Kiinnostavaa
-
0 25
Kuinka käytät lohta?
Päivän suuri kysymys on, mikä on järkevä tapa kypsentää ja tarjoilla lohi tai kirjolohi? Lohi on ainakin minun mielestäni erittäin hyvää ruokaa ihan jo paistettuna pannulla sitruunapippurin ja suolan kera, eikä maksa kuin puolet hyvän pihvin hinnasta. Etenkin paksu lohen palanen on kuitenkin lähe...
-
0 6
Ruoka-aineiden määrät
MoiMites, onko teillä tapana mitata tarkkaan kaikki aineet ruokaa tehdessä? Itse en mittaa juuri mitään, vaan käytän ns. rannemittaa.Jostain muistelisin lukeneeni tyyliin: "kun leivot, mittaa tarkkaan; kun teet ruokaa, anna luovuutesi lentää" tai jotain sinne päin :) ...
-
0 38
Kananmunien keittäminen
Millä voisi estää kananmunien rikkoontumisen keittäessä?Nyt keitetystä neljästä kananmunasta kaksi hajosi vaikka keitin ne hiljalleen porisevassa vedessä. Laitoin kananmunat varovasti lusikalla kattilan pohjalle, joten siinä vaiheessa ne eivät ainakaan menneet rikki.
-
0 3
Tuorejuustoissa on eroja
Sattuipa sitten hassu "moka". Tomaattista kasviskeittoa tehdessä oli tarkoitus ostaa maustamatonta tuorejuustoa. Kaupassa oli luonnollisestikin naturell - tuorejuusto loppu, joten silmiini sattui Ingmannin perinteinen tuorejuusto. Yllätys oli siinä että juusto olikin leipäjuustomaisen k...
-
0 3
Hyviä ja terveellisiä ruokia
Olisi kiva tietää, jos jollain olisi hyviä ja helppoja reseptejä, jotka olisivat myös terveellisiä.Täsmennettäköön sen verran, että pakastevihannekset eivät ole hyviä. Ei siis kannata ehdottaa reseptejä, jotka perustuvat pakastevihanneksiin. Mun oma lemppari löytyy täältä:...
-
0 17
Sisäfileen paistaminen
On pakko aloittaa heti tällainen ikuinen väittelyn aihe. Miten paistat sisäfileen tai pihvin yleensä? Mikä on oikea tapa?Itse tykkään laittaa pihvin todella kuumalle pannulle, mutta annan sen jäähtyä paistamisen aikana. Tällöin pihvin pinta sulkeutuu, muttei kovetu ja murru. Siks...