puuron juoksettuminen

Huunis
Teen sinänsä hyvää kokojyväpuuroa: 3 dl vettä + 1 dl ohranjyviä + 1,5 dl vehnänjyviä (molemmat kokojyvistä) saa pehmetä muutaman tunnin, sitten lisään 1 tl merisuolaa + 1 litra kokomaitoa ja laitan noin neljäksi tunniksi vesihauteesen (kerroskattila) uuniin (ajastimella aamuyöksi) + 150 astetta ja herkullista tulee, mutta puuro juoksettuu ja ei ole esteettisesti parasta mahdollista. Mikä neuvoksi juoksettumisen estämiseksi paitsi etten tekisi enää uunipuuroa?

12.11.2007

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Annikaali
Laitatteko muuten Joulupuuroa uuniin vai haudotteko kattilassa?
Tuli nyt mieleen että vois olla jopa käytännöllisempää heittää se uuniin hautuun, kuin haudekattilaa tarkkailla.
20.11.2007

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

muari
Olisiko syynä suolan lisäys tuossa alkuvaiheessa.Suolaa puuro vasta valmiina.
Olen tehnyt uunipuuroa rikotuista orraryyneistä, ihan vain vuokassa uunissa hauduttaen, mutta olen käyttänyt tavallista suolaa, eikä se ole koskaan juoksettunur
12.11.2007

aropupu
Huunis:

Teen sinänsä hyvää kokojyväpuuroa: 3 dl vettä + 1 dl ohranjyviä + 1,5 dl vehnänjyviä (molemmat kokojyvistä) saa pehmetä muutaman tunnin, sitten lisään 1 tl merisuolaa + 1 litra kokomaitoa ja laitan noin neljäksi tunniksi vesihauteesen (kerroskattila) uuniin (ajastimella aamuyöksi) + 150 astetta ja herkullista tulee, mutta puuro juoksettuu ja ei ole esteettisesti parasta mahdollista. Mikä neuvoksi juoksettumisen estämiseksi paitsi etten tekisi enää uunipuuroa?

en tuosta tiedä, mut itse huomasin et kun tein vispipuuroa kauramannajauhoista niin ei vispaantunut/kuohkeutunut ollenkaan.. :P
12.11.2007