Kokkaukset
-
1 0
mangomarengit karppisokerilla ja muita leivonnaisia
Tänään on leivontapäivä! En vietä juhannustani grillaillen letkeästi vaan kuljen kyläluutana kavereiden luona kääntyilemässä ja moikkailemassa. Hauskaa joskus näinkin päin. Kyläily tarkoittaa kuitenkin tuliaisia ja ne tykkään tehdä itse. Tänään valmistan ensimmäiseen kyläilypaikkaan ystäväni ruok...
-
3 10
Kilosta raparperia
Bongasin myös tuon Pålan ohjeen raparperimehusta ja raparperipalojen uusiokäytöstä. Kyllä kannatti, kilosta tuli raikasta mehua, hilloa ja ihanan pehmeä piirakka, kiitos ohjeista Påla ja auwa 8). Taskuvenuksen RaparperiCosmo vielä listalla ;)
-
1 1
"Etiketti ihmisille, Etiketti ruoalle"
Kunnioita ihmiskuntaa = Kunnioita ravinnoksi kelpaavaa Kunnioita kansakuntaa = Kunnioita ruokakulttuuria Kunnioita kansaa = Kunnioita raaka-aineita Kunnioita ihmistä = Kunnioita perinnettä Kunnioita muita = Kunnioita makuja Kunnioita itseäsi = Kunnioita ruokaasi Puhumme paljon ruosta ja ru...
-
0 0
Porkkanasosekeitto
Hyväähän tosta tuli kun ite teki
-
0 0
Makkarakastike ( 11.08.08)
Makkara
-
3 4
Kolmen suklaan kakku
Tällä kertaa valmistin kolmen suklaan hyydykekakun. Tein pohjan digestiven sijaan itse leivotuista kananmunattomista, gluteenittomista kekseistä, sillä en jaksanut käyttää aikaa sopivien valmiskeksien metsästykseen. Kakku on tällä kertaa glaseerattu kaakaopohjaisella kiilteellä, jonka keitin its...
-
1 2
Porkkanasämpylät
Tein vehnäjauhoihin, kun ei juuri nyt ollut muutakaan :) Toimi tosi hyvin; pehmeitä ja hyviä :)
-
1 1
Viilin valmistus
Niin hyvää ja helppoa :p ..tulen tekemään tätä vielä moooonta kertaa!
-
1 13
Uusi Sato
Ruotsalainen uuden sadon peruna 0,49€/kilo... Tämä pistää ajattelemaan, kun näkee suomalaisen uuden sadon perunan hinnan... Mitäs se suomalainen teillä maksaa?
-
0 0
Paistetut muikut
omnomnom -toimii :p
-
0 0
Lasagne
Puolet tomaattisoseesta tein itse tomaateista, oikein maukas resepti.
-
0 0
Raparperipiirakka
sain työpaikalta raparperia, joten tein pellilisen; pohja tuplana, päällinen x3. nam
-
0 0
Raparperipiirakka (pellillinen)
ihana resepti tykkään !
-
0 0
Seesamikana
Todella hyvä resepti
-
1 0
Arjen banaanikakku
Grahamjauhon korvasin vehnäjauhoilla kun ei ollut kaapissa. Lisäsin 1 dl mariannerouhetta
-
0 0
Raparperipiirakka, muru
Tänään taas tätä kesäherkkua. On helppo ja maistuva :)
-
0 0
Mustikkapiirakka
Hyviä tuli. Tein mustikka- ja vadelmatäytteillä. Pohjasta tuli aika muhkea. Ensi kerralla riittää 2/3 osaa pohjataikinaa. 1,5 dl vehnäjauhoista korvasin grahamjauhoilla.
-
1 3
masala chain inspiroimaa
Olen viime päivinä keitellyt tyytyväisenä useamman satsin masala chaita, kun säät ovat muistuttaneet enemmän syksyä kuin kevättä. (Ei pidä ymmärtää väärin, tykkään syksystä huisasti) Tänään aloin katsella masalapurkkiani ja tölkillistä kondensoitua maitoa sillä silmällä ja päätin keitellä satsin...
-
1 1
Italianpata
iha jees, + herkkusienet ja paprika.
-
0 0
Aivan pannariksi meni taas tämäkin päivä....
Loppui eka laitolla pari päivää sitten kesken. Oli pakko tehdä äsken uudestaan ! Tämä on nyt ehdottomasti minun TOP kolmosessa ! Tällä kertaa 100gr enemmän jauhelihaa ja kokonainen paprika. Lisäksi vanhan uunin pellillä, kooltaan kun vähän pienempi. Ulkomuistista tein, juustoraaste unohtui, mitä...
-
1 2
Voikukkaviini 25 litraa
Viini porisemassa, iloisesti pulputtelee. Melkoinen homma oli kyllä noiden kukkien nyppimisessä, joten toivottavasti tulee hyvää :p
-
1 1
Sima
Hyvää tuli, ehti valmiiksi juuri sopivasti vapuksi, n. 3 päivässä. Käymisastia kävi tosin välillä lämmittelemässä saunassa, jotta käymisvauhti pysyi hyvänä :) Tein tupla-annoksen, mutta yllättävän nopeasti tuo 15litraakin kului..
-
0 0
Mutakakku ilman suklaata
Tein ohjeen kaksinkertaisena kun vuokani oli isompi, rasvana käytin rypsiöljyä ja puolitin sen määrän, lopputulos aivan mahtava. Sisältä sopivan kostea ja reunoilta rapsakka. Irtoaa hyvin rasvatusta vuuasta, tätä voisin tehdä yllätysvieraille tai viemiseksi ystävän luokse.
-
1 0
Turkkilainen jogurtti kotona
ilman suolaa ja kylmenevässä saunassa yön yli - hyvää tuli myös :)
-
1 4
Lahopään tiikerikakku, apuva pliis!
Mulle kävi sit sillai, että unohdin tiikerikakuista nesteen kokonaan pois, enkä ehtis millään enää tehdä toista satsia. Muuten ihan edustuskelpoisia kaakkuja tuli, mutta omasta mielestäni kaipaisi hieman kosteutta. Olisko kellään mitään (kokeiltuja) ideoita jälkikäteen kostuttamiseen? Olen joskus...
-
4 1
Maailman paras pannukakku
Ilman kananmunaa.
-
0 0
Kaasua, Kaasua...
Olen onnellisessa asemassa, että voin käyttää keittämiseen kotona kaasuliettä. Kaasu-uunini sen sijaan ei ole ollut paras mahdollinen kumppani... Mutta kaasu on erilaista polttoarvoltaan, jolla haluan ilmaista tehoa ja nopeutta, sekä korkeiden lämpötilojen saavuttamista. Keittiöni kaasutoi...
-
2 1
Perunajauhelihalaatikko
Hyvää tuli. Lisäsin paprika- ja porkkanaviipaleita mukaan keventämään annosta.
-
0 0
chilli con carne
Hauduta kerralla iso padallinen, moneen muuntuva ruoka.
-
1 0
Vispipuuro chia-siemenistä
Kevyttä helle-evästä :)