lisää nirsoja....
Alkaa nimittäin toi ko. ruokalaji jo tulla korvista ulos vaikka pizzasta tykkäänkin eikä aina jaksa olla kahta erilaista värkkäämässä!
29.10.2007
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
29.10.2007
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
mut kana menee joisain muodoissa ja jauhenliha menee
:-) et kuulun kai nirsoihin ihmisiin. (:P)
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Sairaalloinen maksalaatikkohimo kesti n. 3 viikkoa.. Nyt jälkeenpäin en oikein voi ymmärtää itseäni ja tekee suorastaan pahaa..(td)8-):S
Aikansa kutakin, "ruokavalio" voi siis muuttua. Ja syököön ukot ja akat pizzojaan niin kauan kuin maistuu:-)
Kaikki (ketkä haluaisivat)ei varmaan tiedä sellaisen olemassa olosta, tai eivät löydä sitä, niinkuin Mustikka tuossa aiemmin tostesi. Keskusteluiden haku onkin etten sanoisi, hieman hakusessa..
Ja voihan sitä siihen vanhaankin ketjuun lisätä/jatkaa, jos joku haluaa.
Minusta tuntuu, että toistaa itseään kun monia keskusteluja käydään uudelleen ja saman vastauksen on antanut pari kk sitte toisella nimellä olevassa ketjussa. Siksi olen niitä toisinaan keskusteluihin liittänyt.
Mutta tämähän on vain minun mielipide ja nirsoilu on minun "vahvoja" (:S) puolia, kun ruuasta puhutaan ;)
Asiaan. En mielestäni nirsoile vaikka en syö possua ja nautaa. Ne vaan eivät maistu minulle, miksi siis söisin niitä. Sanoisin, että en ole nirso, vaan valikoiva syöjä 8-)
Enää en välitä lasten nirsoilusta kun huomasin että samasta ruuasta nypitään eri päivinä eri asioita pois. Jos eivät syö niin ei sitten.
Mieheni ei enää kommentoi ruokiani muuten kuin silloin kun ne on hyviä. Jos ei tykkää niin hän myöhemmin väsää jotain ite. Minusta se on ollu toimiva ratkaisu. Sitä paitsi hänkin on tottunut ja oppinut syömään samalla uusia. Esim chili con carne ei vuosi sitten maistunut " mössömäisyytensä" takia. Ja nyt maistui!
Joten ei tämä huonokaan keino voi olla!
Mita noihin vanhoihin ketjuihin tulee, niin olen mailon kanssa samaa mielta ja kiitankin hanta siita etta jaksaa noita vanhoja ketjuja kaivaa muidenkin iloksi. Se on totta etta kun on kaksi-kolme kertaa jo kirjottanut "romaanin" jostakin aiheesta johonkin ketjuun, niin helpomalla paasee tuolla tavalla ja jos uusia kiinnostaa, lukekoon tai jattakoon lukematta(tu)
rose- ja viherpippuria en ole nyt viime aikoina käyttänyt, ja viime viikonloppuna äitini teki rosepippurikastiketta niin ah ku oli hyvää; mut mieheni ei si ko mausteesta pidä (vaikkakin nuristen syökin) joten en viitsi sitä käyttää :P
Hän ei kelpuuta enää lihaa ollenkaan muuta kuin makarooni mössössä tai keitossa.
Mureke ei kelvannu eikä kanan koivetkaan.
Ja maistuivat aivan oikeilta!
Ärsyttää ja huolestuttaa. Kun pelkällä hiilarilla haluaa elää ja tietenkin makkara käy!
Ei onnistu edes nostaa ruokaa pois kun hän pystyy paastoaan päivän eikä viiti samaaa ruokaa enää illalla tyrkyttää.
Ajattelin seuraavaksi kokeilla jotain soijamurusta jos se kelpais.
Joku aika sitten hän maistoi senkin eikä kelpuuttanu jos lihan seassa oli soijaa. Mutta ilmeisesti tein sen väärin.
Jos teillä on takuu varma soijarouhe ruoka mikä kelpaa lihankin syöjille niin laittakaa linkkiä!
Katatoniallakin on muistaakseni kivoja soija ohjeita ja Annikaaliltakin olen herkkuja löytänyt (tu)
Minä sympatiseeraan poikaasi jos se tosiaan johtuu siitä ettei maistu liha hänen suussaan hyvälle.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/27592/Lihaton%20lasagne
Siinä se lasagne :-)
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/41668/Kaalisoijapata
Mietin muutenkin kun opettelis enemmän rouheen käyttöö niin ei olisi niin riippuvainen kaupasta!
suvianne, pyydä poikasi mukaan kokkailemaan:-). Ja, tottakai voi olla huolestunut. Täytyy vain sanoa, nyt on tarjoilla sellasita ruokaa, mitä laitat. (Kyllä routa porsaan kotiin tuo"). :-) Toisaalta..., kun olin vanhempien luona mökillä, oli pakko ottaa "omat eväät mukaan", ja niin on tehnyt veljenikin. Jos ei maistu, niin, ei sitten.:S
Meijän miehelle ei kelpaa broileri muussa muodossa ku koipena ja riisi on ku myrkkyä ei sitä voi syödä :X
On siinä malli lapsille onneks niistä on kuitenki tullu kaikki ruokasia huh :-)
Meijän miehelle ei kelpaa broileri muussa muodossa ku koipena ja riisi on ku myrkkyä ei sitä voi syödä :X
On siinä malli lapsille onneks niistä on kuitenki tullu kaikki ruokasia huh :-)[/quote]
(:D Meil ja mutistaan, et riisi on vinosilmien ruokaa, mut syö silti. Joistain risotoista ihan tykkääkin.
Soijasta minä en edes yritä meillä tehdä lihan makuista kun en lihan mausta pidä, et muilla tavoin... Pipsaka; muistitko liottaa ja maustaa soijarouhetta reilusti? Mutta tottapa tuo...ei se kaikille istu...itselle ihan peruselintarvike. Käytän lähes päivittäin (tu)
Siis jos soija kiinnostaa.
Juuri näin meillä! Paistan jättiannoksen jauhelihaa josta sitten pakastelen pieniin annoksiin. Esim. että 1/3 jauhelihaa ja loput soijarouhetta. Paistan haudutettua soijarouhetta vielä jauhelihan kanssa samalla pannulla että oikein maku tarttuu ja hämää tuota parempaa puoliskoa;)
Kerron miten kävi!
Hän ei oikein välitä lihapullista, mutta jos koettaisin kuitenkin. Syö ainakin kerran, kun ei ole muuta tarjolla :D
Kylläpä meitä naurattaakin!
rettelöitä.Voithan sinä kokeilla sitä neljän viikon päänsärky
reseptiä,eiköhän sitä rupea menemään vaikka hernekeitto
kylmänä kuivan leivän päällä.Jaksamista .
Nyt olen lopettanut riitelyn siten että kysyn syötkö vai etkö ja jos vastaus on ei, niin sitten neuvottelu loppuu ja nostan lautasen pois!
Tänään tein sen tytölleni! Hänelle ei kelvannu eilisen jämät joten ei saanut päivällisellä muruakaan! Joutuu odottaa seuraavaan ruokaan! Tyytyi kohtaloonsa ihan hiljaa, joten ei tarvinnu riidellä!
Meni myöhemmin sanomaan isälleen, että eihän minulla ole nälkä! Joten taitaa olla!
Poika taas sanoi että minä tottelen kun äiti sanoo, että muuta ruokaa ei tule!
Hän oli viime viikolla kolme kertaa ilman ateriaa.
Ilmeisesti oppi menee perille!
Tee joku kerta ihan pilanpäiten pizza niin huonosti ja "väärillä"
mausteilla, ettei enää ikinä pyydä sitä. Mausta semmonen jo vähän vanhahtanu sikanautajauheliha kanelilla ja juustokuminalla, sekä sellerisuolalla (:P)
Syngeror, mikä opetus olisi siinä huonosti ja väärillä maustetussa pitsassa?:
Kaikkea on maistettava ennen kuin voi sanoa tykkääkö vai ei!
Jos et syö et saa muutakaan!
Tämmöistä ruokaakin voi saada jos ei äidin kokkailut kelpaa!
(:P) Heh, ymmärsin kyllä, että vitsin väänsit, vai mitä(:D
Nyt ei ole onnistunu kun olen laittanut tavarat ylemmäs!
Löysin kerran kadonneitten banaanien kuoret tyynyni alta!
lapsen lapseni oli viisi ensimmäistä vuotta että joi vain maitoa ,ei mitään syönyt eivät saaneet hoidossakaan mitään suuhun ,mutta kasvoi ja voi hyvin sanoin aina että syö kun on nälkä ja nyt syö kaikkia mitä eteen laitetaan ,se muutos tuli niin äkkiä että vieläkin ihmetystä piisaa kun aina on lautanen tyhjä.
eikö teillä kokkilaisilla kenelläkään ole inho ruokaa ,kyllä minulla vaan on esim.hernekeitto ,maksalaatikko ja kun en tykkää niin en tykkää ja en myös syö, miksi miehillä ei voisi olla inhokkia.::o:?(EN PUOLUSTA MIEHIÄ)LISÄÄN VIELÄ ETTÄ SELLERI JOKA ON TOISILLE HERKKUA MINUA JO PELKKÄ HAJUKIN ETOO.
Josta tuli mieleeni yksi aikasempi ketju (..taas, sori!)
Täältä löytyy kyllä aikamoinen läjä meidänkin inhokeista
nirsoilusta
B)-
Mullakin pitäis OLLA jo kaupassa, mutta *ylläriylläri* kotikokissa surffailen...
Otsikkoon ja keskusteluun muutenkin viitaten saan olla iloinen ettei mun mies ole nirso (olen ite varmaan nirsompi!). Ukko syö jopa kasvisruokaa::o. Se on vaan tyytyväinen kun joku laittaa ruuan, "syö mitä eteen tuodaan".(:D
Toimii isompien lasten kans, mut meidän pienin (kaksjapuol) menee kaapille ja pistelee "välipalaksi" mitä löytää... Kun ei ehi kokoaika olemaan perässä. Pari banaania pisteli yks päivä just ennen ruokaa 8-) Arvaappa maistuiko sitten päivällinen :S Selitä sellaiselle, että KOHTA on ruoka valmis 8-)
Reippaasti kyllä yleensä syö, mut jos ei varsinainen ruoka maita niin kovin omatoimisesti löytää välipalaa :?
:D
onnesta tuo oma "isolaps" on syöny kaikkea mitä oon tehny, ja -onneksi- inhoaa eineksiä ;) ja varsinkin niit saarioisten valmispitsoja :P
Pienen mokan kerran (<Tai syytin faijaani, hän toi kalan.) tein, laiton kalamureketta hauesta. Siintä tuli aivan kauheaa. Eipä tainnut olla oikein tuoretta kalaa tai sitten kauan autossa matkustanut... 8-) Laittakaapas Kotikokkaajat Takuuvarma kalamureke/pàteeohje... :-)
kysytäänpäs äiteeltä ;) ite en allergian vuoksi valmista, muttä äiten kalamurekepihvit oli nannaa (ja ovat vieläkin muiden mielestä)ennen allergiaa :)
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/21457/Kuhapy%C3%B6ryk%C3%A4t
Tässä hyvä ohje kuhasta! Älä anna chilin hämätä, se on tosi hyvää seassa, mutta käytä varoen, jos on nirso syömäri. Kuva ei ole kaunein mahdollinen, kun kamerakännykällä otin. Pyöräytä taikinasta mureke ja paista uunissa kauniin väriseksi:)
Niin ja tomaattisoossi sopii kuin nakutettu tuolle, sitä tuossa vuuassakin on, mutta syytän kameraa8-)