eukalyptyspuu

t47d86
minulla kasvaa eukalyptyspuu enkä ole oikein varma että voiko puun lehtiä käyttää teehen on kohta 2 m pitkä oikein hieno

24.5.2007

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Mustikka
Laitoin kerran eucalyptuksen kasvamaan siemenestä ja se kasvoi ehkä juuri parimetriseksi , mutta sitten se nyykähti. Koskaan ei tullut mieleen käyttää lehtiä mitenkään, mutta siinä oli tosi ihana tuoksu, kun sitä kosketteli ;)
24.5.2007

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Syngeror
Niitä on eri lajikkeita ja saattaa kyllä tulla myrkytys/allergiaoireita jos rupeat lehtiä uuttamaan. Jotkut eukalyptuspuut "tuoksuvat" jopa kissanpissalle, näin olen kuullut.(:D Ajattele millainen teejuoma siitä tulisikaan ::o
Mutta tuskin henki lähtee jos kokeilet vaikka kuivattaa pienen määrän lehtiä ja haudutat teen niistä. Minä kyllä kokeilisin vaikka ihan huvikseni. Mutta ois ehkä hyvä ottaa selvää mitä laatua puusi on. En edes tiennyt että niitä vois sisäkasvina kasvatella, haluaisin itsekin.
T:kateellinen ;)

!Netistä koitin asiaa tarkastella ja myrkyllisiähän ne lehdet semmossaan on, ainoastaan koalat pystyy ne raakoina sulattamaan, mutta mitenköhän meille kävisi? Varovaisuutta siis :)
24.5.2007

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.