Italia/Milano
Eli Italiassa asuvat/käyneet, mitä kaupoista löytyy? Onko siellä puurohiutaleita ja tekevätkö ravintoloissa pyynnöstä? Jugurtteja varmaan löytyy ja niitä kyllä sitten hätätapauksessa annetaan iltapalaksi ja välipalaksi.
Saako ravintoloista lasten annoksia?
Sitäki oon miettiny jos itse syödään päivällinen vasta seitsemän jälkeen italialaiseen tapaan niin kelpaisikohan sellanen tytsylle iltapalaksi..
Kaikki tiedot ja vinkit otetaan vastaan mitä mieleen tulee!
30.9.2009
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
Ja tervetuloa kotikokkiin:) Mulla on ollut viimeaikoina aika paljon puuhaa ton meidan yksvuotiaan tuholaisen kanssa joten hyva etta Mailo pommitti mua Facebookinkin puolella tasta viestista etta alysin tulla kurkkaamaan...
Eli puurohiutaleita ei ole ja ne kannattaa tuoda kotosuomesta! Puuroa ei tunneta millaan tavalla, sille ei ole edes vastaavaa kaannosta! Jos teilla on mahdollisuus tehda itse ruokaa hotellissa niin hyva! Jos ei niin yrita selittaa ravintolassa, aika avuliaita taalla ollaan ja tuolla pohjosessa varsinkin. Jugurtteja loytyy mutta ei ravintoloista, niista et illalla loyda valttamatta edes maitoa! Hotellin ravintola on tietysti eri juttu...
Lapsille voi ravintoloissa pyytaa esim. "pasta in bianco" eli keitettya pastaa oliivioljylla tai voilla ja parmesanjuustolla. Tai "pasta al sugo semplice" eli ihan normi tomaattipastaa. Monet ravintolat tekee kylla puolikkaita annoksia mutta hinta on usein sama tai 80 % taydesta hinnasta. Varsinaisia lastenannoksia ei ole... Teidan kannattaa tilata itselle annos ja antaa siita tytolle, annokset on usein reiluja! Liha kannattaa pyytaa "ai ferri" eli grillattua tai levylla nopeesti kypsennettya, se on lapsille parasta, riippuu tietysti teidan tytsyn ruokailutottumuksista. Keitettyja perunoita saa useimmasta ravintolasta jos erikseen pyytaa.
Rohkeasti vaan maassa maan tavalla.... Meidan poika syo iltasin "Minestran" eli kasvis-pastakeittoa, juustoa (mozzarellaa tai ricottaa ym.) ja sit jotain lisuketta kuten herneita, perunamuusia, porkkanaa ym.
Lounaaksi lihaa (kanaa, harkaa, karitsaa, kampelaa...) ja aina jotain kasvislisuketta.
Valipalana jugurttia tai hedelmaa:)
Lapsille muuten ehdottomasti paras kala on taalla kampela eli sogliola. Vahan ruotoja ja helppo antaa! Pyydat senkin "in bianco" eli ihan vaan keitetty ja siihen vahan oliivioljya ja sitruunanmehua!
Kysele vaan kun tulee jotain mieleen!!!
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Tyttö on onneks oppinut syömään kaikkea ni en usko että ongelmia tulee sen suhteen. Tuo puuro homma pitää vielä miettiä jos vaikka pärjäisikin ilman sitä sen neljä iltaa! Ottaa vaikka pikapuuroja varoiksi mukaan..
Ja tosiaan ruokakin saattaa maistua paremmalta jos sen saa ottaa äidin tai isän lautaselta :) Ainanki kotona se tuntuu toimivan!
Ja tuota kampelaa pitää maistaa koko perheen voimin kun ei ole tullut itsekään maistettua! Tyttö onneks tykkään kalasta ja kaikki kala käy!
Josko hän piipahtaisi linjalla piakoin, niin hän osaisi varmasti kaikista parhaiten sen kertoa.
Mutta se mitä täältä Suomesta yleensä sinne tilataan on kai se salmiakki :D