Kiinnostavaa
-
1 3
Teflon astiat
Miten on ? Voiko pinnaltaan rikkoutunutta teflon kattilaa enää käyttää?
-
0 76
Ruoan tähteet
Itseäni on vuosia kiinnostanut kuluttaminen ruuassa. Eli, heittävätkö ihmiset kuinkakin paljon ylijäänyttä ruokaa roskiin? Tässä en nyt niinkään tarkoita vanhaa, pilaantunutta ruokaa, vaan ruokaa, joka olisi vielä syötävää, mutta sitä jää yli, niin heitetään roskiin. Ja samoin se, että heität...
-
0 36
nigella
katsoitteko nigella-expressiä viimeksi? hän teki ihanan tuntuista suklaamoussea jossa oli pohjana vaahtokarkkeja =) himputti kun meni määrät ohi...
-
0 2
Villihanhea painekattilassa
Nyt syysaikaan , kun metsästys on käynnissä ja muutenkin. Vanhankin villihanhen saa tunnissa painekattilassa maukkaaksi ja hyväksi.Ei enää tiiliskiveä..Varovaisuutta vaan ,ettei avaa ,ennen kuin paine on mennyt pois testaamalla. Hanhea painekattilassa ( villihanhille,ei kaupasta ostetuille)....
-
0 97
Osaako miehenne laittaa ruokaa?
Mun kihlattu ei osaa laittaa ruokaa ( tai no paitsi keittää perunoita ja lämmittää ruokia..) ja hän on 19 vuotias ja täyttää kohta 20. Olen miehelleni sanonut,että alettais yhdessä opetella laittamaan ruokaa ettei se voi koko ikäänsä syödä mikroruokia ja ties miten paljon niissä on suolaa ( mun ...
-
0 19
Itkevät tarrat
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/08/938197
-
0 6
Mitä muuta pöytään?
Ehdottakaa mitä tarjota bruchetan lisäksi iltapalapöydässä. Itse ajattelin, että ainakin coctail tikkuja joissa olisi lammasta,vuohenjuustoa,tomaattia ja jälkirruuaksi valkosuklaatuorejuusto kakkua. Syöjiä on tulossa n.150 hlö
-
0 2058
Meillä leivottua
Eli uusi ketju samasta aiheesta jatkuu... http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,12718,page=132
-
7 8
Mihin sillinliemiä voi käyttää?
Ostan kallista vESTA- silliä, koska se on kaikkein parasta, kilohintaanhan on lisätty myös liemi. Onko joku huomannut mihin sillin liemiä voi käyttää?
-
0 71
Laktoosittomien kamala hinta?
mä olen pitkän aikaa seurannut laktoosittomien tuotteiden hintakehitystä ja ylöspäin kiipee kokoajan vauhdilla. Mikähän siinä laktoosittoman tuotteen valmistusprosessissa on niin kallista että se pistää tuotteet tuplahintaiseksi verrattuna ns tavalliseen. Aluksi näin ei ollut mutta tällä hetkel...
-
0 24
Avokado
Tuo jännä hedelmä.. vai onko se vihannes. Mikä lie? Silti se kiinnostaa.. Olisiko kenelläkään mitään ideaa miten avokadon voi syödä. En ole koskaan ostanut sellaista mutta nyt tekisi mieli kokeilla. Mihin kaikkeen sitä voi käyttää? En edes tiedä onko tämä oikea keskustelun aloitus tänne mutta...
-
0 42
Risella-puuroriisi
Olisin ostanut tänään keittiööni Risellapuuroriisiä, mutta jätin kauppaan. Odotin oikeastaan jo tätä. Nyt kun ovat huomanneet, että köyhä kansa syö puuroja, niin olipa pakkauskoko saanut kissahduksen. Otti niin päähän, että en ostanut riisin riisiä. Oishan siellä ollut kunnon kilon pa...
-
0 15
Mistä kaikesta teette HYYTELÖÄ?
(:P)Niin, mistä teette? Olen nyt niin innostunut HYYTELÖISTÄ. Siinä ei ole marjojen kuoria, ei siemeniä, siistin sileetä. Eilen tein punaisestaviinimarjasta ja se onnistui täydellisesti. Miehen kanssa nautittiin sitten tosi myöhään grillitassuja ja tätä hyytelöä. Ai`, että oli hyvää j...
-
0 5
Omaa uutta perunaa pakkaseen
Olen nuorempana pakastanut omaa uutta perunaa, mutta en nyt oikein tahdo muistaa keitinkö puolikypsäksi, ja hieman keitinlientä mukaan, jäähdytys ja pakkaseen. Ilmeisesti pääasia, että solutoiminta pysähtyy, mutta onko täällä tästä asiasta kiinnostuneita? ja joka tekee niin. Ainakin lunten...
-
0 33
Liköörilasi
Etelänmatkoilla ravintoloisija tarjoaa usein asiakkaalle aterian päätteeksi pienen sievän (n. 2 cl) lasillisen likööriä. Onko sellaisia laseja myytävänä Suomessa? Tyttäreni pitää Amarettosta ja 7-henkisen perheen äitinä pystyy todella harvoin ostamaan sitä, mutta tarjoaa silti minulle päivällise...
-
0 18
Alipaino
Onko täälä ketään muuta joka on alipainoinenja pieni ruokainen. Haluaisin kuitenkin syödä terveellisesti. Nykyään kaikkeen kermaa ja rasvaa että muka saa energiaa.Auttakaa.:S
-
0 2
Aronia
onko aronialle käyttövinkkejä? meillä kasvaa puistossa ihan julmetun iso puska ja täynnä marjoi. joka vuosi ajattelen et tars tehdä niist jottai... mut mitä:S
-
0 11
ruoka kulttuuri tunisiassa onko kukaan käyny.
haluaisin kuulla muitten (jos on tunisiassa käyny) kommentteja tunisialaisesta ruuasta onko se teidän mielestä hyvää. vois sitä muustakin kui tunisialaisista ruuista esim.onko mukava maa.:P
-
0 13
Ravisteltava tuubisinappi, Aura!
Tilasin itselleni Maaseudun Tulevaisuuden, tilatkaa tekin, vaikka kannatuksen takia! Noh`nyt tulin vähän viisaammaksi, koska mieheni luki mulle sokealle sieltä, että sinapppituubiakin pitäää ravistella, joku oli kysynyt, naurun aihe tämäkin, sillä nyt ovat vitsit vähissä, lama Suomessa, noh? ...
-
0 5
Rapujen ohella?
Kun rapujuhlat tänä vuonna pistätte pystyyn, mitä tarjoilette vieraille? Kertokaa omia rapumenujanne ja avittakaa vähän:S Tarkoitus n. 10 vierasta kestitä ja ravut alkuun popsia.
-
0 15
Ruskea kastike induktiohellalla
Omistan nykyään induktiolieden, eikä ruskean kastikkeen teko onnistu. Rasva-jauhoseos kokkaroituu. Onko kenelläkään käynyt vastaavaa?Olen yrittänyt kastiketta useasti, mutta se vaan ei onnistu.
-
0 139
Syötkö koiraa?
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2009/07/921515
-
0 16
sinistä tai punaista
olisko uusia vinkkejä uunimakkaralle? uunilenkki on hyvää mut kaipais jotain kivaa vaihtelua ainaiselle juusto-sinappi-kuorrutteelle.
-
0 20
vauvan ruoka reseptejä
kirjoitan tänne kotikokkiin jos pienet vauvat tarvitsevat.
-
0 21
Sämpylöitä tekis mieli
mutta mitenkä niihin saisi makua, kun olen aikaisemmin tehnyt sämpylöitä niin niissä ei ole tarpeeksi makua. Porkkanaa en voi laittaa niihin koska tyttäreni on allerginen porkkanalle.
-
0 47
Kylpymaito, uusi hittituote?
Maitomarkkinoille on tullut uusi vaihtoehto, kylpymaito. Kyyttöjen maitoa myydään raakamaitona. Sitä saa toistaiseksi vain Turun kauppahallista ja Hakaniemen hallista. Ollut myynnissä kuukauden ajan. Asiakkaat kertovat, että ovat vuosiin pystyneet juomaan maitoa. Tuottaja kertoi, että soijamaitoa...
-
0 16
Ravustus alkaa tänään!
Ravustus alkaa tänään ja pian alkaa saada tuoreita rapuja.Jossain vaiheeessa pitää pitää pienimutoiset ravun maistelut ystävien seurassa.
-
0 3
Jos otat, et aja!
http://www.iltasanomat.fi/autot/1712219
-
0 12
Kuinka pitkään mausteita voi käyttää???
mausteissa on pvm, kuinka pitkään niitä voi käyttää??
-
0 4
Onnistuuko mustikkapiirakka näin...?
Jos ostaisin kauramurotaikinan sitten siihen kermaviiliä ja mustikat päälle ja uuniin. Onnistuisikohan? Ja tietenkin margariinilla voideltu vuoka.