Ärsyttää
Ylläpitäjiin ei saa yhteyttä tosi pitkään aikaan. Päivystääkö täällä joku?
Tyhmiä/epäasiallisia reseptejä tulee aina välillä mutta ylläpito ei reakoi mitenkään.
Pitää siis uskoa että ne on ihan oikeita ja syötäviä. Ehkä tekijät kertovat miltä ne oikesti maistuvat.
Muutenkin tämä foorumi on mennyt alaspäin verrattuna entisiin hyviin aikoihin jolloin täällä keskusteltiin vaikka mistä ja välillä kiivaaseen tahtiinkin, sääli.
24.5.2013
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
Käykää sivuilla ja käyttäkää palvelua hyväksi. Keskustelua on nyt toisessa muodossa, mutta ainakin TÄÄLLÄ SYÖDÄÄN keskustellaan ilman riitelyä ainakin ruosta ja kaikkeen siihen liittyvästä... hyvässä hengessä mennään ja vaihdetaan kokemuksia, kokkauksia, reseptejä, arvioita tuotteista tai ravintoloista tai sinne päin...
Osallistumaan vaan...
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Kirjauduin taas pitkästä aikaa ja kotikokista on näemmä tullut deittipalvelu. Aikaisemmin oli sentään ruokaan liittyviä mainoksia.. Tai no, lihatiskihän se tuokin. Tavallaan.
Mie olen oppinut keskittämään katseeni oleelliseen, eli näihin kokkausasioihin, enkä paljon sivulleni vilkuile:D
Mie olen oppinut keskittämään katseeni oleelliseen, eli näihin kokkausasioihin, enkä paljon sivulleni vilkuile:D[/quote]
kumpaakin kompaten, entisestään vähenee kirjautuminen ja ajatus on kyllä vain ja ainoastaan resepteissä... mutta money talks.. kolikolla kaksi puolta
Kulmia nostelen ja himpun verran murahtelen, mutta en ala liiemmin vatvoa.
Tässä tulevat:
- pihvi on nautaa, eikä mitään muuta. Sellaista asiaa ei ole olemassa kuin "kasvispihvi", "kanapihvi" tai "possupihvi". Käytä sanaa "leike", "paistos", tai ihan mitä muuta hyvänsä. Etymologia: b?s, bouef, beef --> pihvi.
- broileri ei ole kana. "Broiskun" voitte panna jonnekin muualle. Mahdollisimman kauas minusta. Varsinkin sen hunajamarinoidun. Kana osaa kävellä. Ja maistua.
Nyt ei tule mieleen muita. Aloitan näillä.
Samaa mieltä Jurin kanssa. Ärsyttää "broiskut" (mikä sana, mahtaa olla "sikamakee" eläin) ja varsinkin ne kaikki marinoidut mössöt mitä meille yritetään myydä.
Deittipalvelu ei viehätä minuakaan. Johtuuko siitä, että olen ohi siitä etsinnästä, kun on vakituinen ystävä ollut jo monet vuodet. Mielestäni se palvelu ei oikein matsaa kokkipalveluiden kanssa.
Kirjoitustavat ärsyttävät minua niinkuin ennenkin. Kaikkki maailman parhaat tekoset, ei tee edes mieli katsoa, jos vaikka ei ole tarpeeksi arvokas henkilö niitä laittamaan saati sitten syömään. Ja isojen kirjaimien laittaminen keskelle tekstiä on tyhmän näköistä. Ei tee reseptistä yhtään sen vetävämpää.
Eikö ole minkäänlaista kontrollia uusien sisäänkirjautumisessa? Hyvän tavan mukaiset nimimerkit kuuluvat asiaan jos aiotaan pitää sivut kaikille mieluisina.
Nykyjään ja silloin harvoin, kun käyn täällä....
Poistan ne, siis useimmiten en edes avaa siksi, kun ihmiset kommentoi "jälkijunassa". Koska minusta on asiatonta kommentoida vuosien takaisiin kommentteihin???
Ollaan tässä ja nyt?
(tu) Hyvin sanottu anne.
Kiitos jelpistä, ollaan vasta pikku hiljaa opettelemassa läppäriä ja ite edelleen omaa samsungin kännyäni hampaat irvessä väkisin opettelen, ehkä vielä jossain vaiheessa onnistuu! Ei siis oo varmaan kuin ihan asetuksien oikein laittamisesta kiinni jne. Sitä odotellessa: http://www.youtube.com/watch?v=KofosWccOBg ;)
- Uusimmat reseptit etusivulle niin kuin ne oli alunperinkin... Tämähän on kuitenkin resepteille omistettu sivu, niin miksi ne pitää piilottaa?
- Reseptikohtainen tulostuslaskuri takaisin
- Peukuttajan nimi olisi hyvä nähdä kuten se näkyikin ennen näitä uudistuksia
- Kokkilokin voisi sijoittaa tuohon oikealle puolelle näyttöä mainoksien tilalle ja se vasen puoli olisi sitten sitä mainostusta varten... Tai sitten yhdistää sen lokin jotenkin järkevästi foorumin kanssa, kuitenkin niin että se itse foorumi on se pääasiallinen kirjoituspaikka
- Kokkilokiin voisi myös tehdä sellaisen muutoksen ettei ne vanhemmat kirjoitukset häviä tuonne bittiavaruuteen kuten ne on hävinneet tähän asti
aina sanotaan, että vieraat tekevät juhlan, mutta täällä on olen miettinyt, että kehitystyökö se on vieraannuttanut käyttäjäkaartia, erityisesti keskustelusta. No, mikään ei ole mustavalkoista.
Kysellään kyllä, että mitä saitilta käyttäjät haluavat, mutta kehitystyö tehdään ylläpidon intressilähtöisesti. Kehitetään uutuuksia, jotka "parantavat" teknisiä ominaisuuksia, mutta ovat peruskäyttäjälle joko pelkkää ilmaa tai eivät muuten vaan lisää houkuttavuutta.
Mainostila ja mainokset/bannerit kyllä toimivat aina vaan entistäkin tehokkaammin, mutta ainakin minua, jopa häiritsevät itse asialta.. eli reseptihakujen kiinnostavuudelta. Siksi tänne aluperin eksyin..
Reseptien ulkoasua, siis miten ne näyttäisivät/näyttäytyisivät houkuttavammalta näillä sivuilla, ei ole kehitetty.. vain itse saitin " imua".
Tai ainakin se tunne on päälimmäisenä..
Onkohan lapsi menossa pesuveden mukana...?
kehitystäkö kehityksen vuoksi.. en tiedä..
Harvalla saitilla samat ihmiset kuitenkaan pysyvät hamaan tappiiin asti, eli oma elämäntilanne muuttuu ja kiinnostuksen kohteet vaihtuvat.
uutuudenviehätys ei ole pysynyt :) ja mielenkiinnon jatkumo on katkennut.
Mutta on totta itselläkin se, että kun mietiskelen mitähän sitä tänään kokkaisi, laitan vain hakukoneeseen ainesosan/hakusanan, en tule enään suoraan täältä etsimään...
Ymmärrän kyllä, että pitää olla maksumies mutta ei saa estää sivuston toimintaa.
Meinaan päivän menun laatijat...
Yllä pitokin suosii ...
Päivän resepti
POKKAA?!-CHILISOOSSIBURGERI - JAUHELIHA
POKKAA?!-CHILISOOSSIBURGERI - JAUHELIHA
Tekijä: pokkakokit, kommentteja (0), peukkuja (3)
Mitä tänään ruuaksi? Joka arkipäivä uusi ehdotus Kotikokkien loputtomasta ruokaohjeaitasta!
Katso myös kasvissyöjän, kiireisen ja herkuttelijan suositus.
Samaa olen joskus ihmetllyt. Joillakin niissä voi tietty olla vain yksityisiä reseptejä. Minun mielestäni silloin tuo keittokirjakin pitäisi saada laitettua yksityiseksi;).
Miten saan poistettua tyhjan kirjan?
Hehe, Kuksa, ymmarrysta minunlaisille arsyttaville pohkoille:D
Tiitille semppiä. Minulla on erittäin suuri suku mutta vain osan kanssa olen tekemisessä.
Ne erittäin suuret sukukokoontumiset ei ole meikäläisen juttuja. Olen tullut neutraaliksi ns juoruille ja vihapuheille joidenkin sukulaisten kesken.
En välitä enkä ota niistä huolta, yöunia menettämättäkään.
Elä Tiiti omaa elämääsi ja anna suvun "höyrytä".
No sittenhän jos saadaan ohje tuohon et miten tuo poistetaan, joltain joka on vähän viisaampi, niin tää mun rutina oli ihan periaatteessa plussaa.
En vaan uutena käyttäjänä ole vielä ihan kaikista "hienouksista" perillä.
Ylläpito voisi esimerkiksi poistaa noita kirjoja jossa ei ole mitään ettei niitä näkyisi.
Hyvää viikonloppua kaikille ;)
Tästä on valiteltu aiemminkin... toki kaikki saavat nimetä reseptinsä miten haluaa, mutta itselläni jää ainakin kokeilemetta.
Itseäni ärsyttää se, että sivuni (yoruokaa.com) on toistaiseksi alhaalla (palvelinvika tai yms. GoDaddyllä).
samaa mieltä. jos reseptin nimenä "mailman paras" tai kaikkien kehuma, herättää se heti epäluuloja...
samaa mieltä. jos reseptin nimenä "mailman paras" tai kaikkien kehuma, herättää se heti epäluuloja...[/quote]
Pitäisi olla esto "maailman paras" kuin yritää syöttää nimeä tai vaihtaisi automaattisesti "maailman huonoin".
Kun en saa aikaiseks siivottua/järjestettyä niitä ja tyhjenneltyä roskakoriin :S
Tänään piti tulla säilytyslaatikoita ja sovittiin, että kaveri soittaa kun on talon pihalla mutta ei soittoa.
Tiedusteltu miksi, väittää ettei saanut yhteyttä.
Huomenna käymme katsomassa onko laatikot tulleet. Emme siis ole vielä siellä uudessa paikassa fyysisesti.
Tavarat, jos on jätetty oikeaan paikkaan ovat sateelta suojassa, toivotaan että kaveri on ollut fiksu.
Kyllä on paljon muistettavaa/soitettavaa moneen paikkaan.
samaa mieltä. jos reseptin nimenä "mailman paras" tai kaikkien kehuma, herättää se heti epäluuloja...[/quote]
Pitäisi olla esto "maailman paras" kuin yritää syöttää nimeä tai vaihtaisi automaattisesti "maailman huonoin".[/quote]
Ihan hauska ehdotus :D Ehkä kuitenkin annetaan ihmisille vielä vapaus nimetä reseptinsä miten haluavat.
Kun tämä on ärsyttää-ketju, minä voisin kommentoida, että minua taas joskus ovat ärsyttäneet ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoitetut reseptien nimet.
t: Kotikokki.netin Heli
Joka vuosi samat henkilöt ovat olleet apuna ja joka vuosi joutuu aina näyttämään kuitit.
Meneehän ne sitten läpi mutta ylimääräistä hommaa se aiheuttaa.
Kopiokone vaan laulamaan ja paikalliseen toimistoon paperit.
Saavathan virkailijat töitä etteivät joudu tyhjän panttina istumaan.
terv. nimimerkki lähi ja luomuruoka kunniaan
Olen samaa mieltä sinun kanssa että luomu ja lähiruoka kunniaan.
Tietääkseni nuo tehdään suomessa ja vain harvinaisemmat ainekset joita ei voi kasvattaa täällä niin tuodaan. Tosin yhtiö jonka nimellä noita markkinoidaan on ulkomaalainen. Tai sitten naapurini menee aavetyöpaikkaan?
Niin ja se sivun sponsori/maksaja.
Esim. nyt esillä: SipuliPiirakka, Siiderissä Haudutetut Sipulit, Puutarhurin Lihakastike.
Omasta puolestani (eli nyt tuo SipuliPiirakka ja siiderisibalit) voin sanoa että yritän tuolla kirjainmuodolla tuoda paremmin nimen esiin, jotenkin kivampi noin kuin HUUTAA NE ISOILLA KIRJAIMILLA. Niin paljon reseptejä että nopeasti lukien saattaa helposti muistaa väärin ja mielestäni tuo tyyli tuo hieman paremmin nimeä esiin. Kaikkiahan ei voi miellyttää mutta onneksi on toi skrolli millä ohittaa ärsyttävät reseptit! Ja itse muuten en todellakaan viljele täällä puhdasta suomen tai muutakaan kieltä, tiedän sanojen/sanamuotojen olevan väärin mutta kun se on omalle kielelle/murteelle hyvä niin ihan sama ;)
Jokainen saapi kirjoitella juuri niin kuin tykkää, myös sinä Minna tietenkin :-) Jotkut tykkäävät toisella tavalla ja toiset toisella.
Joskus olen käynyt muuttamassa eri käyttäjillä joidenkin reseptien otsikkoja jos se valikoitu Päivän reseptiksi niin, että kaikki saisivat mahdollisimman mukavasti selvää reseptin aihiosta.
Olen esimerkiksi voinut muuttaa otsikon: KINKKU PIIRAKKA parsakaali (23.6.2008) muotoon "Kinkku-parsakaalipiirakka" niin että se on tarpeeksi lyhyt ja ytimekäs eivätkä mahdolliset kirjoitus- tai välilyöntivirheet häiritse satunnaista kävijää.
Jos siis huomaatte että editor on käynyt reseptissänne, yleensä se tarkoittaa sitä että kohta resepti on nousemassa jonnekin näkyville joko teemassa tai Päivän resepteissä (:D
Mokomaa vouhotusta isoista ja pienistä kirjaimista . Minä ainakin olen kiitollinen isoista kirjaimista koska ne NÄKYY sitten paremmin näinkin sokeelle kun minä ;)
Pahasta lukihäiriöstä voi myöskin johtua kirjoitusvirheet tai että on ulkomaantaustaa. En minäkään virheettömästi englantia tai ruotsia kirjoita.Enkä tätä rakasta äidinkieltäkään.
JEps!!B)-
enemmän ärsyttää nämä ohjeitten nimet Mailman paras....
Kun muutin maalle jossa sitä pankkia ei ollut niin asioiden hoitaminen henkilökohtaisesti siirtyi 50 km:n päähän.
Nyt sekin pankki sulkee ovensa. Pitää alkaa miettiä muita pankkeja.
Nordealla on toistuvia vaikeuksia eli se ei taida olla se pankki varsinkin kun sillä on rahaliikene määräaikaista.
Mikähän se pankki olisi jossa saisi palvelua maalla ja rahaakin joskus ainakin luukulta eikä aina seinästä.
Ei ole koskaan hävinnyt sinne saharaan. En ole kokeillut välitallenninta, toimisiko se. Ehkä kokeilen seuraavaan reseptiin, katsotaan.
Nähdään valtava vaiva annoksen tekemiseen..Kuvittele keittokirja ilman kuvia.Kokki ohjelmatkin joutas silloin radioon.Visuaalinen näkeminen on A ja O..(tu)
Kaikki vanhat keittokirjat ovat ilman kuvia ja myös ilman tarkkoja lämpötiloja ja paistoaikoja.
Kyllä tosi on, ettei läheskään kaikissa keittokirjoissa ole joka resepti kuvitettu.
Joskus tuntuu joidenkin kokkien reseptien aineksia ja valmistusta lueskellessa, ettei kuva ole samasta tuotteesta ollenkaan.
Ei se silti minua haittaa ja monta kuvatonta ohjetta olen näiltä sivuilta kokeillut ja hyväksi havainnut ja onpa niitäkin kokeiluja joista ei ole sinnepäinkään saanut , mitä kuva on antanut odottaa.;)
En usko tälläisen henkilön tietoihin:
Lukekaapa henkilön lerppakulli profiili
8-)