Kiinnostavaa
-
0 4
Reseptikirja
Kirjoittaako kukaan teistä sellaista vanhanaikaista reseptikirjaa? Mulla on pitkän tauon jälkeen alkanu taas tää kokkaus innostamaan. Ja pitänee kaivaa vanhat kirjat varastosta esille.Mä pidän ainakin reseptien keräilyä harrastuksena. Ja usein käykin niin että niitä reseptejä on ...
-
0 42
Yhdistetty tapaamisketju (vappu & tämän kuun)
Kuulostaako aiva hullulta? Olis kiva "porista "(oululaisittain sanottuna= keskustella) kotikokkilaisten kanssa ihan nenätysten. Ajatuksena siis olisi tavata näitä aktiivisia kotikokkilaisia ja pitää mukava, herkullinen, aromaattinen, kielinystyröitä hivelevä ilta keskenään. Vaikka jossain pää...
-
0 2
Itsetehtyjen toffeiden ja suklaiden säilyminen
Ajattelin tehdä ystäville joululahjaksi itse toffeeta/ kermakaramelleja/ suklaata. Olenkin löytänyt kivoja reseptejä, mutta aprikoin karkkien säilymistä. Pitääköhän niitä esimerkikse säilyttää viileässä? Ja kuinka kauan ennen joulua ne kannattaa tehdä?
-
0 6
kylmä ja lämminsavu lohi
katselin tässä näitä ohjeita ja näin aika kivan salaatin ohjeen joka oli nimellä kylmäsavu lohi salaatti mutta kuvassa oli lämmin savu lohta niillä on aikamoinen ero ja varsinkin ruoanlaitossa maku on aivan erilainen
-
0 1
Pipariksi meni
Aloin tehdä piparitaikina mutta perunajauhot eivät riittäneetkään. Kuningasajatuksena laitoin Ohrakasta korvaamaan puuttuvan perunajauhomäärän. Se oli virhe!!!Taikina sinällänsä oli ihan ok mutta kun niitä uunista ulos otin, niin ulkonäkö ei ollut kovin houkutteleva. Pinta repeili, eikä nii...
-
0 4
valmiit kaavat piparkakkulinnaan?
Voiskos jollain ihmekonstilla saada valmiit kaavat tuohon upean näköiseen piparkakkulinnaan? Olisi hieno homma! Ei nimittäin riitä matemaattinen lahjakkuus ruveta itse mittailemaan...
-
0 2
Tyhjät laatikot :(
Mikähän nyt on vialla, kun en pääse kenenkään pöytälaatikoille ? Enkä omaani, vai onko meidän koneessa vika. Muuten kyllä pystyn tätä sivuja tutkimaan. Niin pöytälaatikot on pelkkiä valkoisia sivuja.
-
0 3
Välineet paistamiseen.
Hei, olen ostamassa uutta/uusia pannuja ja kasareita tai wokkeja kotiini.Onko kenelläkään käyttökokemuksia hyvistä tuotteista ja hinnoista?Kuulisin mielelläni.Pannuton
-
0 8
Nyt kaikki leivontatiimiin!
Laitetaanpa nyt vielä tännekin, jotta kaikki kiinnostuneet varmasti huomaavat. Meillä on siis yhdessä Dr. Oetkerin kanssa tuommoinen hauska leivontatiimi-juttu, mihin kannattaa kaikkien innokkaiden kotikokkailijoiden ehdottomasti osallistua.Jos sinut valitaan tiimiin, saat ilmaiseksi ko...
-
0 48
Miten valita viini ruualle?????
Onko joku ekspertti kokeillut iltaleden viininvalitsija palvelua http://www.iltalehti.fi/ruoka/? Voiko "kone" todellakin löytää aterialle sopivan viinin? Jos joku asiantuntija on kokeillut niin olisin kiitollinen infosta.
-
0 10
Viikon ruokalista
Ongelmani on se, että vaikka osaankin ruoanlaiton perusteet ja pilkkominen ja sen sellainen käy suht nopeasti, niin kuitenkin arjessa ruoanlaitto jää valitettavan usein, koska en yksinkertaisesti keksi, mitä tekisin.Ehdottakaapa ruokalista vaikka viikon ajaksi. Reseptejä ei tarvitse, va...
-
0 5
Mistä suklaamuotti...
Olen aikeissa tehdä ystävälleni näköisensä suklaapalasia. Ongelmaksi vain muodostuu sopivan muotin tekeminen. Sula suklaamassa kun tuntuu tarttuvan moneen muottiainekseen hyvinkin lujaa kiinni, jolloin suklaan irtisaaminen ehjänä on vaikeata. Liekö kellään kokemuksia ko hommasta/ tietoa mistä ...
-
0 7
Millaisen joulukinkun paistat?
Nyt onkin jo hyvä aika alkaa pohtimaan miten joulukinkku paistetaan.Itse tykkään eniten kinkusta, jota on paistettu reilusti enemmän kuin ohjeessa sanotaan. Kinkusta sulaa silloin kaikki rasva pois ja lihasta tulee vähän "kuivaa" ja todella mureaa. Itse nautin kyseisentyylistä ki...
-
0 2
Kenen ruokavinkit ?
Heipä Kokkikaverit :) Tällasta vaan tässä epätietoisena kyselen, että. Saapikos tälle palstalle laittaa jonku reseptin mikä ei ole oma ? Ajattelin vaan, kun on jemmassa joitain ite kokeilemia ja hyviksi havaittuja. Ennen kokeilemiin juttuihin kun on tarjolla satoja repeptejä, mut mikä niistä s...
-
0 6
Burgundin pataa haluttais...
Haluaisin valmistaa viimeisen päälle olevaa Burgundin pataa jouluna, olisko teillä kenelläkään reseptiä? Miten on, alkoholi varmaan haihtuu ruokaa valmistaessa, joten sitä varmaan vois tarjota lapsillekin.. kertokaa, hyvät ystävät rakkaat!
-
0 6
Kristallipiparit
Onko kukaan tehnyt kristallipipareita (tai vastaavia) itse? Jos, niin minkälainen mahtaisi olla resepti?(Kaupasta kun niitä ei enää saa - valmistus on käsittääkseni lopetettu. )
-
0 4
Kotikokki ominaisuuksista
Pari pientä ideaa, millä tästä palvelusta voisi tehdä suositumman.. 1) Sen sijaan että tulen tänne reseptien takia, reseptit tulisivat luokseni. Tekniikkana tietysti RSS. Pitäisi kotikokinkin mielessä, silloin kun siellä ei käy. 2) Omien uusimpien reseptien tai suosikkien upotta...
-
0 50
Ruoka ja tavat
Aloitetaanpa tällainen, jokaista koskettava aihe. Etiketi on mielestäni vähän turhan jäykkä sana sinällään, mutta meillä kaikilla on varmasti ruokailuun ja käyttäytymiseen liittyviä asioita, jotka tuntuvat itsestä tärkeiltä. Itsellä on seisova pöytä -kompleksi. Ruotsinlaivalla on totuttu siihe...
-
0 35
Ovatko luomu-elintarvikkeet paremman makuisia?
Ostan aina kun on mahdollista luonnonmukaisesti tuotettuja elintarvikkeita. Ne ovat osoittautuneet yleensä hyviksi raaka-aineiksi niin laadultaan kuin maultaankin. Millaisia arkikokemuksia muilla kotikokeilla on luomutuotteista?
-
0 11
Glögitarjottavaa!
Ideoita glögin kanssa tarjottavaksi? Maistellaan samalla uudet beaujolaisit perinteen mukaan! Pienet nopeasti valmistettavat suolapalaohjeet olisivat vallan käyttökelpoisia...
-
0 8
uusia ideoita
Teen työkseni ruokaa, haluaisin ideoita mitä uutta voisin tarjota illanistujaisissa.
-
0 2
Rasvanpolttokeitto-dieetti - kokemuksia?
Hei.Yksi viikko takana ns. rasvanpolttokeitto-dieettiä! (Ohje löytyy resepteistäni) :DOlisi mielenkiintoista tietää, onko kukaan muu saanut tuolla keitolla mitään näkyviä tuloksia. Itseltäni tippui korkeintaan 2 kg, vaikka ohjeessa luvattiin 5-8 kg pudotus viikossa. Heti kun aloin s...
-
0 15
Paistinpannuista
Millaisia pannuja kotikokkiemme keittiöistä löytyy? Mikä on mielestäsi paras pannu, valurauta, teflon, titaani vai joku muu? Itselläni oli aikoinaan hackmannin perusteflon - pannu, joka meni pilalle normaalissa käytössä parissa vuodessa. Sitten tulikin hankittua Scanpan Finlandin titaanipannu,...
-
0 4
ruoanvalmistus ilman rasvaa
onnistuu kattilalla joka muodostaa vesilukon. siinä olen valmistanut niin vihannekset kuin lihatkin.tarvitsee laittaa vai tilkka vettä.ei edes mausteita kaipaa.
-
0 16
Viiniä!!Ruokaan
söin viikonloppuna Poroa ja sille tehtiin s a i r a a n hyvä punaviinikastike!!Sen lisäksi että kokki tuli juoavuksiin ,kun piti maistella että viini on priimaa ,niin täytyy sanoa vähemmän on tullut käytettyä viinejä ruoan laitossa..sherryä joskus johonkin mut en enään muista mikä ruoka...
-
0 3
Mikä tekee voileivästä smørrebrødin?
Eilen tuli askarreltua erilaisempi voileipä joka löytyy reseptinä "lohileipävälipala".Tanskassa tuli syötyä paikallista aitoa smørrebrødia ja siitä jäi sellainen kuva, että tavallaan itse "leipä" on sivuosassa kaikkien täytteiden alla.Tietääkö joku tarkemmin taustoja tai sen tiet...
-
4 4
savipata
onko kellään tietoo millä saa puhtaaksi savipadan,pesuaineita ei saa käyttää.
-
0 8
Soija lihan vastikkeena
En syö sian-, naudan- enkä linnunlihaa, mutta pidän monista ruuista, joihin niitä käytetään. Olen oppinut taikomaan soijatuotteista, kuten suikaleista, rouheesta, jauheesta ja kuutioista, hyviä niin punaisen kuin valkoisenkin lihan vastikkeita. Avainsana on soijan marinoiminen ennen käyttöä. Onko...
-
0 1
Ruoka-aineallegioista.
Tuli jokin aika sitten puhuttua henkilön kanssa, jolla on voimakkaita allergioita tiettyjä ruokalajeja kohtaan. Hän kuljettaa adrenaliinipiikkiä koko ajan mukanaan, kaiken varalta.Pelkkä ruoka-aineen näkeminen tai tuoksu saa jo metallinmaun suuhun. Esimerkiksi viinirypäleen mehu haaruka...
-
0 2
Maapähkinäreseptejä?
Hei.Tuli ostettua 1 kg maapähkinöitä, mutta nyt en tiedä mitä muuta niistä voisi tehdä kuin suolapähkinöitä.Antakaapa jotain yksinkertaisia reseptivinkkejä leivonnaisiin tai muihin ruokiin. Voisiko niitä laittaa riisin sekaan sattumiksi?