Kiinnostavaa
-
0 17
Apua pian sieniapua kiitos!!
Mulla on 2 litraa lauantaina ostettuja suppilovahveroita ja oon just tekemässä sienipiirakkaa. avasin jääkaapissa olleen muovipussin ja pinnalla olevaan sieneen oli tullut reipas homepesäke. sienet ei tuoksu aivan tuoreilta, eivät vaikuta mädiltäkään. joissain sienissä on lakin alapinnalla vaalea...
-
0 13
Kangaskeltavalmuska
Nyt minun täytyy suru puserossa luopua monivuotisesta herkustani. Soitin myrkytystietokeskukseen kangaskeltavalmuskasta. Sieltä tuli tieto, että se saattaa useita kertoja peräkkäin syötynä aiheuttaa ruuansulatuskanavaan oireita. Parempi varoa. Nyt minun on nostettava kädet pystyyn ja luovutettava...
-
0 28
175. Oktoberfest
Hei Kotikokkilaiset, ja terveisiä Münchenin 175. Oktoberfestiltä, joka alun perin järjestettiin 17.10.1810 juhlistamaan Ludwig von Bayern ja Prinsessa Therese von Hildburghausen häitä. Alkujaan raveina tunnetusta tapahtumasta tuli heti pysyvä ja jatkuva tapahtuma, muuttaen tyyliään ja kehittyen...
-
0 12
Makean elämän alku
Voi, että! Kirjoitin jo tuonne Lidl-ketjuun, että löysin LIIAN hyvän suklaan! En ole niinkään makean ystävä: leivon pojille usein makeaa maistamatta itse ollenkaan; tavallista suklaata syön vain palan kaksi, koska se on niin makeaa; tummaa suklaata syön saman verran, koska se taas ei ole niin ma...
-
0 126
Mausteita joka lähtöön...
Olen tänään tehnyt oikean urotyön...siivosin nimittäin maustekaappini.Se olikin ollut mullin,mallin niin,että en löytänyt sieltä mitään. Nyt on kaikki järjestyksessä ja tekemässäni listassa,johon merkkasin jokaisen mausteen,joka nyt laatikossani lojuu,on 54 eri maustetta-tai sekoitusta.Aloin täs...
-
0 54
Makean elämän loppu!
Miten päästä eroon makean himosta? Aina tekee mieli suklaata, keksejä ja muuta "roskaruokaa". En välttämättä halua laihtua (sekään ei pahaa tee), vaan syödä terveellisesti! :-)
-
0 3
Kiihkeetä ruuanlaittoa!
Onko kukaan muu huomannut samaa... Tässä kun nyt näpyköin tätä tekstiä tietokonepöydällä...siis kone pöydällä, en minä:D, niin tässä vieressä lojuu digikamera tällä kertaa purettuna..välillä starttivalmiina ja KAPUSTA!!!! Siis oikeesti keittiöstä on kantautunut tähän kapusta. Oon kyllä aikauhee...
-
0 1
Syö aamulla kuin ruhtinas...illalla kuin kerjäläinen
Syön aamuisin puuroo, mustikoita, leipää, juustoo, salaattii, kurkkuu, jugurttii ja kahvia - mutta myös iltaisn syön paljon kaikenlaista tarpeetonta ja vähemmän terveellistä, vaikk´ei ole kysymys nälästä. Onko minulla kohtalotovereita?:S
-
0 35
S vai K ?
S- ja K-ketjut löytyvät kaikkialta Suomesta,(tu) toisin kuin esim. Stockmann tai Lidl. Toivon asiallisia mielipiteitä keskittämisen eduista/haitoista jompaan kumpaan. :-)
-
0 3
Flavonoidit
Uskotko flavonoidien vaikuttavan myönteisesti terveyteesi? Tottahan se on;)
-
0 2
Aftat ja ruoka
Meillä on neidillä tosi pahoja aftoja tullut nyt infektiokierteen aikana. Suuhygienisti puhui ruokavalion vaikutuksesta aftojen syntyyn. Kertokaa viisaat onko siinä perää? Voinko ruokavaliolla vaikuttaa aftojen syntyyn, vaikka aftat on viruksen aiheuttamia? Kiitollisena -k-
-
0 5
Viini on viisasten juoma, mutta
Mitä muuta sana VIINI tarkoittaa? Ei saa googlata:D
-
0 9
Talvinen yrtti-ikkuna
Nyt olisi ikkunalaudalla tilaa. Tomaatti on tehnyt hedelmänsä ja sato korjattu. Mitä ikkunalle nyt? Yrttejä olen ajatellut. Basilikaa, oreganoa jne jne Tilli, persilja, ruohosipuli eivät ole menestyneet, viitsinkö laittaa tänä talvena? Vai onko jotain vinkkejä miten nämä saadaan viihtymä...
-
0 5
Urheiluherkkuja.
Nyt kun alkaa suomessa ns. talviurheilu, mitä urheiluherkkuja (urheilufanit) laittavat, kisakatsomoon.:-)
-
0 70
Onko joukossamme baristaa?
Haluaisin ohjeita latten valmistukseen - ihan papujen jauhamisesta, uuttamisesta jne.... Siis kotioloissa tapahtuvasta toiminnasta.:P
-
22 15
Kiertoilmauunin käyttö
Kyselen kokemuksianne kiertoilmauunin käytöstä? Tiedän, ettei sillä voi tai kanna;)ta paistaa hiivaleivonnaisia kuten esim. pullaa. Entä kuivakakkuja, piirakoita tai esim. makaroonilaatikkoa? Ja vielä, millä kannattimella, jos vertaa perinteiseen uuniin? Kokemusenne ovat tervetulleita;)
-
0 5
Liesituuletin
Olen naapuroston ainut kotiäiti ja leipoja. Ruokaakin teen ainoana alusta asti. Minun yksi ilo on nostaa leipomukset lieskarin alle jäähtymään ja levittää taivaallista tuoksua ympäristöön. Ja viedä ulos leikkiville naapurinlapsillekkin maistiainen. Minulla on selvästi joku Home staying Mom sy...
-
0 12
Missä Kesäkurpitsa?
mulla on kompostissa kasvanut upea kesäkurpitsa pensas..mut ei yhtään kesäkurpitsaa!! Onks muille käynyt tänä vuonna näin? Ei niin mitään!!!!!HÖH!
-
0 158
Stockmann
Palvelu on erinomaista: Taskussa ei tarvi olla kuin kymppi ja olo on kuin kuninkaalla. Herkkuosastolta löytyy kaikenlaista kivaa, jopa kympillä. [url=http://www.mysmiley.net/free-scared-smileys.php][img]http://www.mysmiley.net/imgs/smile/rolleye/rolleye0011.gif[/img][/url]
-
0 1
Erikois ruoka valio
8-)Epätoivoinen kysyy"onko jollakin ideoita allergia ruokavaliosta?antakaa vinkkejä maidottomalle ja munatomalle jälkkäreitä?esim,rahka pohjaisia ja lettuja joita ei valmisteta munaan
-
1 68
Puutarhuri
Tämä liittyy keittiöön (sadon puolesta) ja puutarhaan kysymykseni puolesta. Kirsikkapuu, luumupuu, karviainen, viinimarjapensaat, omenapuut. Nämä mm. tarvitsevat joskus jonkinlaista hoitoa. Mitkä leikataan syksyllä, mitkä keväällä? Miten? Miksi? Millä? ... ;) Entäs sitten pensasruusut (näin ohim...
-
0 48
Pullasorsat!!
Hei, katsokaapas mihin törmäsin kun rallattelin muilla foorumeilla! Tässäpä kakkuohje jota voi harkita jos ei Mies vie roskia pyydettäessä ;) http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/102528.shtml
-
0 16
Sipulin laatuluokitus
Heip, sellaista asiaa olen tässä viime aikoina ihmetellyt ruokakaupassa, että jotakuinkin kaikki sipulit ovat aina kakkoslaatua, kun käytännössä kaikki muut kasvikset, hedelmät, marjat ovat aina ykköslaatua. Ja kuitenkin kyse on ruuanlaittoon täydellisesti sopivista, näteistä ja useimmiten vie...
-
0 35
Työvälineiden säilytys
Tämä ei varmaan ole paras tapa: [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2632065.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00941/2632065.t.jpg[/IMG][/URL]
-
0 3
Ystävämme, "sinappi"!
No`oh ostin ns. makuasiana tunnettuna asiana; sinapin, : rajoitteisena (näkö) pyysin myyjää valitsemaan mielenkiitoiseksi tulleena: Dijon, sinappina mulle: Noh`myyjä valitsi Lidlistä Dijon Mustard, noo`h`oottaa nenään ja pyörtyy:?mutta mikä on sitten teitin sinappi, josta todella tykkäätte, Mai...
-
0 14
Taas munasta!
Intohimoisena munaruokien ystävänä olen tietysti suuresti mieltynyt munakokkeliin. Itse olen tottunut valmistamaan sen kerroskattilassa ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Paistinpannulla tehdystä en niinkään pidä. Kysyisin nyt, onko kenelläkään tietoa miten hotelliaamiaiseen kuul...
-
0 16
Leivinuuni kausi kohta alkaa
Innostuin laittaa tän alulle kun Marin kanssa puhuimme laatikkoruuista. Ei malttas odottaa, kun saa taas leivinuunin lämpimäksi ja laatikoita hautumaan. Karjalanpaisti tulee ekana mieleen ja kaipaan niin lanttulaatikkoa että taidan kehittää siitä jonkun EIjouluversion. Katselin täällä jo esi...
-
0 23
Painekattila
Hei kaikille(:P). Hommasin AMC:n painekattilan, koska kuulin sen olevan ylivertainen aromien, vitamiinien ja hiveaineiden säilyttäjä. Jostain kuitenkin luin, että ainakin vitamiinit tuhoutuvat sen kovassa kuumuudessa. Pitääkö paikkansa? Valmistan paljon riistaa ja siinä se ilmeisesti puoltaa paik...
-
0 24
Allt om Mat
Lueskeletteko ruotsalaisia ruokalehtiä? Olen katsellut kirjastossa ja netissä. Jopa saksalaisia vaikka saksan kieleni perustuu peruskouluoppiin. Mutta ne kuvat ja ruuat!! Miksi ne näyttää niin ihanilta ja eksoottisemmalta kuin kotimaisissa. Laitan linkin ihanaan lohi pinaatti lasagneen... Tu...
-
0 284
Treffit Kaakonkulmalla
kiinnostaisko ketään treffata täälläpäin jossain; kotka, hamina, kouvola???(:P)(tu)