Kiinnostavaa
-
0 1
Luomu-charolaisliha
Tilasin Bosgårdin kartanosta 15 kg luomu-charolaislihaa. Paketissa oli puolet samana aamuna jauhettua jauhelihaa, toinen puoli vakuumi pakattuja kulmapaistia, palapaistia, ulkopaistia, sisäpaistia, ulkofilettä. Onko hyviä ohjeita?
-
0 21
SpinWine
Pääsin tällä viikolla maistamaan punaviinejä joista toinen lasillinen valutettiin tämän SpinWine- spiraalin läpi ja toinen suoraan pullosta. Ero oli ällistyttävä vaikka en mikään viiniasiantuntija olekaan ja kaiken lisäksi olin ihan hirmu skeptinen... SpinWine pyöristi punaviinin maun he...
-
0 1
Joulun jännitystä.
Tapahtuu jotain ihanaa, mutta onnellinen voi kertoa itse. :-)
-
0 7
Netti/Tikku,tms.
Käytettekö ns "nettitikkua", kannettavassa tietsarissa?. Mikä on paras liittymä?
-
0 214
Jouluruuat
Ajattelin, että tänä vuonna tekisin vaan tuuvingin joululaatikoksi. No pikku hiljaa lapset ovat tilanneet niitä laatikoita...minä haluan porkkanalaatikkoa, mulle pitää tehdä lanttulaatikkoa ja tänään 15v sanos, että kai nyt sitten teet sitä maksalaatikkoa?:) Ei puutu tilauksista kuin se hämäläine...
-
1 12
Syömällä solakaksi
Toivo Rautavaaran kirjassa oli aikoja sitten ohje miten voi laihtua nälkää näkemättä. Sen nimi oli katabolinen ruokavalio. Laitan tähän yhden päivän ruokalistan. Aamiainen 1. n.250g tuoreita hedelmiä tai marjoja (esim. appelsiini,omena tai 2 tomaattia ja puoli sitruunaa tai vaihtoehtoisesti 1...
-
0 53
PULLOVESI
tässä kaikille ajattelemisen aihetta: http://www.pullovesi.fi/ kannattaa katsoa video kokonaan ! (tu)(tu)(tu)
-
6 6
Kananmunan korvaus
Minulta kyseltiin tällasta ja laitan nyt tänne mitä löysin Kananmunan korvaaminen ruuanvalmistuksessa Kananmuna on toiminnallisilta ominaisuuksiltaan monipuolinen elintarvike, jota ei voi täysin korvata millään toisella yksittäisellä tuotteella. Kuohkeuttavana ja sitovana aineena se mm. paranta...
-
0 12
Ortoreksia
Selailin äskettäin Akuutin sivuja yhtä työjuttua varten. Sivustossa tuli vastaan jos jonkinlaista ruokaan ja ruoanlaittoon suoraan tai välillisesti liittyvää, muun muassa tämä: http://yle.fi/akuutti/arkisto2002/261102_e.htm Alkoi vain tuntua siltä, että kyllä syöminen on muuttunut nykyihmisel...
-
0 54
mitä perunan, viljan, riisin ja maissin tilalle...
Olen siirtynyt ravintopuolella Antti Heikkilän opetuslapseksi. Ajattelen, luulen ja arvelen että en ole ainut. Olin sitä ennen 9 pillerin mies. Nyt vain selkäkipulääke. Nyt olis mukava saada vinkkejä, mitä joulupöytään lohen, hirvipaistin, kinkun, siianmädin ja muikkujen lisukkeeksi...? nimim. ...
-
0 10
Lihan alkuperä
Minulle ainakin tärkeä tietää syönkö melamiinisikaa, hullua nautaa vai lintuinfluenssan saatuttamaa broireria. Lihan alkuperällä on väliä, ei niinkään sillä missä se on jalostettu. Enkä sano tätä tuottajana vaan kuluttajana.
-
0 228
Luomu
Aloitin tästäkin oman ketjun kun meinasin heti rönsyillä kasvissyöjä ketjuun... Elikkäs, meidän kauppaan oli ilmestynyt LUOMUmakkaraa!! Ja hintakin oli sama kuin HKn sinisellä. Ostin paketin, muttei olla vielä maistettu. Tulin vain jakamaan tämän tiedon, kun olen niin ylpeä itsestäni, etten...
-
0 86
Kasvissyöjät
Laitoin uuden ketjun, ettei [url=http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,6,71392,page=4]Kunnon ruokaa[/url]- ketju mene ihan kasvispainotteiseksi. Eli yllä olevan linkin takaa löytyy mm. ovo-lakto-vegaaneista, fregaaneista ja siis soijasuikaleesta, rouheesta ym. Priimassa oli j...
-
0 81
PIZERIAN PIZZAT
LUKEKAAPA TÄMÄ: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/17055 kilpailu on kovaa, täälläkin 5 pizzeriaa ja pikkukaupunki. Tarjouksella jotkut myy 5 kaikki pizzat ! toisilla 6. Normaalihinnat 6-13 täytteistä riippuen. Meikä tekee itse (tu)(tu)(tu) htt...
-
0 75
Hukkuuko muilla keittiövekottimia?
Kun meillä välillä kaikki on jotenkin väärässä paikassa:) Lapset kun tyhjäävät astianpesukonetta, niin osa kapistuksista on melkein tiellä tiettymällä. Ite kun pesen käsin, niin meneevät kyllä paikoilleen. (kirjoittajan kommentti;)) Oon miettinyt, että onkohan tyttölapsilla ja poikalapsilla jo...
-
0 30
Kaurapuuroa keittäessä...
onko kuinkakin moni aikoinaan sylkenyt kaunoja pois puurostaan? En tarkota semmosta mieliala kaunaa:)
-
0 10
Tanssimatto
Tytöt haluaisivat jouluksi, onko kokemuksia? http://shop.ubergames.fi/index.php Hintahaitari on 54-700 euroa, enkä ole varma sis. kallein pelkän maton? Hyvä alusta on kuulemma kova. :-)
-
0 8
Kinkun paisto kaasu-uunissa???
Moi Kaikille!! Onko kenelläkään mitään tietoa miten paistan joulukinkun kaasu-uunissa? Pohjoiseen pitäisi jouluksi suunnata ja siellä on vain kaasu-uuni. Hieman hirvittää tämä uusi ruuanlaittokokemus, joten apuja vastaanotetaan. Lämmintä joulun odotusta kaikille!! T: Kokkiäiti...
-
0 2
Makuaisti
Onkohan miehen ja naisen makuaisteissa eroja? Tuntuu vain joskus siltä, että joku ruoka/juoma maistuu paremmin tietylle sukupuolelle. :-)
-
0 17
Mä haluun keitettyä kinkkua
:X Morjesta porukat. Aika vierähtänyt takan muurauksessa ja laatoitushommissa ja ihan hävettää, että en ole jaksanut seurustella. Nyt kuitenkin alkoi tekemään mieli keitettyä joulukinkkua. Ihan ku olis joku muistikuva, että oon kersana syönyt sellasta, siis lähes 70vuotta sitten. Siis miten toimi...
-
0 0
Joulu2008
Ensimmäisen adventin kunniaksi herättelen keskustelun joulumenuista. Menettekö ihan perinteen mukaan vai onko pöytä kokonaan modernisoitu? Mikä on juolupöytänne hitti? Itse kehittelin jouluruokailuun uuden systeemin. Aatonaattona nautitaan runsas kalapöytä saaristolaistyyliin. Aatto alkaa peri...
-
0 12
Cola-juomat
http://www.youtube.com/watch?v=SkELRp4wKPs&feature=related Nam!:D
-
0 23
Käyttekö Lidlissä?
Käyttekö ostoksilla Lidlissä? Mnä teen aika usein lauantaiaamuna siten, että menen ostoslistan kanssa ensiksi Lidliin ja ostan, mitä siellä on.Sen jälkeen menen "oikeaan" kauppaan. Lidliss ä on paljolti samoja (suomalaisia) tuotteita kuin muissakin kaupoissa ja uskon hinnan olevan kohdallaan. Min...
-
0 71
Yleiskone hajosi
Vanha, hyvinpalvellut yleiskone hajosi. Varaosia ei enää saa. Aion pyytää itselleni uuden joululahjaksi, voitteko suositella merkkiä/mallia. Hyvä ja halpa.
-
0 13
Jouluteema
Olipas ihania reseptejä tuolla teemassa. melkeen tulee jo tunnelmiin. En kyllä aio ennen ku avataan eka luukku!!!!!!!
-
0 13
Juomat ruokien ja elokuvan kanssa
Meillä on perjantaina taas Arvottomat-ilta. Menemme ensin Alkoon ostamaan kossua, sahtia, calvadosta ja viskiä. Ruokakaupasta haemme vanhan leivän ja vissyä. Kotona varustamme sohvapöydän pulloilla ja leivällä. Eteiseen laitamme roskapussin. Sitten elokuvan edetessä teemme samoin kuin si...
-
0 39
MISTÄ KALASTA PARAS KEITTO?
(td)(tu):-):( Syksyn kalastuksen ja monen eri keiton jälkeen meidänkään 3henkisessä perheessä äänet ei mennyt tasan.Entä teillä?
-
0 118
Maistuvin glögi?
Kertokaahan kokemuksianne glögeistä, juotteko,teettekö itse,ostatteko Alkosta vai miten?? Markkinoilla näkyy olevan kymmeniä erilaisia, mikä paras? Alkon uusi mustikkaglögi sininen pullo ja vahva glögi valkea pullo. Haluttaisi ostaa molemmat ja niin varmaan teenkin. Onko kukaan jo ehtinyt m...
-
0 156
Bloggari teidän keittiössänne?
Kenen keittiössä näkyy ruokablogien inspiroima jälki? Onko kenties teillä jollain ruoka-aiheinen blogi tai seuraako joku jonkun blogia ahkerasti? Ja mitä mieltä olette tästä aiheesta?
-
0 13
Meillä leivottua.
Tekasin tossa kaneliässiä jo jouluksi.Tein 2xannoksen.Tuli semmoset 100kpl.Keskiviikkona taas leipoo jotain,niin ei tuu kiirettä.Hyvä aloittaa jo aikasten joululeivonnaistenki teko.:-)