Kiinnostavaa
-
0 36
Maapähkinälevite
Olen viime aikoina intoutunut syömään pähkinöitä - niistähän saa runsaasti hyvänlaatuista rasvaa ja proteiineja ja maistuvatkin namille. Nyt löysin Lidlista nannaa maapähkinälevitettä, jossa oli 93% maapähkinää, sit kasviöljyä ja -rasvaa sekä 0,25% natriumia. Energiaa jotain 630kcal/100g, mu...
-
0 19
Rooibos -teen ystäviä
Olin juonut jo runsaan vuoden verran rooibos teetä, koska pidän sen mausta.(:P) Nyt viimein tsekkasin googlesta - sen koostumusta ja terveys vaikutuksia... ja ilokseni huomasin, että sehän vasta onkin terveellinen juoma - antioksidantti ja auttaa moneen - unettomuuteen, allergioihin, vatsakramp...
-
0 7
Päivän sitaatit.
Mitä, jos laitetaan tänne päivän sitaatit. 1. The world is grazy. But at least it`s getting regular analysis.
-
0 2
Makusiirapit
Tunnetteko uudenlaisia makusiirappeja? Lehdessä oli ohjeita Ylläksen Pihvikeisarin valmistamista siirapeista. Esim. Maarian tuoksuheinäsiirappi.
-
0 8
Lapset ja mausteinen ruoka
Moro! Itse pidän (erittäinkin) mausteisesta ruoasta, vahvaa paprikamaustetta ja chliä tulee vakiona aivan jokaiseen ruokaan jauhelihakastikkeesta lähtien. 5 vuotias tyttäreni on osittain jo tottunut "aika tuliseen" ruokaan, mutta aina kun hän on syömässä, täytyy maustepurkkia heilutella huomat...
-
0 160
Oudoimmat ruokatottumuksenne?
Kaikilla on varmaan sellasia ruokatottumuksia, joita joku on joskus ihmetellyt. ;) Itse tykkään hirveesti juustosiivulle laittaa sinappia ja syödä sellaisenaan. Tuota monet ovat ihmetelleet.
-
0 3
Kinuskikakkua nami nami...
poikani täyttää huomenna 25 ja kun kysyin mitä kakkua sais olla niin kinuskikakku oli toiveena;) se onkin yks parhaista kakuista mun mielestä
-
0 1
pullaa
leivoin tänään oikein tunteella pullaa;) tein suklaapullia, sitruunapullia, voisilmäpullia ja bostonkakkua. semmoi ihana pullantuoksu leijui ympärillä kun menin ulos!
-
0 96
Muut maidot
Aloitinpa tämmösen , kun rupesi oikeasti tuo Sokerirotan mantelimaito kiinnostamaan. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/122603/Mantelimaito Onko muilla tämmöisestä okemuksia ja muutkin vastaavat kiinnostaa. Elikkäs jos tuota teen, niin missä käyttäisin?
-
0 1
Herkulliset leivonnaiset...?
Lapseni pitävät tosi paljon omenarahkapiirakka pellillisestäni. Kannattaa kokeilla! (tu) Ps. Tänne lisää maukkaita herkkuja, kiitos! :D
-
0 2
keltaset herneet
OTEX KOKEILU TEHÄ HERNEKEITTOA KELTASISTA HERNEISTÄ?ITE TEEN VALLAN NIISTÄ HERNEKEITTOA. ASUN RUOTSISSA.MUN MIELESTÄ NIIST TULEE PAREMPI HERNEKEITTIO.JÄTÄN SIPULIN POIS KUN EI OIKEIN SOVI VATSALLE.HERNEKEITTO KKRUNNTAAN KLIMPEILLÄ.TOL MUORIL OLI HYVÄ KLIMPPI OHJE.
-
0 4
Melkein Rex-kakku ?
Olen jossain nähnyt Rex-kakun kaltaisen receptin jossa on : Rex-kexejä (mariekeksejä) , kookosrasvaa , taloussuklaata , vahvaa kahvia , munaa , sokeria sekä pähkinöitä/rusinoita/appelsiinikuoria. Recepti kadonnut - Apua ? Ystävällisesti Familjen Wikström trollshovda@hotmail.com Miele...
-
0 102
Terveýttä sekin, avaimet henkiseen hyvinvointiin?
Uskaltaa puhua avaimista omaan henkiseen hyvinvointiin. Niistähän voi olla vinkiksi toiselle. Mikä sopii itselle ei välttämättä sovi lainkaan toiselle. Mutta ainahan voi ns. "kuunneella" kuinka se toisella menee. Omastani: Avata uusia ovia, "minä teen näin, viis siitä mitä muut ajattele...
-
0 1
Meillä leivotaan.
Tännään aattelin leipoa pullaa litran taikinasta.Puolet pikkupulliksi ja toinen puoli rahkapullia.8-)(tu)
-
0 72
Herkullisin leivonnainen
Mikä teidän mielestä? Antakaa myös linkki reseptiin herkkusuun iloksi! :P
-
0 117
Axa-pastakisalaisia?
Hei, sain ilmoituksen, että minut on valittu tuohon kisaan. Keitähän muita meitä on? :)
-
0 42
Laskiaispulla ja miten se syödään?
Olen sen ikäpolven eläjä, että haluan tietää miten te ystävät syötte laskiaispullanne? Minun lapsuudessani pullat syötiin aina hernekeiton jälkeen lounaalla. Siinä ei vielä ole mitään kummallista, mutta ne syötiin kuuman maidon kanssa soppalautaselta. Se oli siis jälkiruokana laskiaistiistaina. ...
-
0 58
Omenaviinietikka
http://www.eu.gw.com/laihis/omenaviinietikka.html Onko kokemusta auttaako kolotuksiin, kuivaan ihoon. Tässähän on niin paljon hyviä aineita. Muistan jo mummoni puhui tästä tehoaineesta kaikkeen vaivaan tai ainakin moneen.
-
0 1
sopattaisko
olisko tänään soppapäivä, vaikkapa jauhelihasoppaa niin tulee nopsaan ja kun lautaselle laittaa ensin muutaman siivun edam-juustoa ja sitten sopan vasta, niin juusto sulaa ihaniksi rihmoiksi ja maistuu tosi hyvälle:-) ja tietenkin näkkäriä kaveriksi
-
0 33
Perinneruuat, suomesta ja muualta
Aloitin uuden ketjun kun kiinnostaa kaikki perinneruuat. Sain viikoloppuna lahjaksi Jaakko Kolmosen `Suomen Pitäjäruoat` Olen sitä nyt selannut ja todennut, että kyllä nykyään voi jo puhua Suomen perinneruuista, olen saanut lapsena perinneruokia Porista Rovaniemelle. Eli reseptit on kulkeu...
-
5 7
Muffinssivuokista
Olen tekemässä minikokoisia muffinsseja juhlapöytään. Tyhmä(kö) kysymys kuuluu jotta; Pitääkö ne paperiset vuokat voidella? Olen niin kauan käyttänyt silikonivuokia etten muista paperisten käytöstä....
-
0 0
herkullista ja makoisaa
ja mukavaa ystävänpäivää kaikille (:P) toivottelee anita ja lähtee naapuriin valmiiseen pöytään, kerrankin...! :-)
-
0 9
Suolan käyttö
En tiedä onko palstalla jo käsitelty tuota runsasta suolan käyttöä. Ihmetyttää, että esim. kotimaisissa tv ohjelmissa kokit lisäilevät suolaa joka paikkaan. Jestas mikä suolamäärä! Ei sitten ole ihme, jos verenpaine ja kolestroli arvot ovat korkeat suomalaisilla. Suola myös sitoo nestettä. ...
-
0 2
Lammasta ruokapöytään
Ihmettelen, kun ihmiset eivät tykkää lampaasta. Yleisin sanonta on, että maistuu heinälle tai villalle. Ei varmasti maistu, jos osaa lampaan valmistaa oikein. Jopa käy niin, ettei syöjä edes tiedä, mitä lihaa syö. Testattu on! Monet kokit varsinkin tv:n ruokaohjelmissa, suosittelevat valkosipul...
-
0 59
Siemenien ja papujen idätys / idättäminen
Hei kaikki kotikokkilaiset! Oletteko koskaan kokeilleet siemenien ja papujen idätystä syömistä ajatellen? Wikipedian artikkeli asiasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Id%C3%A4tys Haluaisin vähän käytännön kokemuksia ja vinkkejä. Valmiit idut on niin kalliita, ja kuitenkin haluaisin ihan surutta s...
-
0 32
Iltapala
Tänään onkin extemporee Peetun picnikkejä [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/116106/Picnic%20muffinit]Muffinit[/url] Tytöt teki ja uunissa ovat. Varmaan kaakaon kanssa syödään kohta lämmintä :)
-
0 1
vaniljasydämiä ja kakkuja
sydämet on paistettu ja maistettu :-) ja yks kakkukin siinä samalla. ohjekin on ylöskirjailtu ja kuva on otettu muttei viel asennettu...
-
0 25
Ystävänpäiväreseptejä...
Reseptihausta löytyi 19 ystävänpäiväreseptiä, joista vain yksi suolainen... Mitä te aiotte kokata ja leipoa ystävänpäivänä, jos aiotte sitä jotenkin juhlistaa? Hiihtolomakin alkaa silloin täällä "etelässä"...
-
0 1
Kotikokki ruokaohjekerho 70 luvun kortit
Muistaako kukaan 70 luvun ruoka-ja leipomis kortteja.Olivat muovirasiassa.Kadotin ruis sämpylä ohjeen, mutta onneksi tämän keskustelun kautta sain sen taas.Kiitos antajalle.
-
0 1
vielä kääryleistä...
jos haluaa tehdä kasvisversion, niin tumma soijarouhe käy jauhiksen tilalle. sit kantsii maustaa hyvin, koska soijassahan ei ole makua, ja vaikkapa pilkkoa paprikaa tms vihanneksia joukkoon