Kiinnostavaa
-
0 17
Mansikoitten säilöminen pakastimeen
Meninpä sitten ja ostin hetken mielijohteesta 5 kiloa mansikoita. Mites nuo nyt sitten kannattaisi pakastimeen säilöä? Kokonaisina, puolikkaina? Sokeria vai ei sokeria? Mieluusti otan vastaan myös muita mietteitä tai vinkkejä asiaan liittyen!
-
0 104
Reseptiristiäiset
Viitaten aiempaan ketjuun http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,49065,page=2 Halukkaat voivat osallistua. Tämä ei ole kisa, vaan mielenkiinnosta katsomme, mitä kukin saa samoista raaka -aineista väsättyä. Aineksina - kana/soija - peruna - mansikka Kaikkia näitä on olt...
-
0 18
Vink, vink...
Nyt sitten pitäs alkaa pistää keittiötä pakettiin. Alotetaan pikkuhiljaa laittamaan ja katto ensteks niin täytyy jo purkaa keittiönkaapit. Huh, joo.. Ei se urakka vaan se elämisen hankaluus siinä välillä. Olenkin tässä miettinyt mitä laittaa ensin kokonaan pois pakettiin ja mitä jättää päällimm...
-
0 35
Itäinen ruoka
Tuolla oli puhetta että kerätään vähän etnisiä ja itämaisia ruokia. Perustan sille oman ketjun. Kerään ne mitä tuolla oli puhetta tähän. Minliin Mustapapu porsas http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/12107/Mustapapu%20porsasta ja kiinalainen munakokkeli http://www.kotikokki.net/reseptit/...
-
0 4
Minna tuu takaisin me ei kestetä ilman sua!!
Minna Bunce, sinä sanoit lähteväsi tältä foorumilta koska vihaan ja vainoan sinua. Olet varmasti malttamattomana odottanut tätä ketjua. Tässä se on. Koska et kuitenkaan lähde, niin nyt tässä on se ketju jonka avulla voit tulla tänne kunniallisesti. En vihaa sinua enää ja lupaan olla vastaamatt...
-
0 106
Hauskat reseptit ....
Silloin tällöin tulee vastaan reseptejä, jotka ovat yksinkertaisesti todella hauskoja oivalluksia ... - Esimerkiksi - Makkarasiili (:D -http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/6923/Makkarasiili%202007 tai Viskimo (:D http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/11522/Viskimo tai Lihakääretorttu(...
-
0 23
Erikoisin ruoanvalmistustekniikka?
Näin, kuinka telkkarissa tanskalainen täti valmisti vakuumipakatun lohen tiskikoneessa. Hops vaan, lohi koneeseen ja 65asteen ohjelma päälle. Kun ohjelma oli valmis, niin oli lohikin. Näytti mehukkaalta, ja tätikin kehui kovasti (liekö kuinka hyvä näyttelijä? (:D )! Mikä siis on oudoin kuulema...
-
0 49
Auttakaa, pienten lasten äidit!!!!!
Olen lähdössä tiistaina sukuloimaan Englantiin. Siellä on kaksostytöt 1v ja toinen kärsii oikein kovasta vatsasta. Kakka irtoaa n.joka 3:s päivä ja se on kyllä aikas pitkä väli näin muarinkin näkövinkkelistä. Ajattelin viedä "tuliaisina" luumusosetta ja keitän siellä heti luumukiisseliä, mutt...
-
0 14
Curry-valkosipuli
Auttakaa poloista. Löytyisiköhän joltakulta kotikokilta currylla maustettujen valkosipulien ohjetta ? Muistui asia mieleen, kun juuri äsken hajoitin oman valkosipulipuristimeni.
-
0 89
Google JA MEIDÄN KESKUSTELUT
-MIKSI MEIDÄN SIVUT LÖYTYY Googlesta KAIKKIEN LUETTAVANA? -ESIM:KOIVUNMAHLA SIELTÄ LÖYTYY LYNX JA ARU SEKÄ MEIDÄN KAIKKIEN KIRJOITTELU -LUULIN KIRJAUTUMISEN ESTÄVÄN ETTEI KUVANI JA KIRJOITTELUNI MENE KAIKEN KANSAN TIETOON.
-
0 179
Koekeittiö
Olen niin innostunut näistä ohrasuurimoista ja ruisryyneistä. Löysin jokuaika sitten kaupasta rikottuja ruisryynejä. Nyt löytyi tuottajalta sivutkin joten pääsi vähän lukemaan niistä. Eli nämä on suurimoita. Nyt kokeilen tehdä riisipuuron ohjeella ruispuuroa. Luulisi olevan superterveellisempi...
-
0 179
Ruoanlaiton ja elämisen eettiset valinnat
Löysin tällaisen sivuston. Ajattelin linkittää, jos jotakuta kiinnostaa: http://www.eettinenvalinta.fi/index.phtml
-
0 240
Maitolitra 2E elokuussa?
Niin, minun suuresti arvostama suomalaisen lehmän maidon litrahintaa povaillaan radiouutisissa nousevaksi elokuussa 2E. Vuonna 1983 tiesin mihin suomalaisen maidon tuotanto ajetaan. Ei tarvinnut olla edes ennustaja!:S
-
0 83
Onko kotikokki muuttanut kokkailuasi?
Mietin yks päivä että minuun on vaikuttanut kotikokki paljon. Olen ensinnäkin löytänyt ihan uusia reseptejä jotka maistuu itselle tai koko perheelle. Panostan myös ruuan ulkonäköön enemmän ja jopa kattauksiin. Olen kokeillut uusia mausteita ja aineksia. RM sanoo ja lapset että ruoka on moni...
-
3 214
Luonnonmukaista lääkitystä
Löysin taas erilaisia ohjeita kotikonsti-lääkitykseen.:)o Ennenvanhaan kun maaaseudullakaan ei lääkäri ollut lähellä ja kuitenkin sairastettiin oli turvauduttava omiin troppeihin.:-) Minun mummuni oli sellainen vanhan-ajan kansanparantaja jonka kuppaus saunaan tuli porukkaa pitkienkin matkojen...
-
0 33
FutoMaki kiittää kaikkia....
Rakkaat Kotikokkilaiset, haluan kiittää kaikkia Kotikokkilaisia viimeisestä 8 kuukaudesta. On ollut suuri ilo ja valitettavasti myös viime aikoina suuri suru olla mukana palstoilla. Olette ahkerasti lukeneet reseptejäni - 85 200 kertaa, eli yli 10 000 kertaa kuukaudessa, joka on paljon tä...
-
0 4
Missä Perun Marsu?
Minulla o nyt rivissä vesimyyriä ja yksi kyy ja pari kissanpoikaa ja oravaa, mutta marsuohje uupuu! Piru kun en ollu kopioinu sitä pöytälaatikkoon.. Pitää vissiin soveltaa itse.. Miten olisi vaan aurinkokuivattua kun täällä on niin kaunis ilmakin!!??
-
0 7
HYVÄÄ JUHANNUSTA !
-TOIVOTTAA KAIKILLE ARUN "POPPOO"
-
0 7
Herkkuja tomaatista
Tomaattiherkkuja oli jossain ketjussa, mutta en muista missä... Joten, jos joku haluaa vielä laittaa vinkkejä, niin kiitos!
-
0 46
Ruokapöydässä kuultua
Tulipas mieleen kun meidän isä ainakin tokaisee hauskasti joskus ruokapöydässä että sanotaanko muissakin ruokapöydissä kivoja juttuja syömisen lomassa? Mun isä sanoi kylässä ollessamme (hävetti muuten hiukan): "On se kumma kun kylässä maistuu huonompikin!" Tai "Parempi hetki hävetä kuin ...
-
1 4
Riisikeitin käyttöön
Tervehdys! Ihastelin jokin aika sitten tuttavani riisikeitintä ja sillä keitettyä maukasta riisiä. Kuinka ollakaan, nyt sellainen seistä jököttää omassakin keittiössäni, juuri illalla pakkauksesta purettuna. Sillä voi siis KEITTÄÄ RIISIÄ ja HÖYRYTTÄÄ KASVIKSIA mutta mihin kaikkeen muuhun riisik...
-
0 245
Mitä herkkuja meinaatte juhannussa tehä ja syyä,ja mitenkä viettää juhannusta.
:-)Meillä on ollut tapana juhannussa että päivää ennen juhannusta keitän punaisen heran eli juhannusjuuston.Mieheni hakee sitten juhannuskoivut,jotka laitamma ovan etteen.Sitten on sauna,ja vitsat kuuluu sinne tietty.Eihän se olis mikkään juhannus-sauna ilman saunavitsoja:-)Sitten grillaamma herk...
-
0 43
Jeevesin legendaarinen krapulajuoma
ja sen teko nähdään tänään TV1:llä klo 18.30!!! Ihanaa, kun näyttävät taas uusintana tuon sarjan. (tu) Jo se tunnusmusiikki on niin oiva ja saa hyvälle tuulelle, puhumattakaan hyvistä näyttelijöistä, upeasti toteutetusta miljööstä ja tunnelmasta. Oikeaa stressinkarkotusta tiedossa! (tu)(tu)...
-
0 34
SISÄELIMET
Arvostan ja pidan vanhan tyylin ruoanlaitosta...eli kaikki "mahdollinen" kaytetaan. Laitatteko ruokaa sisaelimista ja jos, niin mika maistuu? Miten hyvin Suomessa on saatavilla sisaelimia...ostaako niita kukaan? Taalla Englannissa niita onneksi viela saa lihakauppiailta ja marketeistakin....
-
0 44
Korvasieni ja sienien myrkyllisyys!!!
Korvasienelle annetaan todella hyvät ohjeet sienien saatamiseksi kaikkien meidän herkkuiksi! Olen itsekin normaali, sienien kuluttaja,,, noo ehkä niistä enemmänkin tykkään. Resptejä varmaan löytyisi, jos niistä edes uskaltaisi kirjoittaa?! Noi ryöppäysohjeet korvasienelle on tiedossa ja keitänp...
-
0 15
Mustikka Takaisin
Mustikka tuumasi minulle että pitää paussin foorumista. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Mustikka on saatava foorumille takaisin. Joten eiköhän laiteta niin pitkä peukkuketju tähän että meidän KokkailevaRunoilian sydän leppyy, eikä malta meitä jättää. Mustikka! Elä anna minkään syyn sua nuj...
-
0 62
Närästääkö?
Leikkaus on yksi vaihtoehto (mutta ei riskitön8-)), lääkehoito toinen (kallis, eikä aina tehoa:X). Löytyykö kotikonsteja närästyksen hoitoon/vähemmän närästästäviä ruokia? Kahvi, suklaa ja mausteiset ruuat eivät ainakaan sovi!:(
-
0 33
Keittö(historia)keksinnöt.
Haarukan on keksinyt Leonardo da Vinci.
-
0 12
Ostokset työpaikalle
Onko kukaan pääkaupungin seudulta käyttänyt tällaista palvelua http://jaakaappi.fi/kauppa/tuotteet/2 Aika kätevää kyllä, mutten vain mistään löytänyt palvelun hintaa. Tuotteet näytti olevan norm hinnoissa...ainakin pikavilkaisulla. Olishan se kiva kun töistä lähtiessä kauppakassi olis valmiina....
-
0 993
Nyt riitti, kiitti!
Aion aloittaa elämäni ensimmäisen laihdutus/terveys/liikuntakuurin! Ensimmäisen siis tosissani. Toki olen harrastanut sellaisia kolmen päivän ryhtijaksoja. Mutta minä en pysty siihen yksin, tiedän sen. Kysynkin siis, olisiko joku täällä samoilla linjoilla? En puhu mistään kahden kilon laihdut...