Linsseistä ja soijista...

Simoinen
Käsittääkseni linssit ja soijarouhe säilyvät kuivana paremmin kuin liha, ja käyvät hätätilassa korvikkeeksi.

Punaiset linssit kypsyvät netin mukaan nopeammin kuin vihreät, mutta kumpiakaan ei missään kaupassa näy olevan, ellei sitten naapurikylän citymarketissa. Missä muodossa niitä myydään, miltä ne näyttävät, missä hintaluokassa ne hiihtävät?

Vaaleaa soijarouhetta näkyi olevan tarjouksessakin, voiko sillä korvata linssit? Sisko joskus aikoinaan kokkasi kotona soijapihvejä, haju oli niin järkyttävä että piti lähtiä päiväksi evakkoon. Onko tuo haju soijan ominaisuus, jota ei voi välttää?

3.11.2010

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Teya
Soijarouhe kannattaa kiehauttaa kasvis-/lihaliemessä johon on lisätty mausteita maun mukaan. Esimerkiksi oregaano, tomaattipyre ja paprikamauste sopii hyvin. Ja riippuu tietenkin mihin soijarouhetta käytät.
Jotkut tykkää valuttaa soijarouheen, minä käytän nesteenkin. Mutta olenkin paatunut soijarouheen käyttäjä ;)
Tuon keittämisen (ja valutuksen) jälkeen voitkin käyttää soijarouhetta jauhelihan tapaan. Tehdä kastikkeen, pihvejä... Paistaa pannulla ja lisätä esim makaroonilaatikkoon.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/65556/Fetainen%20soijakiusaus Tuossa yks mun laatikkoruokalemppareista. Ja sen valkosipulin voi jättää pois jollei siitä tykkää :)
Tuossa ohjeessa soijarouhetta ei ole keitetty erikseen, vaan kypsytetty porkkanan ym kera ja lisätty liemineen päivineen.. Tapoja on monia.

Kirjahyllystä löytyy sitten ohjetta makaroonilaatikosta soijarouhekastikkeeseen ja kaikkea siltä väliltä.
Linsseistä on kans tehtynä mm. linssilasagne.
3.11.2010

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Riitta-Mummo
K-marketin perusvalikoimaan pitäisi kuulua sekä linssit että soijarouheet.
Itse käytän punaisia linssejä esim. keittoon ja pataruokiin. Tummalla soijarouheella korvaan korppujauhot esim. lihapullissa ja lihamurekkeissa. Vaaleaa soijarouhetta käytän broilerinjauhelihan lisänä. Makaronilaatikon olen myös tehnyt ilman jauhelihaa pelkästä tummasta soijarouheesta ja hyvää tuli. Soijarouhe vaatii hiukan kauemman turvotusajan kun korppujauho, maku on hyvä ja murekkeen rakenne loistava. Sopii myös karppaajalle.
3.11.2010

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.