaisi uutena vuotena vieraille. Olisi kiva tehdä jotain uutta, hauskaa, ja tottakai, edullista. Opiskelijan budjetti ei veny pitkälle. Jotain suolaista olisi kiva olla, kotona on monta pakettia Cream crackereita ja tacola...
-
0 22
Mitä öljyjä käytätte?
Itse tulee tupattua halvempia rypsi- ja oliiviöljyjä paistamiseen ja parempia taas salaatteihin. Seesamöljyä menee melko usein aasialaisiin ruokiin ja joskus pähkinäöljyä mututuntumalla sinne missä kaipaa sen makua. Olisi mukava kuitenkin tietää öljyistä enemmän, vaikka niiden saanti taitaa vi...
-
0 13
sukupuolenvaihdos lehmällä?
on se muuten hassua ko lehmä tapetaan niin se on lihatiskillä härkäfilettä =)montako härkäfarmia suomessa tiedätte?sieltäkö ne härkäfileet tulleepi?valistakaa tyhmää oikeesti??
-
0 29
sika-nauta
jauhelihaa?moniko käyttää sekoitusta nautasika jauhelihaa?jos käyttää niin miksi?jos ei niin miksi? kuhan kiinostaa kun en itse vällää possusta..maku vaan katosi jossain vaiheessa tästä sian lihasta aikoinaan..enkä tykkää kun sitä sekoitellaan ( siis lehmä+s...
-
0 9
spagetti,spaghetti
mihin on suomenkielestä hävinneet nuo hooot??ei kait kokonaan?Muita eshimerkkejä ootellen?
-
0 0
Möttönen
Sattuisiko kenelläkään olla Möttösen ohjetta? Se muistuttaa Tuuloman torttua, mutta poikkeaa siitä kuitenkin. Helppo ja maukas resepti (niin muistelisin:)
-
0 1
Taatelikakun säilyminen
Leivoin eilen kaksi taatelikakkua jouluksi, kun niin ihania resptejä olen lehdistä ( ja täältä) löytänyt niin pakko oli kokeilla.Ihmettelen vain, säilyvätkö kakut nyt jääkapissa foliossa jouluun asti vai kannattaako laittaa pakastimeen?Hedelmäkakkujenhan kannattaa antaa lorvia jääkaapis...
-
0 17
Rönttönen
Löytyykö keneltäkään rönttösen ohjetta?
-
0 1
Pikkujouluihin tarjottavaa?
Pikkujouluihin tarjottavia snackseja tai juomia myös muut jälkkärit kelpaa..?!
-
0 13
joulu leivonnaisia
tortut ja piparit kun tulee korvista niin haluaisi jotain muuta leipoa..mutta kuitenkin jouluista..taatelikakku on tietääkseni vaikea..onks kellään reseptiä?anopin taatelikakku suli suussa..Onko muita jouluisia leivonta ideoita??(helppoja..en jaksa väntää vaikeita ja monivaiheisia kuorrutus juttu...
-
0 3
Jouluksi??
Mitä voisin nopeasti perheelleni valmistaa yllätykseksi aaton aatoksi? Jokin joulun mieleeen tuova herkku joka valmistuisi käden käänteessä "lapseltakin". Toivottavasti tässä kyseisessäherkku palassa tai juomassa ei tavvitse käyttää uunia tai hellaa..ehdotuksia..onko kellaan suosituksia?? ...
-
0 4
Pikkujoulut?
kuis on immeisten pikkujouluvietot sujunut??glögit juotu?Toiko pikkujoulupukki lahjoja? ;)