Ihanmuuta
-
1 8
Kaupan lihapullat
Olen reilun parinkymmenen vuoden aikana ostanut kaupan valmislihapullia. Välillä kiireruuaksi töihin, lasten pieninä ollessa myös kotiin, jopa myöhemminkin. Kokeillut varmaan kaikki eri firman tuotteet. En kyllä ymmärrä miten tuo lihapullateollisuus toimii. Luulisi, että ennen markkinoille tuloa...
-
3 11
Sipulin istutus
Olinkohan liian ajoissa. Lämpimää luvattu. Olen käyttänyt kasvimaan kääntämisen sijaan tekemiäni istutuslaatikoita. Kuuden tuuman laudasta reilu neljä metriä. Ollut käytössä neljä kappaletta. Kaupasta aina uutta ravitsevaa istutusmultaa, kanankakkaa. Kehikon alla suodatinkangas rikkaruohoja vasta...
-
0 0
HEi sienestäjät
Jokoos on Korvasienipaikat koluttu? Viimeviikonloppuna tuli käytyä ja vähän jo löytyikin. nyt tulee sadetta joten lisää tiedossa!!!Aaaaah!
-
0 3
Läskisoosi
Nalle1234 sai mut herätettyä. Olit Nalle kommentissasi aivan oikeassa. Katselin muutaman läskisoosireseptin, en vielä kaikkia. Kuitenkin nimen perusteella ne, joiden olisi pitänyt perinteistä läskisoosia olla. Kauhistuin. Miten läskisoosi voi olla läskisoosia ilman läskiä ? Läskisoosissa voi o...
-
1 0
Älä laihduta-päivä
Menipäs nappiin. Lämmitin lopun possunlavan eilisillä perunoilla uunissa. Lautaselle ja myös läskit mukaan. Syömisen jälkeen vasta kuulin kyseisestä päivästä. Eipä nuo läskit tahdo oikeen muuten lähteä ku syömällä...
-
0 5
Graavikalan loppukäyttö
Ehkä on muitakin, jotka huomanneet graavikalan vanhahtaneen. Ei se ole pilalla, ei kannata heittää pois. Olen toistakymmentä vuotta tehnyt korvaavalla tavalla. Oli ikioma paistinpannu tuolle graaville, vanha tefloni, pinta huono. Vuosi takaperin keittiöremontti ja inductioliesi. Piti heittää pois...
-
1 0
Kanttarellien sienirihmastot
Tänään herättäjänä oli Kati. 17 vuotta nykykodissa asuneena. Aloin kiertää ensimmäisenä vuotena lähialueita. Löysin kuusi hyvää kanttarellipaikkaa ja olin onnellinen. Monta vuotta. Kaikki paikkani meni 4 - 8 vuotta sitten hakkuuaukeaksi. Kanttarellit häipyi. Toin lapiolla kahdesta paikasta isot ...
-
0 3
Kannattaako kokeilla?
Olutta voi kuulemma juoda läpi yön ja eikä humallu. Salaisuus on kuivahiiva. Sitä nautitaan 1 tl ennen juontia. Jos se ei kuiviltaan maistu, sen voi sekoittaa esim. jugurttiin. Toimiikohan sama vappujuomien kanssa? Hiiva pilkoo alkoholimolekyylejä hiileksi, vedeksi ja hapeksi. Uskokoon kuka t...
-
0 2
Lipstikka
Putkimies2 kyseli aikoinaan liemien valmistuksesta ilman kuutioita. Keskustelussa mainittiin lipstikka. Tänään vasta kävin tarkistamassa kevään etenemisen lipstikan osalta. Johan oli kasvu alkanut. Minulla on umpisavimaata lähes kaikki maat. Puhuttiin runsaasta leviämisestä. Kyllähän tuon näkee, ...
-
1 9
Laihduttajan ruokailuajat
No niin, nyt se on tämäkin minuuttipeliä, täytyyhän tuohon tutkimukseen uskoa, vai mitä ; ) Parhaat ruokailuajat laihduttamisen kannalta: Aamiainen klo 7.11 Lounas klo 12.38 Päivällinen klo 18.14 Lähde: Daily Mail
-
0 0
puuroa
Pitkästä aikaa kotikokissa.Sain 10 kg Kinnusen myllyn ruisjauhoja.Rupes tekemään mieli ruispuolukka puuroa! Ja täältähän reseptejä löytyi.Ja eikun puuron keittoon.
-
0 0
ihan muuta
Ystävät jotka olette täällä kotikokissa kavereinani,en tiiä miten laittaa teille viestiä.aattelin näin ilmoittaa että jos teistä on joku fasessa niin sieltä löytää minut tarja varonen ja sähköpostilla voi ottaa yhteyttä tarja67@suomi24.fi.
-
3 3
300 miljoonaa reseptinkatselua rikki!
Nyt on jättimäisen kumarruksen arvoinen asia. Kotikokki.netin reseptejä on katsottu jo yli 300 miljoonaa kertaa! Kiitos jokaiselle reseptejä lisänneelle ja reseptejä katselleelle!
-
1 0
Jogurttikakku
Testattu ja nannaa tuli!
-
0 8
Ravintolaruokailu lasten kanssa
Joskus on mentävä lapsien kanssa ravintolaan. Miten lapsesi käyttäytyvät siellä? Osaavatko olla aloillaan? Mitä he syövät, sitä iänikuista nakkeja ja muusia, vai jotakin muuta? Monet muut ravintolan asiakkaat eivät pidä jos joukko lapsia juoksentelee ympäri ravintolaa. Onko oma lapsesi sellainen ...
-
0 0
Muistakaahan tämä!
Tärkeä päivä lähestyy! 4.10 2013 on valtakunnallinen ROOSANAUHAPÄIVÄ ! http://www.cancer.fi/roosanauha/ Kaikki joukolla mukaan hyvän asian merkeissä. Pinkkiä mieltä ja osallistumaan!
-
0 0
Muuttopalvelut
Paljonko käytätte muuttopalveluita? Jos, niin oletteko olleet tyytyväisiä?
-
0 3
" Kesävieraat "
Taas on se aika kun kaupunkilaiset ym "ystävät" tulevat tervehtimään. Osa vain tupsahtaa ja olettaa, että maalaisilla on aikaa seurustella ja passata heitä. Mitä mieltä olette näistä odottamattomista vieraista? Tämä ei koske niitä jotka etukäteen ilmoittavat tulostaan jos isäntäperheelle ajank...
-
0 1
Muuttopalvelut?
Meillä on edessä muutto omakotitalosta toiseen omakotitaloon. Matka on reilu 10km. Olemme pohtineet minkälaisia palveluja olisi saatavilla. Minkälaisia kokemuksia teillä on täyden palvelun suhteen? Entä siitä, että firma pakkaa ja kuljettaa mutta itse puratte? Kaikkihan maksaa mutta..... se ei...
-
0 30
KOIRA IHMISIÄ LÖYTYYKÖ?
HEI! -Mä aloitin tän näin alkuun,jos löytys saman henkisiä olis kiva vaihtaa mielipiteitä ja keskustella näistä karvakuonoista kaikella tasolla.Keskustella näin kokkinetissä tietysti ruokinnasta. -Minulla on ollut 10v asti aina koira.Nyt pyörii kaksi vesseliä nurkissa;) -Eli katsotaan mi...
-
0 11
Hyvät ja huonot asuinalueet, talon tarkkuudella (kuva)
Tuolta löytyy kuvana: https://www.jokapaikka.fi/?page=geomap Oma talo sai 83/100 pistettä. Voisi olla paremmatkin pistert mutta menkööt.
-
0 9
Ruokabloggaajat
Tuli mieleen, että voisin tehdä ruokablogin, koska itselläni on kiinnostusta ja nyt ainakin omistan suht laadukkaan järjestelmäkameran, jolla niitä kuviakin saisi. Reseptien lisäksi blogi käsittelisi, veitsen yms. käsittelyä, kameran käyttöä, kuvanmuokkausta (kuinka harmaasta mössöstä saa värikkä...
-
1 3
Kameran ostaminen ruokakuvaamiseen
Joulu on tulossa ja olisi aika tiputella ehdotuksia lähituttaville, joita he voisivat/pitää osaa minulle. Itseäni on aina kiinnostanut ruokakuvaaminen ja toistaiseksi se hoitunut iPadillani (3. sukup.), mutta jos on hiukankin hämärempää, jolloin kuvaan tulee ikävästi kohinaa. Olen katsellut eri a...
-
0 13
Kaikki " joulu " ihmiset!
Onko täällä muitakin ihmisiä ketkä odottavat kaikkea jouluun liittyvää? Minä odotan, että saa syödä pipareitä ja glögiä, sytytellä kynttilöitä ja kirjoitella lahjalistaa:). Joulu on kohokohta talvessa ja piristää mukavasti kylmän talven keskellä!
-
0 2
Miten kokoelma tehdään?
Olen yrittänyt tehdä kokoelmaa, mutta en vain osaa! :D Mistä ja miten se onnistuu?
-
0 4
Hautojen hoito.
Kävin tänään omaisten haudoilla ja laiton talvikuntoon. Vein upeita kanervia, katajanoksia ja uudet lyhdyt. Moni hauta oli jo laitettu, mutta paljon oli täysin hoitamattomia hautoja. On tietenkin paljon sellaisia, joilla ei ole omaisia paikkakunnalla ja siksi haudat jäävät hoitamatta. Jokaisessa...
-
0 16
Mitä mieltä facebookista
Mitäs mieltä olette epäilystä, että naamakirjan yhteisöön liittymättömät olis jotenkin syrjäytyneitä. Itse en ole sinne liittynyt vaikka ystäväpyyntöjä on tullut, perusteluina ihan yksinkertaisesti se, että istun kahden näytön kanssa työkseni koneella ja muutenkin sosiaalinen työ. Tapaan ystäviän...
-
0 4
Onko kennelläkään muulla tänään syntterit? :)
Eli, onko muita jotka ovat syntyneet 3.8 kuten minä? :)
-
0 10
Lempinäyttelijäsi ?
Ei oikein uni tullut silmään ja aikani kuluksi katselin jotain melko hölmöä elokuvaa :) No itseasiassa syy siihen oli yksi lemppareistani eli Chistopher Walken. Erittäin karismaattinen näyttelijä ;) Toinen, josta pidän, on ehkä vähemmän tunnettu brittinäyttelijä Philip Glenister sekä tietysti kai...
-
0 2
Ruokabloggaajat!
Hei, Jos olet kiinnostunut lähinnä leivonnaisten teoista liity blogini lukijaksi osoitteessa: foodandbaking.blogspot.fi Tarvitsen kipeästi lukijoita ja kommenttia leipomuksistani, kiitos jos autat! Bloggaaja