Kiinnostavaa
-
0 17
14.2.20010 Hyvää ystävänpäivää.
Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille kotikokkilaisille,ja ylläpidolle myös.Kokkaillaan taas hyviä ohjeita.t.tarja2 eli Tarja.:-)
-
0 14
Mitä tyrin?
Olen uusi käyttäjä ja ihmettelen että mitä ihmettä oikein tyrin kun en löydä reseptihausta mitään. Eli kirjoitan siihen vaikka "mokkapalat", ja vastauksena on nolla, samoin jos kirjoitan vaikka "laskiaispullat". Nämä molemmat resepit kyllä löytää sivuilta helposti , mutta ei reseptihaun kautta. M...
-
0 3
Saksalainen Keittokurssi
Muoks. 1 Luvassa on talvisia ruokia, kuten Perunakeitto à la Gertrud, Schwabilainen Sipulipiirakka, Szegediner Gulasch, Spätzle ja Schmälze, sekä jälkiruuaksi Hedelmäsalaatti Tutti Frutti. Muoks. 2 Poistettu tietoja, jotka eivät ole enään ajankohtaisia. FM
-
0 3
Pikaisia vinkkejä???
Hei! tarviisin kääretortun täyte vinkkejä? aineksia ei ole paljoo ja vieraita tulossa. Kaapista löytyy flora vispi (kuohkea vaahto), maitorahka, mansikka hilloa, suklaata ja banaania. Jos vaan joltakin vinkkejä löytyy niin laittakaa tulemaan..:)
-
0 13
hyvät neuvot tarpeen
voisko joku kertoa vinkkejä ylijäämä pottumuusin käyttöön? teeleipiä oon tehny, mut olis kiva kokeilla jotain uutta(:D
-
0 11
mitä sieniä ennen kokattiin
v,1940 marttojen sieniopaskirjassa hyvät ruokasienet mainittiin punakärpässieni hyvä ruokasieni.En suosittele kokeilemaan,nykyään tunnetusti myrkkysieni. sienen myrkyt vesiliukoisia. Sitä on myös käytetty Venäjällä perusteellisesti ryöpättynä jopa ruokasienenä.Näin sienestys kehittyy ja tieto sen...
-
0 6
Merkillisiä makuyhdistelmiä
Työkaveri syö sipsejä, juustonaksuja sun muita - kahvin kanssa. Kuin keksejä tai pullaa. Merkillinen tapa jota ei ole ennen tullut omalla kohdalla vastaan. Sipsejä en itse syö, juustonaksuja voin pari syödä jos joku tarjoaa, kahvia juon ajoittain paljonkin. Mutta en menisi silti yhdistämään sipse...
-
0 6
Liha padassa
ja nyt kokeilen ekaa kertaa tehdä englantilaiset Roast potatos eli paahtoperunat. Mielen kiinnolla odottelen.
-
0 21
"mitä tänään syötäisiin"
Kysytään lapsilta, mitä tänään syötäisiin, niin onko monen lapsen suusta, spagetti ja jauhlihakastike vai olenko väärässä, mutta meillä tuleekin tuon ohella kinkkutagliatellea, hernekeittoa, pinaattilättyjä tai verilättyjä kanamunakastikkeen kera, tortilloja, kaalilaatikkoa, minestronekeittoa mm...
-
0 16
Mauste apua
Sain tuliaiseksi Sahramia! Hieno tuliainen, koska se on asia mitä en koskaan raskisi ostaa! Missä minun kannattaisi sitä kokeilla? Eli missä sen maku tulisi parhaiten esiin tai missä se olisi parasta. Siis että sitä nyt saisi iloa, niin tarvisin jotain vinnkiä mihin työntää, ettei menis hieno ma...
-
0 3
Hyvää Runebergin päivää!
Toivotan kaikille kotikokkilaisille nautinnollista Runebergin päivää. Syökäämme Fredrikan ihania torttuja ja nauttikaamme lasillinen punssia. Parhaat tortut saa mielestäni Porvoosta, ovat juuri sellaisia kun luulen niiden alkuperäisesti olleen. Kahvilan nimeä en muista, mutta kesällä siellä olen...
-
0 22
VERIRYHMÄN MUKAINEN RUOKAVALIO
Mitäs arvon kotikokit tuumaavat tämmösestä? http://www.minaolen.com/lehti/art1_202.html http://www.saunalahti.fi/~greentea/p/vryhma.html
-
0 13
Omega
Kaikkeen sitä "lisätään"... Ensin oli omega kananmunat, nyt tuli omega porsaat. Miten tähän suhtautuisi? En ole vielä saanut ajatuksiani asian ympärille... http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/possut-kyllastetaan-omegalla/168990
-
0 135
Kuuluu / Ei kuulu?
makuasioista siis EI voi kiistellä mutta minusta on hauska tietää mitä ainesosia ET missään tapauksessa yhdistelisi / tai et voi sietää / tai on sinun mielestäsi ihan mahdoton yhtälö? Mää alotan: Kaalikeitossa perunoita? Kaalikääryleiden kanssa tarjotaan perunoita? Borschkeitossa nakk...
-
0 137
Retroruokaa
Tässä yhtenä päivänä kaupassa ihan yhtäkkiä pälkähti päähäni ostaa lauantaimakkarapötkö. Kotona sitten muistin ruoan, jota en ole syönyt sitten seitkynluvun, kun vielä asuin kotona, vanhempien luona: Paistinpannulla paistetaan voissa paahtoleipä, paksuhko lauantaimakkaraviipale ja kananmuna. L...
-
0 11
Lihavuus/laihuustiedetta maricen mukaan
Olen huomannut, etta joggailu selvasti lihottaa. Kun katselee lenkkeilijoita niin suurin osa on ylipainoisia. Senkin olen huomannut, etta jos kiloja kuitenkin jaa matkalle, ne jaavat sinne vaijymaan ja hyppaavat takaisin pahaa aavistamattomien kimppuun. Eika siina viela kaikki, kilot yhdistyvat i...
-
0 5
kannattaa toimia nopeasti paras tuote viedään käsistä.
varjo ankka on myyjänä mieheni.
-
0 3
kuntolaite myytävänä meillä
ilmoitus on www.huuto.net hyvät ihmiset se on tehokas ja ja kesällä on kaunis ja rantakunnossa.MYYJÄ ON VARJO ANKKA
-
0 25
Kinaaminen toisille kotikokeille ja satunnaisille kävijöille.
Onko tämäkään nyt sitten hyväkö vaiko paha, mut kun ärsytyksen aiheista ei uskalleta puhua. Nii iin oisko tämä sitten rohkeampi veto. Ei tarttis kaikissa keskusteluissa TAPELLA, eli kinata. Eri mieltähän tietty saa olla asioista (tu)
-
0 7
Venyvät juhlamenut
Joulunaikaan yritin kiertää kaukaa kaikki pikkujoulubuffeet. Ihan vaan siksi, että vaikka laatikot hyviä onkin, liika on liikaa. Ja miltä se joulupöytä sitten enää tuntuu, kun on samoja kinkkuja ja torttuja syöny jo neljä viikkoa. SItten on laskiainen...kermapullia. Meinasin kyllä, että vast...
-
0 45
Meidän rakas kirjolohi
Näin uutena en ole havainnut hirveätä keskustelua tästä kauppojen sisäänveto tuotteesta eli kasvatetusta kirjolohesta. Sitähän saa halvalla, mutta moniko palstalaisista tietää miltä oikea vapaana kasvanut kirjolohi eli sateenkaarirautu maistuu? Olin yhden kesän ns. kesätyöläisenä varta vasten ...
-
0 13
Hyvä tehosekoitin
Antakaahan vinkki hyvästä tehosekoittimesta. Mun huono sellainen hajosi enkä haluaisi tehdä enää virheostosta... Plussaa on jos kannun saisi pestä astianpesukoneessa. Omassani myös teräsiivekkeet oli jotenkin huonon mallisia, eivätkä kunnolla möyhentäneet, esim. jätskiä kannuun lisätessä....
-
0 12
Anoreksia
Tuttavaperheellä on nuori anorektikko tyttö, onko muilla kokemusta ko. sairaudesta, joko omakohtaista tai läheltä seurattua?
-
0 63
Kaali
Kyllä on kummallista että ei nyt käytetä kaalia enemmän. Nyt se on kaupoissa halpaa ja siinä on paljon vitamiineniä ja muita "roskia". Olis kiva saada uusia kaalivinkkejä. PS. Kaalikääryleet on menossa uunin.
-
0 12
LEIVINUUNIN KÄYTTÖ???
Nyt kaikki viisaat, jotka leivinuunin omistatte ja sillä ruokaa ym. teette... Pistättekö "pikakurssi" muotoisesti käyttöohjeet, meille osaamattomille / kokemattomille! ::o
-
0 8
Keittokirja kateissa!
Sattuisiko jollain olemaan ylimääräinen tai tietäisikö joku, mistä saisimme seuraavan opuksen: Suuri Intialainen Keittokirja, (Baljekar, Fernandez, Husain, Kanani) Multikustannus Oy Mahtava kirja, jossa 325 hyvää Intialaista reseptiä, joita vanhoina Intian kävijöinä haluaisimme toteuttaa....
-
0 16
Trikiinit?
Kauanko trikiinit elävät ihmisen sisällä, lisääntyvätkö ne vai kuolevatko ne vain omia aikojaan? Raakaa sikanautajauhelihaa on tullut maisteltua aina kun olen tehnyt lihamureketta, jauhelihapihvejä, omatekoisia hampurilaisia tai lihapullia. Yleensä atriaa tainnut olla, se kun on ainoa alle 2 euro...
-
0 0
wiskassin kokkikaverit
wiskassin siirryttyä muihin tehtäviin niin toivotan KAIKKI wiskassin kokkikaverit tervetuloa Liinakissan kokkikaveriksi. Olen ihan mukava köriläs.Pidän kaikenlaisesta ruuasta ja kalastan itsekin ja metsällä käyn myös, metsästän vain tarpeeseen en huvin vuoksi kuten jotkut tekevät niin.Muuten liik...
-
0 0
ILMOITUS ILMOITUS ILMOITUS ILMOITUS
wiskassin tehdas on ajettu alas ja työttömäksi jäi yksi. Koko jatkotuotanto ja entisetkin tuotteet on toimitettu Liinakissalle ja arkistoitu. Wiskas kiittää kaikkia ja antaa kaikille kotikokkilaisille isoooon PEUKUN. Heippa.
-
0 10
savukala ruuat?
Mitä kaikkea voikaan saada muuta savukalasta kuin savukalasalaattia. Laitelkaa reseptejä liikkeelle. Kiitos etukäteen. Niin ja Huomenta kaikille.