Kiinnostavaa
-
0 65
Keinoja rentoutumiselle
Jos olen rätti-poikki, fyysisesti väsynyt, otan ristikon ja paiskon itseni balanssiin sängylle. Siinä tilassa rankani lepää ja huomaamattani voimistun ja nousen ylös "uutena ihmisenä". Jos taa aivoni ovat käyneet liikakierroksilla ja sen seurauksena olen ärtyyntynyt, otan koiran mukaani ja lähde...
-
0 12
mitä maidottomalle
tarkoituksena tehdä seuraavat tuotteet kalavoileipäkakku, suolainen kääretorttu, mansikka-valkosuklaakakku ja suklaa täytekeksit. mutta osaisitteko neuvoa mitä tekisin henkilölle joka ei käytä ollenkaan maitotuotteita ?
-
0 13
KILPAILUT
Osallistutteko resepti ym. kokkaus kilpailuihin ? (muuallakin kun täällä kotikokissa). 2 kertaa olen osallistunut MTV3 Ruokalan reseptikisaan ja 2. sija tuli ensin ja seuraavalla kerralla 1. sija. (:P) Nyt tuli voitto, paras ruokakuva kisassa eräitten sanomalehtien järjästämässä kilpailussa...
-
0 79
TERVEYSRUOKA
Mitä on terveysruoka ? Luulisin ,että mahdollisimman puhtaista ja tuoreista raaka-aineista tehtyä. eikä ainakaan karrelle rasvassa poltettua. Jotkut vannovat kasvisruuan nimeen, toiset jopa elävän ravinnon (kaiketi kasviksia), no minä suosin lihaa, kalaa ja kasvispainotteista sekaravintoa, myö...
-
0 13
Keittiöranskaa
Nuoret tv-kokit käyttävät paljon ammattisanastoa. Mistä haette tietoa mitä mikin termi tarkoittaa? Myös ruokien nimiin on tullut ulkolainen nimi. Se helpottaa kyllä matkustaessa, nimestä jo näkee minkälainen ruoka-aine tai tyylisuunta on kyseessä.
-
0 52
Kotikokki-resepteistä
Olen nyt muutaman reseptin laittanut sivuille, ja on vähän ruvennut askarruttamaan nuo erikoisruokavaliojutut, kun niitä lähipiirissä jonkun verran myös on. Eli kun kirjoitatte uuden reseptin, laitatteko esim, että resepti on laktoositon, vaikka ohjeessa onkin maitoa, koska valion laktoositon mai...
-
0 40
Kaloista
Valitsetko kotimaisen kirjolohen vai norjalaisen merilohen? http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/32076993-4a8b-492c-8ec4-26c487940f68.aspx
-
1 58
Rullarieskan resepti
Onkos kellään reseptiä vastaavaan kuin tuo rullarieska. Eli ohueen ja aikasen pehmeään rieskaan? Tai joku ohje mitä voisi tuossa käyttää?
-
0 9
Kokkikolmosten juttelu paikka ;)
Tänne kaikki juttelemaan ja kertomaan ohjeita! ;)
-
0 13
Taikinakoukku hukassa
Apua. Mulla on Kenwood Major yleiskone ja kaipaisin siihen taikinakoukkua. Löytyisikö jonkun kaapin perukalta.. jos vaikka kone hajonnut tms ja olis jääny pyöriin.
-
0 7
Oolannin perunalaatikko kisa
Sen voitti Matti Viikari! Ei paremmin olisi voinut mennä ko kisa. Kurkatkaas Matin pöytälaatikkoon:) Onnea!
-
2 15
Arkkupakastimen sulatus vinkit
Hei, ekaa kertaa sulatan nyt arkkupakastinta. Heitä hyvät vinkit. Pakastetuotteet ovat ulkona pakkasessa -17,8 asteessa. ps. kaikkee sieltä löytyikin 8-)
-
0 166
Mitä on suomalisuus?
Lukiessani menneitä ja juoksevia ketjuja, niin kysymys kaiken globalisaation keskellä herää on - Mikä ja kuka on suomalainen, mikä on ja kuvaa juuri suomalaisuutta... Niin meillä kuin muuallakin... FutoMaki
-
0 23
Syömäpuikkojen käyttö
Luin uutisen, jossa kerrottiin sadan miljoonan ihmisen käyttävät puikkoja, toinen sata miljoonaa syö ruokansa sormin.:S Tiesin pääseväni Berliinissä sushi-aterialle, joka kuuluisi nauttia puikoilla. Harjoittelin etukäteen puikoilla syöntiä. Ei ollut kuulkaas yksinkertaista. En antanut periksi, j...
-
0 33
Cheddarjuustolle korvike
Meillä kaupassa ei ole kuin sulatejuustona cheddaria. Kuka osaisi suositella tavallisempaa merkkiä sheddarjuustolle? Minä en ole aitoa pala cheddaria koskaan edes maistanu, joten vaikea keksiä. Parmesaanin tilalta olen käyttäny Valion Mustaleimaa Ei varmaan sama, mutta hyvin on toiminu. A...
-
0 28
ESL-maito
ESL-maidon(Extended Shelf Life) voittokulku on saavuttanut huippunsa,ainakin täällä saksassa. Salakavalasti maidon tuottajat ja kauppiaat ovat poistaneet tavallisen pastöroidun maidon valikoimistaan.Purkin kyljessä kyllä lukee *tuoretta maitoa* niinkuin ennenkin,mutta lisäyksenä pienellä lukee *...
-
0 6
KUKA VOITTI PIPARKAKKUKILPAILUN?
Kilpailusta on jo aikaa, mutta voittajaa ei ole vieläkään julkistettu vai onko? ainakaan en ole aiheesta mitään tietoja löytänyt?? Olisi ihan mielenkiintoista tietää kuka voitti..:S
-
0 138
Kananmunat
Joku aika sitten luin, että kananmunat pitäisi pestä. En ole ikinä pessyt, vaan se jäi vaivaamaan mieltä.:S Pesetkö kananmunat ennen käyttöä? 8-)
-
0 13
mutti
Mummoni luona käydessä Nivalassa,kun olin pieni,pyysin mummoltani että tee mummo muttia.Voi että se oli hyvvää ja voin kanssa.Loput mutit mummo laittoi rasiaan että saisin vielä kotona herkutella.Välimatkaa oli 300km.Nyt ei mummoa ole ,kaipaan mummoa ja muttia.Aattelin että onkos täällä mutin tek...
-
0 83
Kunnon kokki siivoo jälkensä
Tuo sananparsi herättää minussa omantunnontuskia. Olen hyvin innokas keittämään, paistamaan ja leipomaan, mutta jälkien siivous on niin vastenmielistä, että yritän kaikin tavoin vältellä sitä ja kaataa hommat toisten niskoille, Olenko ainut sellainen ja onko vinkkejä, miten selätän itseni? Toisi...
-
0 4
apua kaipailisin erityisruokavalioiden kanssa!
Elikkäs lupasin yrittää tehdä jotain hyvää naposteltavaa tai ruokaa ystäväni juhliin, ongelma on se että ruoan pitäisi olla gluteeniton, munaton, maidoton (hyla ei käy) eikä se saa sisältää:avokado, sellerilehtisalaatit, kananmuna, pähkinä,bataatti, punajuuri,kurkku, sipuli, paprika, pinaatti mai...
-
0 151
Ideariihi
Avaan oman ketjun uudistetuille/muunnetuille ohjeille ja niiden kehittelemiseen. Sain idean tehdessäni vege-versiota Lynxin ja WT:n Sotku Joosepista. (Oma versio tulossa ;) ) Pistämpä tähän vaikka VegeKukon esimerkiksi. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/88948/VegeKukko Mutta ei nyt ...
-
0 224
Karjalainen Ruoka, Kieli ja Perinteet
Tähän ketjuun miellään reseptejä, linkkejä, tapoja, sanontoja, vanhaa, uutta, lainattua,kulttuuria, nimiä, paikkoja, juttuja, muistoja jne. kaikille karjalaisille, karjalaisten jälkeläisille ja Karjalasta sekä karjalaisuudesta kiinnostuneille - Eli Karjalaa ristiin rastiin - Menetimme suuren osa...
-
0 0
Unelmavartalo?
(:P)Niin, mitä tapahtuu, kun tulee hieman sirommaks`? Noh`mies alkaa jahtaamaan, ehkä entistä enemmän. Siis tyhmää, tää mun teksti? Mutta kai siinä hieman tottakin on. Mutta kun itsestä aina tuntuu, että laihtuu vääristä paikoista. Mulla jaloista tulee tikut, pahimmassa tapauksessa ri...
-
0 193
Houkutteleva hedelmä
Mistä hedelmästä tykkäät? Itse tykkään klementiinistä, nyt näistä espanjalaisista. Ja kiiwistä.(:P) Jos yöllä jotenkin huono olla kun herää kesken unien syön klementiinin, jo olo paranee mukavasti! Ja banaanin pitää olla: -Chiquita, (vai miten se nyt kirjoitetaan). Muu banaani ei mais...
-
0 6
Työaika
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article203111.ece Mitäköhän sitä tekisi työajan suhteen ? ::o::o::o
-
0 183
Kilot kurissa
TERVEYSUUTISISSA oli alla oleva artikkeli. Harmittaa, kun en osannut siirtää linkkiä tähän, vaan jouduin kopioimaan tekstin. Joka tapauksessa uskon tuohon tutkimukseen, koska itse kävelen viikottain melko paljon koirani kanssa ja vastapainoksi voin syödä mitä haluan, koska pysyn samoissa mitois...
-
0 62
Omegat
Siirrymme täältä http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,6,71392,79750,page=7#msg-79750 [kuningaskuluttaja.yle.fi] Sekä omega-3 että -6 ovat meille hyödyksi, mutta tärkeää on missä suhteessa toisiinsa me näitä omegoita saamme. Jos kutosta on liikaa, estää se kolmosen hyviä vaikutuks...
-
0 35
mitä ruokalehtiä teille tulee ?
Gourmet tuli, ei ilmesty kai enää (suomen kuvalehden mukana). MAKU lehden tilaus päättyi vuodenvaihteessa.
-
0 3
KUVAT
KUVALLISET RESEPIIT KIINNOSTTAA.. ne on aiakin tehty.... muita voi suoltaa mistä vain solkenaan.....