Korvasieni ja sienien myrkyllisyys!!!

reitravolta
Korvasienelle annetaan todella hyvät ohjeet sienien saatamiseksi kaikkien meidän herkkuiksi!
Olen itsekin normaali, sienien kuluttaja,,, noo ehkä niistä enemmänkin tykkään. Resptejä varmaan löytyisi, jos niistä edes uskaltaisi kirjoittaa?!
Noi ryöppäysohjeet korvasienelle on tiedossa ja keitänpä itse ne enemmän kuin kaksi kertaa a'10 minuuttia. Ryöppään niitä kolmesti ja minimiajat ovat useimmin sen 10 minsaa/kerta. Maku haalenee, mutta kaiketi myrkytkin? vai????
Olen pohtinut, kun sitä missään ei koskaan kerrota että myrkky katoaa, keittäen, siis varmasti??? vai???
Tiedän sen että ei se kivaa ole matkustaa autossa kaikkien korvasienien kera, siis ilman ilmastointeja, vai???
Toinen asia on karsinogeenit, jotka aiheuttavat ruuansulatus-peräisiä syöpiä, joista runsaalla keittämisellä voi osin välttyä, vai voiko???.

Kysyisinkin, että onko asia juuri näin??? Juon muuten joka päivä keittämätöntä järvivettä jossa noita karsinogeenejä on.

Siis!!!
Kertokaa, että mistä tässä kaikessa on oikein kysymys.
Kaikki sienet!!!! ovat karsinogeenien lähteitä. Siis kaikki sienet pois, ja järvivesikin? vai?? Kanttarelli on karsinogeeni!!!! sen minäkin tiedän!!!

Alkakaa jutella, siis asioista, siis edes ymmärrettävästi! Miksi siis Korvasientä keitetäään, siis oikeammin ryöpätään. Onko Enemmistä huuhteluista edes mitään etua, siis kysyy hän!!!
Markku V

3.6.2008

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit