Kevät maistuu

kotikokki
Talven jäljiltä ruokavalio yleensä kevenee ja pakkasen pohjilta kaivetaan viimeisiä marjoja. Millaisia ovat teidän kevätherkkunne?

22.4.2014

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

peetu1
Marjoista tuossa onkin myös kysymystä, ja pakastin ainakin kevenee minulla kun teen lopuista marjoista piiraita, lempparini : Pirteä puolukkapiiras esim. se ei ole hapan vaan makeahko.
Siihen tulikin jo linkki toisessa keskustelussa, etten tähän...
Ja sitten pirtelöitä, pirtelöitä tekemään vaan.
Marjoja myös aamupuuroon.
Ja olin ihan unohtanut tuon puolukkasimani, sitä voisin itsekin tehdä.
Ja kevätherkku tietenkin raparperi, sitä ei oo pakkasessa mutta kohtapa saa maasta jo, siitä sitten kaikenlaista, myös juomaa.
29.4.2014

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

FutoMaki
Parsa, parsa ja vaikka ihan se vihreä nyt alkuun ja muista maista nouseva uusi peruna... suomalaisesta pyydetään maltaita, jota en edes halua maksa!!! En ole sellainen "Nazzi" eli "Nationalistische Sozialist" = kansallinen sosialisti - joka taipuisi hurmokseen - Muutkin osaavat viljellä, nostaa perunaa maasta ja se on paikoittain nopeammin sadonkorjuun jälkeen saatavilla, kuin se "lähi"suomalainen... Antaa kaikki aihetta ajatteluun?
28.4.2014

-kati
Hei
Kyllä se kevät täälläkin maistuu niin hyvälle…
Olettekos koskaan kantarellin alkuja pakastanu kokonaisena?
Minä sitä joka vuosi harrastan. Niistä nappuloista saa IHANAN Lisukkeen vaikka pihvin päälle. Paistaa pannulla nopeasti kanttarellinappulat ja sipulit. Suola ja pippuri riittää mausteeksi. NAM, vaikka uusien pottujen kanssa. Muusikin käy;)
28.4.2014

kotikokki
Ostettiin muuten eilen parsaa, pitäisi valmistaa niitä voin ja parmesaanin kera!:)
28.4.2014

kotikokki
Iltalehden sivuilla luotettiin ainakin näiden superruokien voimaan!
28.4.2014