Keskustelut
-
4 1
Savustettu possun potka
Himassa ois nyt 2 hieman yli 1kg painoista savustettua possun potkaa. Miten olette valmistaneet savustetun possun potkan? Uunin lämpö ja aika? Padassa? Olen syönyt Saksassa, tosi herkkua.
-
1 10
Linkitys
Hei kysyisin jotta mikä on kun ei onnistu jälleen kerran uuteen reseptiin linkitys,josta saa ohjeen johonkin ohjeeseen,apua missä vika???? Oisin linkittänyt kakkupohja ohjeen reseptiini,muttei onnistunut :(
-
3 24
Lempiruokasi lapsena
Moikka tyypit! Lapsen oikeuksien päivän kunniaksi me päätettiin Axl'n kanssa tehdä erikoisjakso Cooking With Kasmir -ohjelmaan. https://www.youtube.com/watch?v=YoNyJPPmgQw Axl värkkäili omaa lapsuusajan lempparia, mä tein omaani. Aika pastavetoiseksi meni. Mikä sun suosikkipöperö oli lapsena?...
-
1 0
Helppo, nopea ja kevyempi suklaaherkku
200/15 min.
-
0 0
Tupla 200 astetta 15 minuuttia
-
0 0
Helmikuun teemakilpailu
Purjo-perunasosekeitto Ainekset 4 annosta 5(500 g) keskikokoista perunaa (punainen pussi) 200g purjoa 1ps(100 g) sipuli 1-2rkl voita tai margariinia 8dl vettä 1 kasvisliemikuutio mustapippuria 100g Pirkka Italian yrtit tuorejuustoa (suolaa) Valmistus 30 - 60 min Kuori perunat ja sipuli. Halkaise...
-
1 5
Kaikki suosikkireseptini ovat kadonneet?
Tyhjennetäänkö Kotikokki -sivuilta eri profiileissa tehdyt tallennukset, jos profiilia ei käytetä esim. vuoteen kahteen tai kolmeen? Itse olen joskus 2-3 v. sitten yökaudet mielestäni tänne tallentanut suosikkeja, mutta nyt ei näy yhtään... Tahtoisin löytää netistä jonkin reseptipankin, jossa v...
-
0 0
200 astetta 15 minuuttia
-
3 23
Helmikuun teemakilpailu: Jaa paras keittoreseptisi
Hei kaikki kotikokit! Kotikokki järjestää vuonna 2019 neljä teemakilpailua, joista ensimmäinen on juuri pyörähtänyt käyntiin. Helmikuun teemakilpailussa kokataan keittoja. Jaa siis paras keittoreseptisi Kotikokissa kilpailun sääntöjä noudattaen, ja olet mukana kilpailussa. Säännöt löydät alla o...
-
1 6
Metsämarjat
Ensi viikolla alkaa mustikan poimintakausi. Marjoja pitäisi olla tänä vuonna runsaasti. Satakunnassa valmiiksi poimittu ja perattu mustikka maksaa sangon kera 50e. Metsästä löytyy muitakin vähän harvinaisempia marjoja. [url]http://www.iltalehti.fi/pippuri/2015071420034349_ah.shtml[/url]
-
1 0
Pinaatti-fetapiirakka
+
-
0 0
Pasta Carbonara
Kokeillaan
-
0 0
Supersuklaa-brownies
170 c 16 min.
-
7 20
Päivän resepteistä
Voisiko noihin saada jotain järjellisempää kausiluontoisuutta ja ajankohtaisuutta? Esim. tämän päivän Venuksen upea pihvi on ajankohtaine huhti-toukokuussa, kun parsakausi alkaa. Samalla lailla esim. hernekeittoreseptejä on esillä usein torstaisin, mutta eihän siinä ole järjen hiventä, kun hern...
-
2 0
Suklaapuuro, tumma
Hei
-
2 6
Puhelimen käyttö ruokailun aikana
Tein uuden vuoden lupauksen, että lopetan puhelimen käytön kun aterioin. Huomasin, kun ei räplää puhelinta tai pelaa jotain peliä niin maistaa ruuan ihan eri tavalla!
-
0 0
Ruokahävikki nollaan
Uusi vuosi ja uudet kujeet! Päätimme perheen kesken keskittyä siihen, mitä ja milloin kokataan. Näin pyritään myös saamaan säätöä ja vähemmän ruokahävikkiä. Suunniteltiin ruokalista nyt kahdeksi viikoksi siten, että siinä on otettu omat ja lasten harrastukset huomioon. Uskon että pienelläkin suun...
-
2 2
Joulukinkusta jotakin muuta?
Muistan joskus kiinnittäneeni huomiota alennuksassa myytäviin juhlakinkkuihin ja ajattelin, että niitä varmasti näin joulun jälkeen alkaa taas näkymään. Suurin osa kinkun kuluttajista on varmasti saanut jouluna kinkkukiintiönsä täyteen, mutta uteliaisuudesta kyselisin, että onko kukaan tehnyt täm...
-
4 1
Imellettu perunaloora vinkki!
Kuumia perunoita kuoriessa laitahan perunahanskat (uusiin pottuihin tarkoitetut) käsiin jos tuntuu että perunat on liian kuumia muutoin kuoria. Itse totesin niiden olevan hyvät tähän käyttöön niin ajattelin jakaa niksin näin ajankohtaisesti heti.... (kuvalla huomiota, ovat lanttulaatikoita)
-
0 0
Ei lahjoja tänä vuonna
Joulu tulossa ja pitäisi ostaa lahjat. Ongelmana on vain rahapula. Veronpalatuksetkin on jo käytetty. Mitä vinkkejä? Mietin, että pitäisikö ottaa puheeksi perheen kanssa, että mitä jos ei ostettaisiin lahjoja tänä vuonna. Tämä olisi varmasti fiksumpaa, kuin vaikkapa lainaaminen.
-
2 0
Joulukinkkuarvonta
Moikka kotikokit, nyt kun on joulukinkun paisto pian ajankohtainen niin sain kaverilta vinkin tämmöisestä arvonnasta, missä voi voittaa joulukinkun ja jonkun joulukorin ilmaiseksi. Ihan vinkkinä vaan, itse kävin jo osallistumassa. Hyvää joulun odottelua!
-
0 4
Hobittien suuri taatelikakku
Onko kellään tällaista ohjetta? Olen joskus muutamia vuosia, ainakin viisi, sitten leikannut ohjeen lehdestä. Nyt ohje on hävinnyt. Kakku on kuivakakku, johon noiden taateleiden lisäksi tuli kaikkia muitakin "sattumia". En vaan kuollakseni muista mitä. Hämärästi muistelen, että ohje olisi ollu...
-
2 0
Viikonlopun tekeminen?
Mitä ihmiset tekevät viikonloppuisin, kun ulkona on pimeää jo kylmää? Itse tykkään pelata pelejä, katsoa vanhoja valokuvia ja leipoa tietysti :)
-
1 0
Leivinuunireseptejä
Aina silloin tällöin kysellään tälläkin palstalla ohjeita leivinuunin käyttöön ja sopivia reseptejä. Käypä vilkaisemassa blogiani www.villakanervanleivinuuni.blogspot.com josko sieltä löytyisi sopivia ohjeita. Voit myös vinkata resepteistä joita haluaisit.
-
4 0
Juustoinen broileripastavuoka
7 punainen paprika 5-6 aurinkokuivattuja tomaatteja 1-2tl öljyä 400 g broilerin fileesuikale (hunajamarinoitu) 250g (n.4dl) tumma makaroni 1prk 3 juuston ruokakermaa 1prk tomaattipyrettä 1/2prk (creme bonjour cuisine valkosipuli-yrtti ruoanlaittofraichea ( voi korvata valkosipulituorejuustolla) 1...
-
2 0
huomenta paiva
66666666666666666666666666666666666666666666666666
-
5 1
Teeleipiä
Tykkään syödä hyvin aamulla. Nyt oli vaan mennyt etten kauppaan kerennyt tai mitä lie ollut, ei ollunna maitoa eikä vaaleaa leipää, mitä syön aamulla. Jotain pit saada ja pian teekupin kanssa. Jääkaapissa oli kuukauden vanhaa kahvikermaa avaamaton purkki, siitä siis TEELEIPIÄ tekemään. Eli ei kan...
-
4 1
Maailman paras pannukakku
Pannukakku on todella hyvää, mutta sokeria aivan liikaa! Yleensä laitan vai ruokalusikallisen mutta eilen vahingossa ohjeen mukaan ja voi että kun tuli äklö.
-
0 0
Tomaattinen jauhelihakeitto
Keitto
-
0 0
Supersuklaa-brownies
16 min. 175astetta