Kiinnostavaa
-
0 1
\"Koulu\" kermaviilikastikkeesta...
Muistaakseni aitoon tartar-kastikkeeseen tulee ainakin:sipulia, keitettyä kananmunaa, kaprista, suolakurkkua ja tilliä, +mausteita.Itse teen usein tällaisen version tartar-kastikkeesta:kermaviiliä, keit.kananmunaa, sinappikurkkusalaattia, tilliä,ketsuppia,suolaa,sokeria ja mst.pippuri...
-
0 2
Rapuja
olen rapujen ystävä ja harmikseni ne ovat liian kalliita omalle kukkarolle ( kotimaiset) enään ostaa..joten olen päätynyt kiinalaisiin, jenkkiläisiin,ruotsalaisiin ym..kaikkea on tullut kokeiltua..ain ei ole ollut ihan onnistuneita kokeiluja!mitä tykkäätte tarjota rapujen kanssa?
-
0 10
Mitä juustoja ruokapöydässänne on?
Pitkästä aikaa tuli ostettua jotain erikoisempaa juustoa kaupasta. Ei ollut lainkaan hassumpaa.Yleensä käy niin, että ruokapöydässä on joko oltermannia tai emmetaalia. Nyt viimeaikoina on tullut ostettua myös Goudaa, joka on oikeastaan erittäin piristävä poikkeus. Välillä myös chevreä t...
-
0 2
Latva-artisokka
Onko kellään tietoa latva-artisokan ravintoarvoista? Mistään ei tunnu löytyvän tietoa aiheesta sen enempää...
-
0 1
merirosvosynttärit
-
0 26
Sienestäjiä?
käyks kukaan enään nykyään sienessä metsässä,vai onko se vallan unohtunut taito tai ns mummojen juttu?Kehtaako kukaan tunnustaa?
-
0 2
pekinginkeitto
Tietääkö kukaan Pekinginkeiton reseptiä? Paikallisessa kiinalaisessa se on alkuruokana aivan julmetun hyvää, mutta eivät mokomat paljasta reseptiä.
-
0 7
Halloween
Nyt ideoita. Lapsille järjestän halloween kutsut. Mitäs kaikkea karmaisevan ihanaa siellä voisi tarjota. Olen jo ajatellut muffinsseja joissa hämähäkinseitti kuvio, halloween kurpitsakakku, suolaiseksi pikku nakei, sinisiä popcorneja.. mitäs vielä?Ideoita rohkeasti ja re...
-
0 32
LASTENKUTSUT
Minkälaisia lastenkutsuja olette järkänneet?mikä on ollut pravuuri?itellä on uponnut suolasena palana nakkikääröt,eli croissanttaikinan sisään nagei ja uuniin / tai juustoversio näistä..helppoo..makeita kakkuja en juurikaan osaa ( lue jaksa) tehdä mut olisi kyllä kiva joku helppo kaakku ope...
-
0 7
Tonnikalaa?
täältäkin löytyy tonnikalaohjeita pilvin pimein...kuinka usein tulee syötyä tonnikalaa??Mikä siitä tekee jauhelihan korvikkeen niin helposti?eihän se ole enään eurojen myötä edes halpaa mielestäni..miettikääpäs kilohintaa =)
-
0 3
Pihin ja laiskan kokin reseptit
Joskus kun haluaa tehdä halvalla ruokaa (tai on pakko) niin ei pälkähdä mieleen mitään reseptiä. Tännehän niitä voisi itse kukin laittaa jos vaan on mielessä.Itsellä olisi seuraavanlainen:Perunat ja kananmunakastikeSulata kattilassa nokare rasvaa, lisää muutama rkl jauhoja...
-
0 5
onko kukaan??
onko kukaan maistanut sammakon reisiä??mikä on kummallisin (sun mielestä) ruoka tai maku mitä olet syönyt / juonut?Minulla ne taitaa olla nuo froglegsit..;)
-
0 6
Kyllä ihmiset kyselevät/ihmettelevät outoja asioita....
Rakkaat ystävät, himoleipurit!Nämä ovat Pirkka-lehteen lähetettyjä ongelmia/avunpyyntöjä ja niihin annettuja ratkaisuja jostakin viime vuosituhannen puolelta.Seuraavat esimerkit ovat totta!!! Eli me todella OLEMME Euroopanamerikkalaisin kansa.......
-
0 1
Possun paistaminen.
Tervike.Joskus täällä on tullut juteltua pihvin paistamisesta http://www.kotikokki.net/keskustelut/3/45 mutta silloin oli kyseessä naudan pihvi.Itselleni on aina jäänyt takaraivoon opetus "muista paistaa possu kypsäksi". Nähtävästi opetus juontaa siitä, että possun lihassa voi ol...
-
0 13
Keittiössä touhuillessa sattuu....
Kertokaahan millaisia kommelkuksia /mokia/ töppäyksiä on teille keittiössä ruokaa laittaessa sattunut?
-
0 19
NÖTSÖTTIÄ
kuuma kesä ja näkkärin päällä sikanauta purkista kaivettua nötsöttiä ..äklö rasvaista nuoruuden matkaherkkua..niin ja tietysti sitä hernesoppaa..onko kenellekkään tuttu herkku??
-
0 56
Hiilihydraatitonta ruokaa
onko kukaan perehtynyt tähän ilmiöön..?Atkinsseihin tai muihin alakarppausjuttuihin?Reseptejä?
-
0 8
Voileipäkakun täyteitä
Olen tässä ensi viikonloppuna tekemässä voileipäkakkua.Kertokaahan teidän voileipäkakkunne täytteitä! Jos vaikka saisin uusia vinkkejä omien lisäksi! Olisi kiva kokeilla jotain uutta täytettä!
-
0 15
Makkaroista kysely?
mikä on EHDOTTOMASTI paras grillimakkara??Suomi on makkaroitten luvattu maa ja ruotsin vieraani juoksevat citymarketeissa hyllyjen välissä tukka hulmuten rohmuamassa kaikenmaailaman makkarat mitkä vaan löytävätten!!En osaa vastata siihen peruskysymykseen että mikä olisi "se" makkara t...
-
0 5
Mitä söit jussina?
Oliko mitään erikoisuuksia, tai muuten vain erityisen hyvää?Pidetäänpä siis pieni gallup tässä vaiheessa.Meillä oli aika perussettiä. Lettuja, makkaraa... Olipa yhdellä aterialla muurinpohjapannussa grillattua naudan sisäfilettäkin, nam.
-
0 1
skoonenperunat
Hei! Joskus aikoinaan tehtiin kouluus skoonen perunoita, mutta olen ihan kokonaan unohtanut miten niitä tehdään.muistan että perunat kuutioitiin ja ehkä mahdolliseti keitettiin kernassa/maidossa tai jotain..muistaisi vaan mitä.Osaako joku auttaa??
-
0 1
Mango-juusto torttu
Moikka....olisko kellään mango-juustotortun ohjetta...kiitti jo etukäteen..
-
0 9
Mitä syötte kuumina kesäpäivinä?
Kesä ja grillikausi lähestyy! Lämpiminä kesäpäivinä on kieltämättä hauska grillata hyvässä seurassa. Kuitenkin todellisina hellepäivinä kun sitä perinteistä makkara ja kyljyksiä on tullut syötyä enemmän kuin tarpeeksi alkaa kaivata jotain kevyenmpiä vaihtoehtoja.Mitä yleensä syöt...
-
0 4
Maracuja
Törmäsin eräässä reseptissä tämän nimiseen hedelmään mutta en ole kuollaksenikaan sitä mistään kaupasta löytänyt. IHMISET! Onko havaintoja maracujasta?! Ja jos on niin missä kaupassa? Muutenkin voi tietoa naputella tästä hedelmästä, jos on kokemusta nimittäin.
-
0 2
Olutta marinaadeihin kesäkeittiöön??
onko mitään hyvää ,olut pohjaista ,grillaus / Marinadi -soossia kenelläkään valmiina tiedossa ettei tarttis ite säveltää?Olen hulluna tummiin oluisiin..
-
0 7
mitä grillillä tirisee kesällä?
heipsodeips!Kun grillikausikin alkaa vääjäämättömästi lähestymään, niin kertokaahan mitä grillillä paistuu, ja maistuu eli erilaisia grilliruokaohjeita? Heittäkää vaikka ruuan nimi tai linkki (jos jätätte reseptin) tai sitten muuten vaan :)Vähän tarvitsisi uutta ideaa niiden makk...
-
0 4
rahka pullat
Apua! Tarttis tehdä rahkapullia mutta ohje hukassa, siis semmosia pyöreitä joissa päällä rahkaseosta mutta kun pullat nousee taivaaseen asti ja rahka valuu "painaumista" pois.No niin selitystä kerrakseen, josko joku osaisi auttaa.niin hyvää pääsiäisen alkua kaiklle!
-
1 6
vaniljasokeri vai vanilliinisokeri?
Itsekseni olen mietiskellyt jo pitkään, mikä ero noilla kahdella on. Toinen on tosin rakeisempaa kuin toinen, mutta onko niillä leivonnan kannalta jotain muutakin merkitystä? Vai voiko ajatella käyttävänsä kumpaa vain sattuu olemaan kaapissa?Mietiskelyjenne tuloksia odotellen!
-
0 6
Lämmitättekö lautasia?
Moniko teistä harrastaa lämmitettyjen lautasten käyttöä ruokaa tarjoillessaan? Itse olen huomannut, että jos tekee jotain monivaiheista ruokaa, niin osa aineksista jäähtyy ennen ruoan valmistumista.Hyvä esimerkki on hampurilaiset. Kerran tein sen virheen, että laittelin kylmiin kuppeihin ainekset...
-
0 15
\"Eksoottisia\" ruoka-aineita.
Itse olen alkanut vasta hiljattain käyttää artisokkia ruoanlaitossa. Sitä ennen keksin alkaa käyttämään ties minkälaisia oliiveja. Mitäs muita ei niin tunnettuja löytöjä kaupan tiskiltä tai säilykepurkeista voisi löytyä? Haen siis jotain oletuksena hieman suolaista, jota voi käyttää ant...