Kiinnostavaa
-
0 12
Nolottavin ruokahimosi? Tunnustusketju ;)
Löytyykö muilta mitään ruokahimotusta jota hieman häpeilee myöntää? Jota ei yleisesti ottaen katsota hyvällä ainakaan ruokaharrastajien kesken? Tajusin että mun oma "paheeni" on valmismuusi -rakastan sitä koulun pussimuusia ja muita valmismuuseja, joku niissä vaan koukuttaa niin jumalattomasti!...
-
1 4
Kakkubuumi vie mennessään ainakin pirkanmaalla jos kuvasatoon on luottaminen ;) Mahtavia kuvia!
-
0 28
Maailman paras.....
Minua on hauskuuttanut ja ihmetyttänyt lukiessani reseptejä tuo reseptien nimeen liitetty maailman paras. On maailman paras pannari, lettutaikina, pasta, piirakka ja ties mikä... Mitä sillä yritetään kertoa, mikä sen funktio on, verrataanko sitä johonkin huonompaan vai miksi?? Itse en periaatte...
-
2 4
Ja sesongin ulkopuolelta ostajille yksinkertainen kysymys: miksi? Kaikki puhuvat niistä nyt kaupungissa; ohuen, vihreä ja herkkä on nyt in - kyseessä on parsa! Räpäytä silmiäsi ja todennäköisesti menetät sen. Parsa on ehdottomasti yksi parhaimmista vihanneksista kun halutaan edistää sesongi...
-
0 0
Sesonkisyöminen
Itse olen aina ollut kiinnostunut ruoanlaittamisesta. Olen kuitenkin alkanut tutkimaan blogini http://bit.ly/10z6fYN myötä enemmänkin ruokaa itsessään ja sen vaikutusta ihmiseen - se on osa meitä, kuinka elämme elämäämme. Itse olen tutustunut http://bit.ly/YTeXnx leipien valmistamiseen lähemmin ...
-
0 21
Mitä kokkaisit kuninkaallisille? Hae kokkitiimiin, kehitä resepti ja lähdet Tukholmaan!
Hei! Västerbottensost ja Kotikokki järjestävät kokkitiimin, jonka tavoitteena on kehittää suussa sulavia reseptejä Västerbottensostin tuotteista! Kokkitiimiin valitut kotikokit saavat käyttöönsä tuotepaketin, ja tehtävänä on - ei mitään sen vähempää - kuin kehittää resepti kuninkaallisille! My...
-
0 23
Miksi kaiken pitää uida kermassa?
Katselin aamulla uusia reseptejä ja panin merkille,että monessa ruuassa on valtavasti käytetty voita ja kermaa. Miksihän joka ruokaa pitää lisätä voita tai kermaa, ihan kuin varmuuden vuoksi? Hyviä raaka-aineita resepteissä ja sitten lopuksi litra kermaa tai 100g voita. Itse teen hyvin yksinker...
-
4 5
“Ennen kaikkea sesongin mukainen syöminen tuo runsaasti rikkauksia elämäämme. Mitä hauskaa on syödä samoja asioita ympäri vuoden?” Miksi karitsa on täydellistä ainoastaan tiettynä kuukautena, mutta hummeri ei? Miksi sinun pitäisi valita mansikat karhunvatukoiden sijasta? Miksi sinun pitäisi su...
-
0 0
"“Ennen kaikkea sesongin mukainen syöminen tuo runsaasti rikkauksia elämäämme. Mitä hauskaa on syödä samoja asioita ympäri vuoden?”" Miksi karitsa on täydellistä ainoastaan tiettynä kuukautena, mutta hummeri ei? Miksi sinun pitäisi valita mansikat karhunvatukoiden sijasta? Miksi sinun pitäisi ...
-
3 6
Oi ja voi! Tulisipa Suomeenkin tällainen jäätelöbaari, jossa voisi oman annoksensa kustomoida alusta loppuun. Kysyntä ei ikinä riittäisi kattamaan kustannuksia näin vähäväkisessä paikassa, mutta ainahan voi haaveilla. :) Propsit uraauurtavasta teknisestä oivalluksesta! Videolinkki englanniksi. ...
-
0 1
BÄÄÄÄhähhää
Nyt on sitten ollunna se Bää marinaadissa iha mont päivää. Ekaa kertaan/ testaan jonkun muun ohjetta. Muorin.. aateltiin grillata se! Mitäs sanot? Ryppy rakkauteen..??? Kerron sitten miten kävi.'ROCK
-
1 4
Ostin tuossa K-kaupan tarjouksesta pussillisen avokadoja ja olen miettinyt, että mitäs kaikkea niistä tekisi. Eräs kokki mieheni työp...
-
3 3
Leipuria voisi verrata arkkitehtiin, koska niissä on paljon yhtäläisyyksiä. Molemmat käyttävät yksinkertaisia materiaaleja, kuten rakennusaineita. Arkkitehdeille se on puu, teräs, tiili ja kivi, mutta leipurille se on taas jauhot, hiiva, vesi ja suola. Hyvä arkkitehti ja leipuri suunnittelevat yk...
-
4 1
Italiassa sanotaan, että olet rikas jos sinulla paljon kuivattuja herkkusieniä purkissa.
-
2 4
Vuonna 1920 leipurit alkoivat suosi sähköuunia, nopeasti nousevia hiivoja ja mekaanisia sekoittimia. Ja niistä tuli nopeasti normi kuin poikkeus. Valitettavasti tämä "moderni" lähestymistapa ei parantanut leivän laatua - leivät muuttuivat hetkessä pehmeiksi, valkoisiksi ja mauttomiksi. Ja valitet...
-
0 1
pinaattilettujen kastike
Tänään syötiin pitkästä aikaa pinaattilettuja tosin kaupasta ostettuja. Tuli tässä yllättäen mieleen mitä se valkoinen kastike on, jota yleensä syödään pinaattilettujen kanssa. Ja miten sen saa valmistettua?
-
3 6
Katsoin juuri A-Studio Stream "Kotimaisen ruoan metsästys" YLE Areenasta, kuten AIMATO itseasiassa jo aikaisemmin suosittelikin. Yhden asian haluan nostaa pöydälle, josta olen täällä Kotikokissa saarnannut jo vuosia! ME, kuluttajat määräämme kysyntämme / ostojemme kautta, mitä meille tarj...
-
2 0
Tällä kertaa keskitymme valokuvauksen perustarvikkeisiin. Valokuvaajalle tarvikkeet ovat tärkeitä. Luodaksesi valokuvia tarvitset vähintään kameran, objektiivin ja valoa. Kuitenkin on olemassa erilaisia välineitä, jotka helpottavat valokuvaamista. Tässä luvussa käsittelen joitakin tavallisia ...
-
3 8
Kotileipurin opas - kaikki mitä kotikokin pitäisi tietää leivän leipomisesta. Leivän leipominen on tanssi yksinkertaisuuden ja monimutkaisuuden väliltä. Toisaltaan, mikään ei voisi olla yksinkertaisempaa: täytyy vain yhdistää jauhot, vesi, suola ja hiiva luodaksesi taikinan, josta leipuri le...
-
6 0
JAUHO, VESI, SUOLA JA HIIVA - nämä neljä yksinkertaista aineosaa takaa yhdessä loistavan taikinan, jota kutsutaan leiväksi. Leivän leipominen on jatkunut yli kuusi tuhatta vuotta. Kyseinen käsityö on suoranainen aistikokemus: taikinan lämpö käsissäsi, aromien viipyminen ilmassa paiston aikana, ra...
-
12 18
Onnittelut vuoden 2013 Kotikokille Anne Kiurulle!!! Mitenkäs tämä on jäänyt niin vähälle, jos ei jopa mitäänsanomattomalle huomiolle tällä Kotikokissa? Julkaistiinhan kilpailu täälläkin? KUVA: KARI PEKONEN
-
0 5
Mitähän maksaa?
Pienoinen ongelma: tuttava tilasi multa kakkua viiskymppisilleen,pari sacher-tyyppistä ja pari ihan hedelmäkiilteellää ja moussella. Mutta nyt en osaa yhtään arvioida hintaa! Eli osaisko joku sanoa paljonko rahaa menee näihin tarvikkeisiin: 22munaa 560g suklaata 260g valkosuklaata jauhopa...
-
3 0
RUOKAKUVAAJAN OPAS - LUKU 2: KAMERAT JA TILAT Ja jos on jotain kysyttävää kameroista niin kysykää ja tarvittaessa korjaan/lisään juttuuni.
-
0 0
Jos perinteinen jääkahvi kyllästyttää, jolloin tämä voi pelastaa tilanteen.
-
7 1
Meitä ruokakuvaajia on monenlaisia. Meitä on kotikokeista, huippukokkeihin, ruokastylisteihin, ammattilaisvalokuvaajiin jne. Mutta jos olet vasta tutustumassa ruokakuvaamiseen, tämä on juuri sinulle. Minun onkin ollut tarkoitus jo pidempään kirjoittaa ruokakuvaamisesta. Rakastan ruokaa ja raka...
-
0 26
Hevosenliha
Mitä mieltä olet hevosenlihan käytöstä/syönnistä? Olen syönyt hevosenlihaa, Islanninponia. Hevosenliha on mielestäni parempaa, kuin nauhdanliha. Ostaisin, jos hevosenlihaa olisi kaupassa myytävänä. t. Piri
-
0 0
UUTTA,TUORETTA TERNIMAITOA!
Tervehdys kaikille lukijoille! Nyt uutta,tuoretta Ternimaitoa myynnissä. hinta: 8,50 / litra. Myös todella maukkaita orsikananmunia,10 kpl:een rasioissa, hinta 4,50/ rasia.Kanat ruokittu Kauralla,Ohralla ja Vehnällä, 85%:sesti. Olen Nokian neteellä tiistaisin ja torstaisin klo 10...
-
7 5
Täällä brittilässä on uutisoitu muutaman viikon ajan puolivalmisteista mm. jauhelihapihveistä ja lasangesta löytyvästä hevosenlihasta. "Beef Lasagne" sisälsi joissan tapauksissa 100% hevosenlihaa. Eihän hevosenliha sinänsä ole vaarallista, mutta näissä tapauksissa voivat sisältää eläimiin pump...
-
0 47
Tiukka ruokabudjetti
Jos sinulla on vain 10e rahaa viikoksi, mitä ruokaa sinkku sillä tekee? Samoin nelihenkinen perhe, tuleeko toimeen 40e viikko? Monille tämä on kuitenkin arkipäivää ja sillä on tultava toimeen.
-
4 6
Pastan tekeminen kotona ilman pastakonetta: Linkitetyssä kappaleessa keskittykää tekniikkaan ja itse tekemiseen. Unohtakaan tulkkaus ja muu verbaalinen kommentointi ymmärtääksenne, mitä tapahtuu itse linkissä ja antakaa aistien johdattaa. Katsokaa ja seuratkaa tapahtuvaa... Siitä todella oppi ...