Kiinnostavaa
-
0 12
Viinejä Italiasta
Terveisiä Italiasta! Niin kuin kerroin, kävin Italiassa työmatkalla, törmäsin pariin erinomaiseen viiniin Nero D´ Avola ja Amarone. Molempia valmistaa useampi tila, mutta laaduissa on eroja, paras Amarone jota maistoin oli Villa Arvedin valmistama. Nero D´Avola tulee sisiliasta, ja Amarone on p...
-
0 21
SIKAINFLUENSSA MEILLÄ!
Totta se on! Ei oo pariin päivään pahemmin tullut vierailtua kotikokissa... Aika menee nyt ihan muuhun! Tytär 7-v "syytä epäillä" sikainfluenssaa... Meidän kunnassa ei nimittäin testata enää epidemian ollessa tässä vaiheessa, siksi "syytä epäillä". Kova kuume, oksentaa limaa, vatsaan koskee,...
-
0 87
Joulupöydän HERKUT!
Hei kaikki! Oletteko jo suunnitelleet alustavasti/kokonaan joulupöydän ruokalistan ruokalajeja? Mitä on pöytä katettu perinteisesti vai modernisti? Itse olen suunnitellut aattopäiväksi aivan uuden joulumenyyn. Tapaninpäivälle pitäisi vielä kehitellä menyy.
-
1 48
Leipäkone
Ostin tuossa taannoin leipäkoneen helpottaakseni "rikkinäisten" ranteideni rasitusta leivän ja taikinoiden teossa mutta mutta.... Ensin tein leipää koneen mukana tulleiden ohjelappujen mukaan. No astian koko on n. 14cm x 14cm x 15cm ja leipä jäi tosi pieneksi. Siis tuskin oli 1/3 astian korkeude...
-
0 7
Jogurttiohjeita
Sulo Vilen kun oon ni ostin tarjouksesta Pirkka Asidofilus-Bifidus Omena-päärynäjogurttia 400g purkkejä 5 kpl/1. :) Onkos jollakulla vinkkejä miten tota vois käyttää muutenkin kun hartaasti purkista syömällä...? Muksut syövät sitä murojen ja myslin kera mut voiko käyttää esim. piirakoissa, rahk...
-
0 3
Pannu kuumana..
Ramsayn uusi ohjelma tuli tänään Subilta. Mitäs tykkäsitte :) ? Tiedän kyllä kenellä kävi pannu kuumana kun Ramsay vaihtoi paidan kokkitakkiin ohjelman alussa ;)(:D
-
0 12
Hyvät tarjoukset ja iloinen mieli
Pakko kirjoittaa, kun meidän lähimmässä K-marketissa oli niin kiva käydä tänään mm: tuore lohi 6,90/kg, hyvä kotimainen naudanpaisti 8,90/kg, avokadot 2,65/kg sekä päärynät, mandariinit, hunajameloni ja munakoisot euron kilo! Ihanat Pirkan miniluumutomaatit olivat myös euron rasia. Tuli v...
-
0 20
Tarkennettu reseptihaku?
Saako tuota reseptihakua toimimaan toisin päin, niin ettei tuloksissa näytetä ainuttakaan reseptiä minkä yhteydessä mainitaan valkosipuli?
-
0 12
LIHAMYLLY
-No se meni ARU taas ostaan uuden "leikkikalun" itselleenB)-.Vaan hyvä on lihamylly kalapihvejä tehdessä(tu) Niin samettista tuli,että vähän erilaista,kun vanhalla Äidiltä perityllä käsin veivattavalla. -Vaan olisiko teillä idea myllyillä koneelle muita käyttö ideoita? Makkara?
-
0 8
Perintöreseptit
mitä haluat jättää tuleville sukupolville,? omille lapsille makumuistoiksi? onko jotain makureseptiä mitä et missään tapauksessa jakaisi esim täällä? jotain salaista? minullapa on kyllä 1 salaisuuskastike jonka olen saanut yhdeltä kokilta ja en missään nimessä laittaisi tänne, vaikka kyllä...
-
0 15
kudotteko käsitöitä?
minä kudon itselleni violetin väristä kaulaliinaa ,níin saan lämmintä kaulaani kun menene ulos myös talvella.
-
0 19
Sairaala ruuat/palvelut ?!
Ajattelin avata keskustelun sairaaloiden ruuista/palveluista yleensä. Olen ollut nyt viikon sairaalassa, ja olen positiivisesti yllättynyt ruuan mausta ja monipuolisuudesta. Makasin Lapin keskus sairaalassa Rovaniemellä ja talon keittiö saa kyllä täydet pisteet viikon ruuista. Kakki ateriat ...
-
0 8
Paprikajauhe
Hei, (olen uusi täällä :P ) kyselisin sellaista, että olenko ainoa jonka mielestä paprikajauhe on melko mitätön mauste eikä oikeastaan maistu miltään ruuassa? Onko vika maustamiskädessäni, makuaistissani, paprikajauheessani...vai? -Norsula
-
0 10
ruoan tekeminen on kivaa, usein
tein tänään uuniruokaa.1kg porsaansisäfile, jonka laitoin kolmeksi tunniksi uuniin.lopuksi laitoin lohkoperunoita(itse tehtyjä) ja porkkanoita noin tunniksi uuniin.ranskalaisten perunoiden mauste sopii hyvin lohkoperunoille
-
0 12
Homing
Tämä on nyt trendikästä: http://www.kaleva.fi/uutiset/Kotimaa/Kaupunkilainen-lompsii-metsaan/819816 Mukavaa olla kerrankin muotitietoinen! :-)
-
0 197
Ottaako, vai eikö ottaa rokote sikainfluenssaan?
Siinäpä itselle kysymystä kerrakseen. Minä kun vierastan kaikkea ulkopuolista mikä tulee kehoon. Ja varmasti moni muu. Velikin saa influensarokotteestakin jo kaameen flunssan. Jaa a, sitten se toinen puoli asiasta, kun ei tahdo kestää korkeaa kuumettakaan. Tuntuu henki aivan lähtevän. Ntjaa...
-
0 20
ALLERGIA-apua
Voi kuulkaas pieni pyyntöni tämä.. miten laitan hyvää ("kermaista" ja maukasta) ruokaa kun en voi käyttää näitä : maito, kaura, ohra, soija, pähkinät ... Eilen tuli "tuomio" ja nyt sitten olen sulatellu asiaa.. Voi hurja. Kananmuna käy ja kala (jos se ei haise lainkaan..eikä sitä lämmitetä e...
-
0 8
Pakkaukset pienenevät, hinnat pysyvät samana
Nyt onkin Iltalehdessä tekstiä pakettien pienenemisestä ja hintojen pysymisestä kuitenkin samana:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101910449353_uu.shtml :X:X Nii`in, kuten lehtikin sanoo: "Näinkö meitä pidetään tyhminä."
-
0 2
Mitä syötaäisiin välipalaksi /iltapalaksi?
Tätä joutuu meillä useinkin miettimään varsinkin näin loma-aikaan. Tänään voileipiä ja mustikka-mansikka rahkaa ja iltapalaksi saunan jälkeen suunnitteilla pannukakkua omenahillon ja vaniljajäätelön kanssa. Ajatukseni olisi että myös välipalat, olisivat terveellisiä ja monipuolisia sekä maistuvi...
-
0 9
MAKU -lehti
Ihanaa, tänään se taas odotti minua postilaatikossa, kun tulin kotiin. Ihania ja loistavia ohjeita! Suositellaan kaikille!
-
0 16
basilika
laitoin tässä päivänä muutamana pastaa johon tuli mausteeksi basilikaa ja voi ihme, siitä se sitten lähti!! jäi ihan hirmu basilikan himo päälle, nyt tuntuu et tars laittaa sitä ruokaan jos toiseenkin. mulla varmaan joku puutos...
-
0 5
Astiasarjat :)
Tuli mieleen kahvikuppikeskustelusta, keräättekö jotakin astiasarjaa? Meillä kerätään Muumimukeja ja kirkasta Aino Aaltoa, lähinnä laseja, kulhoja, voileipälautasia jne. Jahka ne häät saadaan järjestettyä, pyydämme lahjaksi syviä Muumi-lautasia ja valkoisia, matalia Teema-lautasia. "Sosimet"...
-
0 1
SILAKKAMARKKINAT
Onko silakkamarkkinoilla kävijöitä? Löysitkö mitään kivaa? Ostitko mitään kivaa? Tarkoitus olis mennä käymään...
-
0 8
Jaatelokone
Millaisia kokemuksia? Nyt kesan kynnyksella on alkanut tehda mieli ostaa moinen laite, mutta tuleeko sita kaytettya ja tuleeko jaateloista hyvia? Mita pitaisi katsoa laitetta valitessa? Onko kokemuksia, ideoita?
-
0 33
Kahvikupit
Minulla on monta kahviserviisiä,mutta on kyllä niin,että kukaan ei viitsi nykyään juoda niistä mini-kupeista.Aina otetaan isoja mukeja esiin,ja ainakin meillä jää kauniisti katettu minikuppi- kahvipöytä unholaan... Harmittaa vähän tämä kahvittelun arkipäiväisyys nykyään.Jouluna ja juhlpäivinä se...
-
0 35
Minkälaisia katselulukuja teillä on?
Olen aivan äimän käkenä, kun reseptejäni on käyty katselemassa jo yli 100.000 kertaa. Millaisia lukuja teillä muilla on? Olis kiva tietää, onko tämä paljon vai vähän? Olen ollut sivuilla lähes 2 vuotta. Sillähän on tietenkin merkitystä tuohon katsoja lukuun. Olen todella onnellinen ja kiitoll...
-
0 7
Koliikki
Ex-koliikkilapsen äitinä olen miettinyt johtuisiko vauvan koliikki äidin raskauden aikaisesta ruokavaliosta ja jos imettää, niin jatkumohan on selvä? Esim. juur tuo viljojen gluteeni, joka on viisaampien mukaan vieras aine alkuaikojen metsästävälle ihmiselle... onkohan sitä tutkittu? Itse kyllä k...
-
0 5
Kirjatoukka
Onkohan kukaan teistä lukenut Linda Olssonin kirjan "Laulaisin sinulle lempeitä lauluja" ihana kirja kahden aivan erilaisen naisen ystävyydestä. Ja jos kaipaa jännitystä niin on Stieg Larssonin kolme kirjaa. Ja vielä vähän vanhempia kirjoja on Corinne Hofmanin kolme kirjaa jotka kertovat hänen e...
-
0 18
Viimeinen ateria, mitä haluat tarjottavan!
Niin, että mitä? En oikein tiedä itsekään. En ainakaan hernekeittoa!:D Pitää miettiä.(:P)
-
0 203
Mitä Lidlistä?
[url=http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,14537]Entinen[/url] ketju ei enää nouse, tässä siis uusi. [quote=isabella][quote Mailo]Mainostavat uudessa lehdessään, että hinnat laskivat jo nyt! Siirsimme alv-alennuksen jo nyt suoraan kaikkiin hintoihimme! Alkaako ne muissa kaupoi...