Kiinnostavaa
-
0 7
Kasvikuivuri?
(:P)Tiedän, että voi kuivata omppurenkaita, nokkosia, voikukanlehtiä, koivunlehtiä, mutta, mutta mitä muuta?? Tänään juuri tein "nokkoassämpylöitä, ihan vehnä sellaisia! Mutta kun mulla on nyy toi fiina-kone haluaisin tietää, että mitä muuta Täällä on viisaita ihmisiä. Sanokaa!...
-
0 8
Syötävät kukat
Kuinka paljon tunnette kukkia joita voi myös syödä? Luonnossa ja puutarhassa on kukkia mitkä ovat kauniita mutta niitä voi myöskin käyttää koristeena ja syödä. Niitä voi pakastaa jääkuutioihin, niitä voi kandeerata, käyttää kakun päällä yms. Kukkia voi myös ostaa. Esim Kartanon kasvit Maskussa...
-
0 205
Mikä mikitin?
Aloitan uuden ketjun jos se vanha mikitinketju ei enää nouse. Eli tällainen tänään. Mikä on vempele ja mitä sillä tehdään? [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=4282904.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00122/4282904.t.jpg[/IMG][/URL]
-
0 7
Padamazz
Onkos täällä kukaan kuullut pienistä meksikolaisista(?!) piirasista nimeltä padamazz? Edesmennyt kummitätini näitä joskus valmisti, kun olin pieni. Mulla on kyllä ainesosaluettelo, mutta en yhtään muista, että uppopaistettiinko öljyssä vai miten... jospa joku teistä olisi tietoinen? Oli nimittä...
-
0 43
Siiderit
Kun on jo ketjut oluelle, viinille ja kahville ja teelle, miksei sitten siiderille. Eli, palstalaisten siiderimieltymyksiä kyselisin. Meneekö kaupan vai Alkon, suomalainen vai britti, Kopparberg vai Ecuson... Mihin tarkoitukseen, missä? Meillä on tultu viime aikoina Ecuson -uskoon, eli tuota k...
-
0 50
Grillauksesta
Ei nouse tuo vanha ketju esille ,olisko liian vanha? Ei muuta kuin aloitetaan uusi ketju sitten, kuten Eero joskus sanoikin, että vois aloittaa, tässätapauksessa, kun tämä grillaus nyt on niin ajankohtaista ja suosittua. Eli oliko Se Milan kysymys, siellä vanhassa viimeinen, että mitä uusia jut...
-
0 28
Kotikokin paras apuri?
Mikä on teidän kokkailujenne salaisuus? Mitä keittiövälineitä ilman ette tule toimeen (lukuunottamatta perusuunia, yms.)? Mistä on ollut eniten hyötyä? Onko se esimerkiksi kaulin, munakello tai mummon vanha keittokirja? Leivoskelin tuossa juuri ja ajattelin, että itselleni ainakin Tupperwaren ...
-
0 17
Tosi luomusatoa kun on paljon matoa?
Mulla on taalla Australiassa ongelma jauhokoisien kanssa, avaamattomasta ruskeasta riisipakkauksesta (raakariisi?) loytyi toukkia ja kun kaupassa katsoin seuraavaksi niin siellakin pusseissa oli koisan rihmoja. Sitten nain paahtamattomassa muslissa samoja ja terveyskaupasta ostetuissa jauhoissa m...
-
0 0
Alentako alvin laskeminen ruuan hintaa?
Tästä on keskultelua melkein joka mediassa.Jollakin tavalla tuntuu ettei laske.Silloinkin kun mentiin EU:hun,markoissa puhuttiin että nyt hinnat halpenee.Mutta miten kävi?Onko palkat ja maatalouatuottajien hinnat nousseet samassa suhteessa ruuan ja muiden tuottajien hinnat samassa suhteessa?Silti...
-
0 35
hyviä laihdutus vinkkejä kaipaisin
painon pudotus ei meinaa onnistua ja olis kiva jos joku olis samanlaisessa tilanteessa ja osaisi auttaa.
-
0 90
kaikki suklaa fanit tänne
Aion ruveta suklaa leipuriksi. Mitä suklaa herkku vinkkejä teillä olisi?
-
0 8
Kiitos Kokkikaverit !
Kiitän näin yhtä aikaa kaikkia kokkikavereitani, jotka ovat minulle antaneet palautetta ja kiitoksia viime päivinä noista kakku resepteistäni, niitä on tullut aivan mahdottomasti. Olen niin riemuissani, kun olen oppinut laittamaan kuvia, onhan se niin, että kuvan kanssa kakku vasta on kakku. ...
-
0 9
ME ITSEOIKEUTETUT KOKIT
"Sinä olet ruuan laitossa itseoikeutettu"! Näin sanoi "vanha poika" koulukaverini 30v takaa,kun kahvilla käytiin. Ollessamme 20-30v hän naureskeli minulle,kun kokkasin."Ravintolat on sitävarten,ettei tarvitse itseään ressata" Nyt hän yli 50v poikamies ei osaa edes perunoita itselleen keitt...
-
1 63
Siivous.
Onko mitään ihmeainetta millä uunin voi puhdistaa helposti? Joskus uuni jää"käryämään" seuraavan kuumennuksen ajan pesuaineelle, vai olenko pyyhkinyt huolettomasti puhdistusaineen pois. (Olisiko mitään luonnonmukaista konstia pestä uuni sisältäpäin...):-)
-
0 14
Solmion solmiminen
Kun on juhlat alkamassa, ukko tulee keittiöön ja pyytää solmimaan solmion. Tässä ohjeita: http://www.youtube.com/watch?v=uj0vF-NK-aY
-
0 7
Zone
Onkos täällä kukaan kokeillu Zonea? Kuuluukos se vähähiilarisiin vai mihin? Siinä kuiteski käsittääkseni syödään 40% hiilaria ja rasvaa 30 ja proteiinia 30 Pitää vissiin mennä käymään kirjastossa..
-
0 22
Onko kukaan kokeillu / syönyt??
Näin jossain ruokaohjelmassa liloja perunoita,Niin et perunan malto oli lilaa. Tekivät muussia niistä ja se oli aika hurjan väristä. Onko kellään kokemuksia asiasta ihan livenä??...ovat muistaakseni jauhoista lajia.
-
0 1
mitä kokkasit tänään?
Eli normaali kyselyketju. Mitä olet tänään kokannut? Itse olen kokannut colapirtelön. (:P)
-
0 32
Wheat berry?
http://www.recipetips.com/glossary-term/t--35118/wheat-berry.asp Onko suomessa vastaavaa? Siis vehnän ydin ilman kuorta?? osaisko joku tän selittää ja onko kokemuksia?
-
0 18
Millaista lenkkimakkaraa yleensä grillaatte tai laitatte uuniin?
Melkein ainoa lenkki, jota käytän on Metrimakkara. Myöskin broilerilenkkiä laitan joskus lihasoppaan. Ajattelin grillata näitä makkaroita vappuaattona. Toivottavasti sopivat siihenkin tarkoitukseen.
-
0 1
Kotikokkien remonnttikokki.
Kaikki remonttikokit tänne. Sain juuri asenettua antiikkisen wc- kyltin , wc;n oveen, toivottavasti pysyy..8-):-)
-
0 26
Lammas
Pääsiäinen on mennyt, mutta lammasta voi käyttää ympäri vuoden! :-) Vinkkejä lampaalla (karitsalla) herkutteluun tai kokemuksiin siitä TÄNNE. Allekirjoittaneella on luomulammastila, kysyntä ei kohtaa tarjontaa. :( Siispä turvauduin Uusi-Seelantilaisiin keritsijöihin, kuten te Uusi-Seelantilais...
-
0 3
SUURI KIITOS KAIKILLE !
Kiitos kaikille kun olette katsoneet mun munkkireseptiä ja tehnyt niin paljon ja peukkuja tullu ! ! !!!Kiitos .JA OIKEEN RAILAKASTA VAPPUA KAIKILLE KOKKILAISILLE Terveisin:Mika http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/13931/Mikan%20maukkaat%20munkit
-
0 125
MM-Jääkiekko.
Tänään se alkaa!Muistakaahan kaikki MM-jääkiekosta kinnostuneet varata mukavaa naposteltavaa ja juomaa kun katselette omassa kisakatsomossa MM-kiekkoa.Minä olen innokas jääkiekon ystävä ja siksipä huomenna minun kisakatsomossa olen jo laittanut napostelut ja juomat valmiksi itseäni ja ystäviäni ...
-
0 4
Allergiat
Aloitin tähän uuden foorumin noille allergiakeskusteluille aivan siksi, että jos joku tuntemattomampi eksyy näille sivuille ja haluaa lukea oliivi-ja rypsiöljystä, hänen ei tarvitsisi kahlata läpi off topicia kaiken maailman muista kuin rypsiöjyallergioista.
-
0 36
-50% broilerifileen käsittely
En löytänyt keskustelusta vinkkejä siihen, miten käsitellä -50% ostetut päiväystuotteet. Jos sellainen keskustelu on jo olemassa, niin tämä voidaan poistaa. Anyway, ostin tälle päiväykselle broilerin filesuikaleita -50%, mutta en aio syödä niitä vielä edes huomenna. Miten käsittelette tällais...
-
0 22
Edullisia raaka-aineita
Sivuaa tuota "Eurolla ateria neljälle" -ketjua ja varmasti tästä on ollut aiemminkin puhetta (mailoo!!!:), mutta silti olisi kiva kerätä edullisia raaka-aineita yhteen ketjuun ja myös sellaisia edullisempia vaihtoehtoja, joita voi käyttää kalliiden raaka-aineiden sijaan. Kaikenlaisia ideoita siis...
-
3 28
Lihaliemikuutio ja kalorit
Heips! Osaisikohan kukaan auttaa minua seuraavan kysymyksen kanssa: Lihaliemikuutiopaketissa kerrotaan että energiasisältö on 280kcal / 100g. Yksi lihaliemikuutio pitäisi sekoittaa puoleen litraan vettä ohjeen mukaan. Onko tuossa puolessa litrassa lihaliemilitkua ~1400kcal energiaa? Kuulostasi...
-
0 107
Eurolla ateria neljälle?
Jäin miettimään tuota noin euron päivällistä neljälle. Esim. 6 kananmunaa ja perunaa sillä taitaa saada. (Kananmunien kohdalla pitäisi tosin tinkiä eettisistä arvoistaan). Ihan hyvä peruspohja esim. uuniperunamunakkaalle... Jos on jauhoja kotona, niin voisi leipoa leipää lisukkeeksi... Nälkä läht...
-
0 56
Pieni muotoinen kysely!
Oletko kiinnostunut ajatuksesta, jos sinulla olisi 10-15 euroa käytettävissä päivän ruokaa varten? - - - - - - Olen suunnittelen ja toteutan luovuudella 10-15 euroa ruokaostoksista joka päivä jonkun maukkaan aterian. Jos kiinnostaa niin omia ideoita raaka-aineiden suhteen saa lähettää tä...