Keskustelut
-
3 4
Mestarikokki-ruokaohjekerho 70 -luvulta Rahkapiirakka 16:45
Hei! Keräsin 70-luvulla Mestarikokki-ruokaohjesarjaa ja minulla on koko sarja. Nyt eräs käytetyimmistä resepteistä on kadonnut. Pääsiäiseksi olen leiponut aina Rahkapiirakkaa sarja 16, ohje 45. Tein juuri piirakkaa muistinpohjalta, mutta ei siitä tullut sellaista kuin sen pitäisi olla. Löytyisi...
-
1 6
Uusien omien reseptien lisäys
Minulla muutama resepti, jotka haluaisin talteen tänne omat ja kopioidut reseptit osastoon. En vain ole keksinyt, miten uusi oma resepti lisätään. Osastossa on kaksi valmista pohjaa, mutta ne eivät riitä mihinkään. Osaisko joku kertoa., miten lisäys tapahtuu?
-
1 12
Kirja
Onko uutta kirjaa tulossa? :)
-
0 1
Peruna, jauheliha, herne, maissi, paprikavuoka
Reseptissä mainitaan "1 ps perunasipulisekoitusta". Kuinka paljon pussi painaa?
-
0 2
Suomen naiset ovat rautaa!
Onnea Aino-Kaisa taas uudesta mitalista! Onnea myös Matille pronssista, hyvä veto! Nyt mitalikahveille ja odottamaan miten miehet pärjää mäessä?
-
4 21
Onnea voittajille!
Onnea pääpalkinnon voittajalle Halloumille ja toiselle ja kolmannelle sijalle päässeille Mimmikaroliinalle ja Raastajalle! Voittajareseptit ovat valkosuklaa glögikakku, vaniljamoussea ja puolukkaista omenasosetta ja jouluiset kinkkuhyrrät. Näitä mutustaen kelpaa odotella joulua. Laitan yksityisv...
-
3 30
Kuvien suunta
Hei kotikokkilaiset! Voisitteko katsoa reseptienne kuvia ja vinkata minulle, jos reseptissäsi oleva kuva olisi kääntynyt pystykuvasta vaakakuvaksi ilman, että itse olet vaikuttanut asiaan. Kiitos!
-
3 3
Joulun reseptikisa on nyt auki!
Tervehdys kotikokit, Joulun reseptikisa on nyt auki. [url=https://www.kotikokki.net/teemat/joulun-reseptikisa-2019]Klikkaa itsesi kilpailuun, osallistu ja voita juhlakinkku![/url] Pääpalkintona on Kotitilan noin 6 kg juhlakinkku (arvo noin 140 €). Tämä kinkku on peräisin eettisesti kasvatetusta...
-
0 1
Osallistun kinkkukisaan
-
1 6
RESEPTIN TEKIJÄT! (ja ylläpito!)
Tein eilen reseptin bataattipapusalaatti, tänään kun tulin ja katsoin reseptin läpi siitä puuttui bataatti. Jonka muistan täysin kristallinkirkkaasti laittaneeni ihan ensimmäisenä listaan. Sitä edellinen resepti oli punakaalisalaatti, siitä FutoMaki laittoi viestiä että pääraaka-aine eli punakaal...
-
0 0
KOKKAUS
KOKKAUS
-
1 2
Kasvissosekeitto
Minun pitäisi tehdä sipuliton kasvissosekeitto. vieraallani on sipuli allergia. Tarvitsen neuvoa tähän.
-
2 2
Minusta parempi kuin tuo mailman paras
todella hyvä
-
5 14
Voittaja valittu!
Syysreseptikisan tulokset ovat nyt selvillä! Voittaja valittiin ohjeissakin mainituin ehdoin: Reseptitestin voittaa resepti, jonka reseptiä on helppo seurata ja lopputuloksesta tulee luvattu. Kekseliäisyys ja maku ratkaisee tiukassa paikassa. 1. @Raastaja: Pekoniin käärityt naudanmaksapihvit ja...
-
4 2
Reseptikilpailun finalistit selvillä!
Hoi kaikki! Nyt on kolme finalistia selvillä! Jatkoon menevät Raastaja reseptillä Pekoniin käärityt naudanmaksapihvit juuresmuusin kera ja Taskuvenus resepteillä Oodi punajuurelle ja Tomaattikeitto. Onnea! Nyt tämä jännittynyt kotikokki lähtee kauppaan tarvikkeiden hakureissulle!
-
4 1
hyvää
porkkanasosekeitto
-
1 10
Reseptikilpailu on nyt auki!
Nyt on elokuun teemakilpailu julki! https://www.kotikokki.net/teemat/teemakilpailuelokuu Ja mitä uutta: Kotikokki tulee testaamaan kolme eniten peukutuksia saanutta reseptiä. Tästä tulee hauskaa, ja jännittävää minulle :D
-
3 45
Ylläpito tiedottaa
Hei ihanat kotikokkimme! Pahoittelemme mahdollisia viivästyneitä vastauksia tai ongelmia palvelun käytössä. Täällä päässä on tapahtunut valtikan vaihto mm. perhelomailulle siirtymisien johdosta ja teknisen tuen siirtymisestä A:lta B:lle, jonka seurauksena esimerkiksi viestien löytäminen on ollut ...
-
0 0
Käyttökatkoksia
Palvelussa saattaa esiintyä käyttökatkoksia tänään ja huomenna teknisten päivitystöiden johdosta. Pahoittelemme häiriötä.
-
0 1
Vadelmapiirakka
25 min 170 astetta
-
1 1
Kotikokki- tapaaminen Turussa 26.-27.08.2019
26.-27.08.2019 on Turussa perinteinen Kotikokki- tapaaminen... Olemme tavannet tosiamme jo 7. vuotta peräkkäin ja aina on ollut hauskaa sekä virkistävää menoa, missä puhutaan ummet ja lammet, syödään hyvin ja riittävästi, sekä kilistellään välissä... TÄSSÄ JA NYT on avoin kutsu liittyä joukkoon...
-
4 0
Sämpylät
Ohjeen ensimmäinen kokeilukerta. Puolitettu ohje. Desi tai kaksi liikaa jauhoja. Öljyt lisätessä sain ängerrettyä loputkin jauhot taikinaan. Huono muotoilla liian jauhon takia, ei tule tasaisen pyöreitä. Paistettuna rapea ulkokuori pehmeällä sisuksella. Voisin paistaa pienemmässä lämpötilassa, ke...
-
0 4
maustekastike
Hei! olen taas tekeässä herkullisia kasvispihvejä, tykkään tehdä ojkeen mukaan, mutta tähän ohjeesee tulee hot basil-maustekastike, enkä ole onnistunut sitä löytämään, kebeb valmitajan se on T Sirkka
-
4 8
Helppo arki
Onko lihapullat teillä helppoa arkiruokaa? Meillä vaatii vähän vaivaa, kun on noita töitä ja lapsia ynnä muita hidastavia juttuja.
-
2 2
Mielenkiintoinen veitsikauppa
Sain lahjaksi kuukauden sitten japanilaisen kokkiveitsien Seki Kanetsugu Saiun 9005. Sanon varmasti, että tämä on erittäin laadukas veitsi. https://mygoodknife.com/fi/shop/sauin-9005-seki-kanetsugu-chef-s-knife/ Suosittelen kokeilla sen. En ole vielä teroittanut sitä koska terä pysyy terävään, va...
-
2 0
Pizzapohja (pellillinen)
Puolitettu resepti. Hyvä taikina, elastinen, ei käsiin tarttuva, hieman öljyinen (tosin täysin sopivasti, eduksi.) Kastike omatekoinen ketsuppi-pippuri-suola-valkosipuli (jauhettu, maustepussi.) Täytteinä kuutioitu sipuli, pepperoni-salami, emmental-mozarella juustoraaste sekä kinkkusuikale. Kuun...
-
5 70
Kesän 2017 satoa
Kerrotaan tässä ketjussa kesän viljelysten kuulumisista ja onnistumisista. Itse toivon satoa tänä vuonna tomaateista, salaateista, viidakkokurkusta, paprikoista, chilistä ja yrteistä ja yhdestä itselleni uudesta herkusta: kokeilen kasvattaa herkkusieniä kaupasta löytyneellä valmiilla alustalla. ...
-
1 8
Stubb's bbq
Tietääkö kukaan mistä voin ostaa Suomesta Stubb's bbq kastikkeita? Ennen niitä sai joistakin päivittäistavarakaupoista, mutta nyt ne on kadonnut...
-
0 0
Kääretorttu
ljhlölkhöhöhöjhöjh
-
9 14
YLLÄPITO HOI!!!!!!!
Nyt alkaa jo palaa käpy; tein tuon suklaisen kahvikastike-reseptin jonne tänään menin muokkaamaan uusia kuvia. No kas kummaa; siellä oli ruokavalio-kohdassa ihan itsellään tägäytynyt puoleen väliin asti kaikki, en siis laittanut yhtäkään ruksia ruutuun! Ja ei siinä mitään mutta nyt oli lähtenyt r...