Ihanmuuta
-
0 1
Yksinkertaista
Ruisleipä on yksinkertainen ruoka. Tarvitset vain ruisjauhoja, vettä ja suolaa. Ei luulisi, että joku ruoka-aineista jäisi pois valmistuksessa. Minulle kuitenkin kävi niin. Suola jäi pois. Leipä on kyllä syötävää, vaikka suola ei maistu. Tämä on vielä yksinkertaisempaa: vettä ja ruisjauhoja....
-
0 0
Veppinörtille: muistitauluun lisäys ei toimi
Firefox 41.0.1 ja tää uusi ilme. Muisti-nappulan painallus ei lisää reseptiä muistitaululle. terveisin, Timo
-
2 1
Liikkeestä hyvinvointia
Suomen Reumaliitto on startannut uuden kampanjan, jonka avulla meitä kaikkia pyritään rohkaisemaan liikkumaan ja pitämään parempaa huolta hyvinvoinnistamme. Myös Kotikokki haluaa olla mukana välittämässä tätä viestiä eteenpäin! Reumaliitto julkaisi perjantaina 8.5. Liikkeestä hyvinvointia -video...
-
0 2
Kassilohi ja kirjolohi
Syökö muuta kalaa kuin tuontikalaa? Kieltämättä tuontikala on aika edullista. Suomalainen järvikala maksaa useimmin enemmän ja sitä ei aina saa kuin joka paikasta. Itse asun lähellä kalasatamaa josta saa päivittäin tuoretta järvikalaa myös vanhanaikaisesti savustettuna. Oletko koskaan maistanut k...
-
0 0
Herkullisin kanakastike ( Helppo, Nopea ja Kevyt )
Tein tästä itselleni oman version, kun en pysty syömään valkosipulia tai paprikaa. Mahtavaa tuli, kiitos snibu! :D
-
0 1
Lohturuoka
Jos kaipaat lohdutusta kun elämä murjoo tai on vain muuten haikea olo, mitä syöt silloin? Suvun n. 20-vuotias Ronttikissa nukkui eilen pois. Sen persoonallisuutta kaipaa ja paikkaa on vaikea korvata. Nuoruudessa meillä oli siskon kanssa tapana paistaa perunoita aina tanssi-illan jälkeen. Myöhemmi...
-
0 2
MUKAVAA PÄÄSIÄISTÄ
Kaikille oikein mukavaa pääsiäistä.t.tarja2 eli Tarja.
-
1 5
Ruokauskomuksia
Meillä kaikilla on jonkinlaisia uskomuksia ruoan suhteen. Tässä muutama väärä sellainen. Rasvaton ruoka auttaa laihtumaan. Iltasyöminen lihottaa. Tietyt ruoka-aineet polttavat kaloreita. Kananmunia ei kannata syödä kolesterolin takia. Luut tarvitsevat maitoa. Luomu on terveellisempää. Rasvainen r...
-
0 2
Hiihtoloma
Kohta on koululaisten hiihtolomat. Kaikki eivät mene etelään tai suuriin hiihtokeskuksiin vaan tulevat maaseudulle sukulaisiin lomalle. Ennen oli mukava lähteä hiihtolenkille läheiseen ja koskemattomaan metsään. Nyt sinne ei ei voi mennä niiden susilaumojen takia. Ne kasvavat vain vuosi vuodelta ...
-
1 0
Suklaa cookiet
vähän luksusta arkeen
-
1 8
Kotikalja
Kotikokin Fb- sivuja selaillessani huomasin, että Kotikalja oli saanut omat Fb- sivut. Erityisesti huomiotani kiinnitti kovin tutun näköinen profiilikuva. No sehän oli siepattu omasta Kotikaljaohjeestani !? Tässä linkki Kotikaljan Fb- sivulle: https://www.facebook.com/pages/Kotikalja/14810974088...
-
3 14
Ooops, taas kävi näin ;)
Tampereen paras meksikolainen lopetti toimintansa jokunen aika sitten mutta onneksi toinen omistajista päätti aloittaa pitopalvelun ja on laajentanut myös lahja-ja tuotevalikoimiinkin. Seuraan tätä La Negrita:a facebookissa ja sattui silmiini juurikin ennen perinteisiä Mezcal-juhlia tortilla präs...
-
0 2
Shrub
Tutustuin kyläreissulla juomaan nimeltä shrub. Onko tuttu tämä etikkainen juoma?
-
0 43
SAUNA
http://www.kivenalkuvoimaa.fi/ Onko kokemuksia Harvian kivikiukaasta tai Iki-saunasta?
-
0 0
Minttuinen suklaa-juustokakku
varmaan hyvää kokattu ei maistettu
-
2 6
Sadonkorjuuaika lopuillaan
Keitettyjä, paistettuja punajuuria, etikkapunajuuria. Kurkkusalaattia, maustekurkkuja, suolakurkkuja (resepti tehty, pitää vielä varmistaa maku ennen julkaisua). Pakkanen puraisi loput suojauksesta huolimatta. Vielä löytyy kasvimaalta kaunista lehtipersiljaa ja lehtimangoldia. Jospa huomenna nuo...
-
1 5
Suomalaiset luonnonmarjat
Suomessa on 15 yleisesti kerättävää luonnonmarjaa ja muutama harvinaisempi mitä myös kerätään ja käytetään. Montaako osaat hyödyntää? Keräätkö esim kaarnikkaa ,tyrniä tai juolukkaa?
-
2 7
Tatteja ym sieniä
Taas se alkoi, nimitäin tattikausi Satakunnassa. Sain tattihälytyksen. Tatteja ostetaan joka päivä, hintoja en vielä tiedä. Keräättekö te sieniä myyntiin vai vain omaksi herkuksi?
-
1 9
Mitä ruokaa teet.....
...viikonloppuna... Olen itse sanonut, todella moni muu ja viimeksi Taskuvenus. Miksi järjestävä seura ei anna mahdollisuutta lisätä aloitettuun keskusteluun kommentinantajan omia kuvia ? Ei liene vaativa järjestely. Odotellessa. Miten hienoa olisikaan lukea aloitettua keskustelua, joiden jatkona...
-
0 7
INHOAN
Inhoan lukea kapulakirjaimia. Toivottavasti vika on vain minun koneessani. Tuohan tuhoaa kaikkien omat alkuperäiset käyttäjänimet !
-
1 6
Iltapalaa
Eipä voi reseptiä kirjoittaa, kun on Juniorin eilen keittämät. Pelastin äsken keittoliemestä. Ei rapujuhlia, syödään ihan vaan iltapalaksi. Onhan noita syötäväksi asti taas tullut tänäkin vuonna. (Eihän noita edes voi kovin monella tavalla keitellä)
-
0 1
Osallistuminen
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
-
3 19
KURKKU
Ihan pakko oli laittaa kuva tämän kesän ensimmäisestä omasta kurkusta kasvihuoneessa. Munakoisoa, tomaattia, kesäkurpitsaa, yrttejä ja kaikkea pientä on tulossa vauhdilla. . Tänään lähdemme reissuun. Reilun viikon päästä taas jutskaillaan:) Mitäs te teette kasvihuone kurkusta ruuaksi? Muuta kui...
-
0 7
voiii ei :D onko mun resepti nähtävissä?
onnistuisikojan tuo reseptin lisäämien eilen kun ekan kerran koitin lisätä XD XD XD en oo koskaan ennen laittanut tänne... :O hui :D
-
0 8
aloittelija täällä ihmettelee :D
siis joo huomasin et täällä on paljon samankaltaisia reseptei, hirvittää omia julkaista jos joku muu on tehnyt samaa aiemmin ja olettaa että kopion :D :D heh.varmaan arkailen turhaan.minulta tulee pääasiassa kasvisreseptejä, leivosreseptejä ja smoothie reseptejä ja terveyspainotteisia ruokia enit...
-
2 14
Tästä me keskustellaan...
Vuoden 2007 loppuneljännekseltä mukana olleena voi sanoa, että nyt totutteluajan jälkeen alkaa hiukan helpottamaan - TOSIN: näkisin mielelläni ne uudet reseptit listattuna isomalla etusivun keskellä. Nyt ne ovat hävettävän pienellä oikeassa reunassa... Jos ja kun menee etusivulle, haluan nähdä ne...
-
0 4
Apuvaa
Eilen oli tuolla kotikokki.net suosittelee mestas mustikka rahkapiirakka, kävin hakeen eilen ainekset et tekisin sen tänään mut sit tänään en oo löytäny sitä samaa reseptiä... Mistä se löytyis ? Etin sieltä täältä reseptejä mut en löytäny sitä samaa.... jäljellä on enään vain ostoslista :D...
-
1 2
Euroviisut
Löysin blogista eri maiden ruokalajeja, ehkä maan tyypillisimpiä. Osaa voisi kokeilla vaikka huomenna kun suomikin ottelee paikasta aurinkoon. http://tuulikummunkeittiossa.blogspot.fi
-
1 32
kuulu porukkaan
Olen ollut jo monta vuotta kirjautunut näille sivuille, ja alussa yrittänyt ottaa yhteyksiä muihin. Huonolla menestyksellä. Sivut ovat hyvät, paljon olen saanut vinkkejä. Ehkä joidenkin kanntta katsoa peiliin, ja ottaa tulokkaan myös keskusteluun mukaan. Ehkä olen poikkeus joka tunnen näin, siis ...
-
0 0
Vesimelooniraparperihillo
Melkoista hilloketta. Ei ole minun juttuni. Meni kompostiin.