Mikä on sinun kesäruokasi?

Linssilätty
:-)

Jälleen kerran kesäruokaani syödessä mietin mikähän siinä on että se sopii juuri minun kesäruoakseni, vastausta löytämättä.

Se on siis. Keitetyt (kuorineen) perunat, uudet tietysti favorit, mutta vanhatkin käy jos ovat iduttomia. Silliä (Ahti) ja pari teelusikallista lautasen reunalle Greme Bonjour schalottenlök och greskök sekoitusta. Kyytipoikana piimä. Siinä meikäläisen kesäherkku, yksinkertaista mutta niin hyvää. Sopii helteisiinkin päiviin. Rasvaiset grilliruuat eivät ole ainakaan helle päivieni herkkua. Nyt on sinun vuorosi vastata otsikon kysymyksen.

3.7.2007

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

muari
Minun kotonani syotiin koko kesa uusia perunoita, hyvin raaputettuna ja kananmunalla ja sipulilla hoystettya valkokastiketta.lisana tomaattia ja tuorekurkkua.
Siihen aikaan ukot eivat syoneet salaatteja, kun ne olivat "kanin" ruokaa.
Kummakylla, en koskaan siihen menuun kyllastynyt ja se on vielakin kesaherkkua.
Tietenkin Vestasillia tillikastikkeessa till.
Hiukan suurustettu kesakeitto ja maitokaali on myos suurta herkkua.
Taalla Españassa on nyt mansikka-aika parhaimmillaan ja saan nauttia siita kesaherkusta jo mielin maarin etukateen.
Grillisapuskat ei koskaan oikein ole iskeneet, vaikka kotona on sahkogrilli ja hiiligrillikin.
Mieluimmin haudutan lihat uunissa ja savukalat kerrostalon asukki ostaa kaupan hyllylta, laittaa hyvat soosit ja lisukkeet ja nauttii hyvalla ruokahalulla.
5.5.2008

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Piri
Kesäkeitto, nuotiopannu... ihan sellaiset mitä voi valmistaa ulkona ja että on mahdollisimman paljon kuorittavia ja pilkottavia tuotteita, paljon mausteita ja yrttejä.
Uudet perunat, tilli ja silli lisäksi sipuli-voisula.
Lettuja on kiva paistaa ulkona.
t. Piri
30.7.2007

Aura
:-) herverkolle, on kesäkeitto tuoreista juureksista ja vihanneksista + yrteistä hyvää. :-) Rasvaton maito ei ole ainakaan minusta sopivaa tähän ihanaan keittoon. ;)
27.7.2007

Hokus-Focus
Lainaus: "Minunkin suosikkipotut uusista ovat ne vähän isommat, kun saan suonenvedon käsiini, kun yritän raaputella pieniä perunoita puhtaaksi."

Mulla on ollut pari vuotta ratkaisu em. ongelmaan tai siis kun mä nyt yleensäkin vihaan perunoiden pesua. Jossain ruokalehdessä tää on neuvottu!
Osta pyöreävartinen vessaharja ja liitä se akkuporakoneeseen. Meillä harja on katkaistu ja liimattu poranterään niin pysyy varmasti. Sitten korkeaan kulhoon perunat ja vettä niin paljon että harja jää veden alle ettei roisku ihan hirveesti pitkin. Ei muuta kun kone käyntiin ja puhdasta tulee.

Niin ja se kesäruoka: pienet uudet perunat ja savustettu kala
27.7.2007

insanity_
ooh.. ^_^ Kesän parasta herkkua: retiisit sekä vadelmat.
Omakasvatteisia vihanneksia ei voita mikään. (tu)
16.7.2007