Kiinnostavaa
-
0 100
Pääsiäis pöytään olkaa hyvä!
Kevättä kohti kovasti mennään ja meillä ainakin suunnitellaan jo kovasti Pääsiäistä. Mitä tarjoillaan, onko herkut muuttunut vai perinteisetkö on mielessä? Minä ajattelin kokeilla Yrttilammasta, en eläissä ole tehnyt lampaasta ,kuin Lammaskaalia. Vinkkejä otetaan vastaa ja uusia ihanuuksia! N...
-
0 1035
mitä luit viimeksi?
minä lukaisin Shauna Reidin dieettityön huimat seikkailut. vauhdikkaasti kirjoitettu ja viihdyttävä, sopii myös muille kuin laihiksessa oleville (tu)
-
0 4
Minna Canthin leivokset
Tietäksiköhän kukaan Canthin nimikkoleivosten reseptiä? Olen koettanut etsiskellä sitä jo jokusen tovin, tuloksetta. Ainoastaan maustekakkuja löytyy, muttei leivosten ohjetta! Joku konditoria on aikoinaan valmistanut (ja valmistaa vieläkin?) noita "reheviä" ja herkullisia leivoksia.. Tässäpä...
-
0 8
Päivän sää.
Meillä on ihan kesä jo tullut,mittarissa oli päivällä auringossa siis +7 lämmintä.Ihana aurinkoinen päivä,vein pyykitkin ulos kuivuun.Saas nähdä onko huomena yhtä kaunista.Vieläkin paistaa aurinko mutta nyt on jo laskenut lämpö niin että näkyy nyt olevan -0,2.
-
0 39
Hieronta
Onko kokemuksia, jos niin minkälaisia?
-
0 4
Erikoiset salaatit
Lueskelin tuossa koulun ruokalistaa ja siellä on ensi viikolla muutama aika eriskummallinen yhdistelmä: Kukkakaali-vesimelonisalaatti ja punakaali-pikkelssisalaatti. Hmm... Kyllä itsekin olen koko ajan yrittänyt keksiä vaihtelua salaatteihin, mutta nämä vaativat jo aika paljon mielikuvitusta... ...
-
1 75
Lapsuuden herkut...
[quote=Lynx][quote Teya][quote piia58] Ois pitänyt hakea niitä jäätelöveneitä ja ennenvanhaisia pipparnakkeleita! [/quote] Jännä..kun minä puhun piparnakkeleista niin kukaan ei ymmärrä. Pitää sanoa Puffetti tai keksijäätelö... Piparnakkeleita ne oli kun minä olin pieni :) Toinen on sitso..[/quot...
-
0 152
Kotitekoista ihon-, hiusten- YM..kauneudeksi?
Minä tässä luin yhtä kirjaa, ja sain inspiksen kokeilla mainittua hiuksiini, noh`tämmöinen hullu kun oon. Sekoitin kiehuvaan veteen hunajaa teelusikallisia ja sitten omenaviinietikkaa, ja sampoo pesun jälkeen kulautin annoksen tukkaani. Föönasin haalealla ohjeen mukaan tuuletellen latvast...
-
0 16
Millä taltutatte makeanhimon?
Ite olen ainakin huomannut, että joskus (usein) tekee ihan hirmuisesti mieli makeaa. Toki pään sisässähän se makeanhimo pääasiassa on, ja siitä voisi päästä eroonkin toivottavasti! Antakaahan parhaat vinkkinne millä pääsee ylenmäärisestä herkkujen syömisestä eroon? :) Terveisin Epätoivoinen h...
-
0 38
Puoli kiloa päivässä
Syöttekö päivittäin suositusten mukaisesti kasviksia puolisen kiloa päivässä? Meillä yritystä riittää, mutta määrä vaatii päivittäisiä ponnisteluja. :) Lautasen pinta-alasta yli puolet valtaa salaatti. Perunaa on korvattu mm. erilaisilla kaaleilla (kukka, ruusu, parsa). Rehuja on aina useampaa...
-
0 149
Mikä paras uni/nukkumislääke.
Millä uni tulee, näin suora kysymys. :-) Onko se iltapala, tyynyt, ym...:-)
-
0 7
Tuore-, täysmehut ja nektarit.
Olen tykännyt aina esim. appelsiinimehuista, mutta en ole ajatellut asiaa, muuta kuin nyt, että mikä on oikeastaan sellaista "oikeeta", "mahdollisimman alkuperäistä, siis "aitoa". Se laittoi ajattelemaan, kun olen huomannut mahani tulevan kipeäksi, joistakin merkeistä. Tarkastellessani mak...
-
0 54
8.3.on naistenpäivä.
Toivotan jo näin etukätteen kaikille kotikokkilaisille naisille hyvää naistenpäivää,toivotaan että puolisot meitä passais silloin ja hemmottelis.;):-)
-
0 36
Maapähkinälevite
Olen viime aikoina intoutunut syömään pähkinöitä - niistähän saa runsaasti hyvänlaatuista rasvaa ja proteiineja ja maistuvatkin namille. Nyt löysin Lidlista nannaa maapähkinälevitettä, jossa oli 93% maapähkinää, sit kasviöljyä ja -rasvaa sekä 0,25% natriumia. Energiaa jotain 630kcal/100g, mu...
-
0 19
Rooibos -teen ystäviä
Olin juonut jo runsaan vuoden verran rooibos teetä, koska pidän sen mausta.(:P) Nyt viimein tsekkasin googlesta - sen koostumusta ja terveys vaikutuksia... ja ilokseni huomasin, että sehän vasta onkin terveellinen juoma - antioksidantti ja auttaa moneen - unettomuuteen, allergioihin, vatsakramp...
-
0 7
Päivän sitaatit.
Mitä, jos laitetaan tänne päivän sitaatit. 1. The world is grazy. But at least it`s getting regular analysis.
-
0 2
Makusiirapit
Tunnetteko uudenlaisia makusiirappeja? Lehdessä oli ohjeita Ylläksen Pihvikeisarin valmistamista siirapeista. Esim. Maarian tuoksuheinäsiirappi.
-
0 8
Lapset ja mausteinen ruoka
Moro! Itse pidän (erittäinkin) mausteisesta ruoasta, vahvaa paprikamaustetta ja chliä tulee vakiona aivan jokaiseen ruokaan jauhelihakastikkeesta lähtien. 5 vuotias tyttäreni on osittain jo tottunut "aika tuliseen" ruokaan, mutta aina kun hän on syömässä, täytyy maustepurkkia heilutella huomat...
-
0 160
Oudoimmat ruokatottumuksenne?
Kaikilla on varmaan sellasia ruokatottumuksia, joita joku on joskus ihmetellyt. ;) Itse tykkään hirveesti juustosiivulle laittaa sinappia ja syödä sellaisenaan. Tuota monet ovat ihmetelleet.
-
0 3
Kinuskikakkua nami nami...
poikani täyttää huomenna 25 ja kun kysyin mitä kakkua sais olla niin kinuskikakku oli toiveena;) se onkin yks parhaista kakuista mun mielestä
-
0 1
pullaa
leivoin tänään oikein tunteella pullaa;) tein suklaapullia, sitruunapullia, voisilmäpullia ja bostonkakkua. semmoi ihana pullantuoksu leijui ympärillä kun menin ulos!
-
0 96
Muut maidot
Aloitinpa tämmösen , kun rupesi oikeasti tuo Sokerirotan mantelimaito kiinnostamaan. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/122603/Mantelimaito Onko muilla tämmöisestä okemuksia ja muutkin vastaavat kiinnostaa. Elikkäs jos tuota teen, niin missä käyttäisin?
-
0 1
Herkulliset leivonnaiset...?
Lapseni pitävät tosi paljon omenarahkapiirakka pellillisestäni. Kannattaa kokeilla! (tu) Ps. Tänne lisää maukkaita herkkuja, kiitos! :D
-
0 2
keltaset herneet
OTEX KOKEILU TEHÄ HERNEKEITTOA KELTASISTA HERNEISTÄ?ITE TEEN VALLAN NIISTÄ HERNEKEITTOA. ASUN RUOTSISSA.MUN MIELESTÄ NIIST TULEE PAREMPI HERNEKEITTIO.JÄTÄN SIPULIN POIS KUN EI OIKEIN SOVI VATSALLE.HERNEKEITTO KKRUNNTAAN KLIMPEILLÄ.TOL MUORIL OLI HYVÄ KLIMPPI OHJE.
-
0 4
Melkein Rex-kakku ?
Olen jossain nähnyt Rex-kakun kaltaisen receptin jossa on : Rex-kexejä (mariekeksejä) , kookosrasvaa , taloussuklaata , vahvaa kahvia , munaa , sokeria sekä pähkinöitä/rusinoita/appelsiinikuoria. Recepti kadonnut - Apua ? Ystävällisesti Familjen Wikström trollshovda@hotmail.com Miele...
-
0 102
Terveýttä sekin, avaimet henkiseen hyvinvointiin?
Uskaltaa puhua avaimista omaan henkiseen hyvinvointiin. Niistähän voi olla vinkiksi toiselle. Mikä sopii itselle ei välttämättä sovi lainkaan toiselle. Mutta ainahan voi ns. "kuunneella" kuinka se toisella menee. Omastani: Avata uusia ovia, "minä teen näin, viis siitä mitä muut ajattele...
-
0 1
Meillä leivotaan.
Tännään aattelin leipoa pullaa litran taikinasta.Puolet pikkupulliksi ja toinen puoli rahkapullia.8-)(tu)
-
0 72
Herkullisin leivonnainen
Mikä teidän mielestä? Antakaa myös linkki reseptiin herkkusuun iloksi! :P
-
0 117
Axa-pastakisalaisia?
Hei, sain ilmoituksen, että minut on valittu tuohon kisaan. Keitähän muita meitä on? :)
-
0 42
Laskiaispulla ja miten se syödään?
Olen sen ikäpolven eläjä, että haluan tietää miten te ystävät syötte laskiaispullanne? Minun lapsuudessani pullat syötiin aina hernekeiton jälkeen lounaalla. Siinä ei vielä ole mitään kummallista, mutta ne syötiin kuuman maidon kanssa soppalautaselta. Se oli siis jälkiruokana laskiaistiistaina. ...