Yhteyttä

FutoMaki
Hyvin merkittävä sosiaalinen komponentti on hävinnyt uudistuksen myötä. Nyt ei saa yhteyttä Kokkikavereihin, joiden kanssa on ollut yhteydessä vuosia, mutta jotka kaihtavat muita sosiaalisen median foorumeita.

Kotikokissa olemme tutustuneet ja löytäneet yhteiset sävelet, mutta nyt soittaminen on loppunut, kun ei ole instrumenttia. Jos ongelmana on ollut, että kaikki voivat lähettää viestejä kaikille (JOSTA VOI TULLA HYVINKIN RUMAA JÄLKEÄ), niin ainakin kokkikaverilta kokkikaverille viestityksen saisi toimia. Se, että nyt ei ole Kokkikavereita, vaan seurattavia ja seuraajia, vääristää alkuperäistä yhteisöllisyyttä.

FB KOKIT on täysin mahdoton yhtälö. Se ei voi, eikä saa korvata yhteisöllisyyttä täällä Kotikokissa. Olen useampaan kertaan laittanut esimerkin saksalaisesta Chefkoch.de sivustosta, joka toimii erilaisin välinen käyttäjiensä palveluksessa, mutta tuntuu, että Kotikokissa pyörää yritetään keksiä uudestaan, mutta tällä hetkellä se on neliskanttinen, valitettavasti.

IT- mielessä kaikki mahdollisuudet ovat olemassa, mutta niiden käyttäminen on ihan toinen juttu... Kysymys on myös, että osoitanko tässä kohdin syyttävän sormeni ALMA Medialle vai Rohealle? Jossakin mättää, mutta pahasti - valitettvasti.

Se, että ideoita haetaan sivustojen kehittämiseksi, mutta ei saada vanhojakaan toimintoja käyttöön, sotivat toisiaan vastaan. Reseptihaku näyttää olevan yksi palopiste, varsinkin kun lukee "Mä en löytänyt mun reseptiä" kommenteihin... Uudistuksen myötä reseptihaun piti olla helpompaa, mutta näin ei ole markkinat? Rehellisesti sanottuna en itse edes tarvitse reseptihakua - teen ruokani ilman sitä tai ihan ulkomuistista mukaillen raaka-aineiden mukaan tai kirjoitan uuden reseptin oivalluksen tuloksena.

Yhtä kaikki - Yhteisöllisyys on kadonnut täältä ihan kokonaan - Kotikokkilaisuus on tapettu julmasti uudistuksen myötä - eli olemme kuin hyttysen píeru saharassa... Oliko tämä uudistuksen tarkoitus?

19.3.2014

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Mustikka
Nyt vasta huomasin, että yksityisviestejä ei voi enää täällä lähettää. On asioita ystävien kesken, joita ei tahdo koko maailmalle kuuluttaa eikä yksityisviestin lähettäminen saa vaatia sitä, että menee jonnekin muulle sivulle sitä lähettämään. Täältä samasta paikasta sen täytyy tapahtua.
26.5.2014

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

anne
Hei Eero!
1. Eikö enään pysty laittamaan yksityisviestejä muille käyttäjille?
2. Onko jossain ohje kuvien muokkaamisesta, siis lataus lärjestyksestä? Kun en osaa :(
27.3.2014

FutoMaki
Hei Eero, hyvä, että jaoit tuota tietoa taas eteenpäin, koska sitä Kotikokin käyttäjät tarvitsevat, kuten olet varmaan itsekin huomannut.
19.3.2014

Kimmo64
Kysynpä teiltä ! Tuosta kertomastanne entisestä viestinnästä en edes tiedä kun olen niin tuore tapaus. Sivuilla ei ole mitään selostetta mistään toiminnosta tai en ole ainakaan löytänyt. Etusivulla on jo linkki Kokkiloki ? Onko se sama kuin oma reseptisivu ? Samaa Kokkilokinimeä ei tuon jälkeen ei enää löydy ? Entäs tuo Seuraaja. Siitäkään ei kerrota missään. Mitä etua/hyötyä tuosta saa ? Kertokaas ny tyhmälle. Tää keskustelupalsta näyttää olevan ainut, missä tapahtuu reaaliaikaisesti. Kaikki muu tapahtuukin sitten tunnissa, vuorokaudessa tai viikossa. Anteeksi taas tyhmyyteni !
19.3.2014

zora
Kyllä minuakin harmittaa tuo yksityisviestien lopettaminen tällä sivustolla.Tuntuu jotenkin,että kaikkialla on naamakirja-pakko,jos et liity siihen, ei sinulla ole sitten kontaktejakaan enää.Olkoon miten on,naamakirjaan en minäkään mene…
Terveisiä vaan kaikille vanhoille kokkikavereille ympäri maailmaa ja mukavaa kevään odotusta!
19.3.2014