Mikäli mtiikasta oikein, muistan matematiikasta oikein, niin kehä on halkasija x pii. Olettasin kakunsyöjien leikkaavan 3-4 senttä levyisen viipaleen. 15-20 hengelle voisi kakku riittää.
Tietty menekin määrään vaikuttaa se onko pelkkää kakkua tarjolla, vai onko kakku ruuan jälkeen jälkiruokana.
Itse asiassa se kakun koko määräytyy aineiden mukaan... Voit siis paistaa samassa vuoassa matalampia ja korkeampia kakkuja... Tuo 29-senttinen on ihan reilun kokoinen eli siinä paistaa jopa 6 - 8 kananmunan kakkuja.
Oletan, että puhut täytekakkupohjasta? Se menee näin:
2 munan kakkupohja n. 6 - 8 annosta
4 munan kakkupohja n. 10 - 14 annosta
6 munan kakkupohja n. 16 - 20 annosta JNE.
Annosten kokohan riippuu myös kakun täytteistä.
Laitan tähän neljän munan ohjeen, sen mukaan voit laskea ainesten määrän sen kokoiselle kakulle kuin haluat.
Vatkaa munat ja sokeri kestäväksi vaahdoksi. Sekoita kuivat aineet keskenään ja siivilöi ne taikinaan. Sekoita varovasti nostellen taikina tasaiseksi. Paista 175 asteessa 30 - 35 minuuttia. Pienempää kakkua tietenkin vähän vähemman, suurempaa vähän kauemman aikaa.
Minä lasken annokset aina tuon alimman annosmäärän mukaan, eipähän lopu kesken... Tietty sekin vaikuttaa menekkiin, kuinka paljon suolaisia leivonnaisia on tarjolla.
Huomenna vietämme vanhemman pojan 18-vuotispäiviä: mansikkakakku on juhlien keskipiste! Paljon mansikoita ja kermavaahtoa.
Minusta tuo kysymys oli itse asiassa vaikea, kun eihän se vuoan koko määrää annosten määrää, vaan taikinan koko. Sinä taisit kyllä ymmärtää paremmin kuin minä (tu) : minkäkokoisen kakun vuoka tuo on... Ei minkään ihan pienen, minun mielestäni.
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Tietty menekin määrään vaikuttaa se onko pelkkää kakkua tarjolla, vai onko kakku ruuan jälkeen jälkiruokana.
Oletan, että puhut täytekakkupohjasta? Se menee näin:
2 munan kakkupohja n. 6 - 8 annosta
4 munan kakkupohja n. 10 - 14 annosta
6 munan kakkupohja n. 16 - 20 annosta JNE.
Annosten kokohan riippuu myös kakun täytteistä.
Laitan tähän neljän munan ohjeen, sen mukaan voit laskea ainesten määrän sen kokoiselle kakulle kuin haluat.
4 munaa
1 dl sokeria
1 dl vehnäjauhoja
3/4 dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta.
Vatkaa munat ja sokeri kestäväksi vaahdoksi. Sekoita kuivat aineet keskenään ja siivilöi ne taikinaan. Sekoita varovasti nostellen taikina tasaiseksi. Paista 175 asteessa 30 - 35 minuuttia. Pienempää kakkua tietenkin vähän vähemman, suurempaa vähän kauemman aikaa.
Minä lasken annokset aina tuon alimman annosmäärän mukaan, eipähän lopu kesken... Tietty sekin vaikuttaa menekkiin, kuinka paljon suolaisia leivonnaisia on tarjolla.
Huomenna vietämme vanhemman pojan 18-vuotispäiviä: mansikkakakku on juhlien keskipiste! Paljon mansikoita ja kermavaahtoa.
Minusta tuo kysymys oli itse asiassa vaikea, kun eihän se vuoan koko määrää annosten määrää, vaan taikinan koko. Sinä taisit kyllä ymmärtää paremmin kuin minä (tu) : minkäkokoisen kakun vuoka tuo on... Ei minkään ihan pienen, minun mielestäni.