Kiinnostavaa
-
0 83
Onko kotikokki muuttanut kokkailuasi?
Mietin yks päivä että minuun on vaikuttanut kotikokki paljon. Olen ensinnäkin löytänyt ihan uusia reseptejä jotka maistuu itselle tai koko perheelle. Panostan myös ruuan ulkonäköön enemmän ja jopa kattauksiin. Olen kokeillut uusia mausteita ja aineksia. RM sanoo ja lapset että ruoka on moni...
-
3 214
Luonnonmukaista lääkitystä
Löysin taas erilaisia ohjeita kotikonsti-lääkitykseen.:)o Ennenvanhaan kun maaaseudullakaan ei lääkäri ollut lähellä ja kuitenkin sairastettiin oli turvauduttava omiin troppeihin.:-) Minun mummuni oli sellainen vanhan-ajan kansanparantaja jonka kuppaus saunaan tuli porukkaa pitkienkin matkojen...
-
0 33
FutoMaki kiittää kaikkia....
Rakkaat Kotikokkilaiset, haluan kiittää kaikkia Kotikokkilaisia viimeisestä 8 kuukaudesta. On ollut suuri ilo ja valitettavasti myös viime aikoina suuri suru olla mukana palstoilla. Olette ahkerasti lukeneet reseptejäni - 85 200 kertaa, eli yli 10 000 kertaa kuukaudessa, joka on paljon tä...
-
0 4
Missä Perun Marsu?
Minulla o nyt rivissä vesimyyriä ja yksi kyy ja pari kissanpoikaa ja oravaa, mutta marsuohje uupuu! Piru kun en ollu kopioinu sitä pöytälaatikkoon.. Pitää vissiin soveltaa itse.. Miten olisi vaan aurinkokuivattua kun täällä on niin kaunis ilmakin!!??
-
0 7
HYVÄÄ JUHANNUSTA !
-TOIVOTTAA KAIKILLE ARUN "POPPOO"
-
0 7
Herkkuja tomaatista
Tomaattiherkkuja oli jossain ketjussa, mutta en muista missä... Joten, jos joku haluaa vielä laittaa vinkkejä, niin kiitos!
-
0 46
Ruokapöydässä kuultua
Tulipas mieleen kun meidän isä ainakin tokaisee hauskasti joskus ruokapöydässä että sanotaanko muissakin ruokapöydissä kivoja juttuja syömisen lomassa? Mun isä sanoi kylässä ollessamme (hävetti muuten hiukan): "On se kumma kun kylässä maistuu huonompikin!" Tai "Parempi hetki hävetä kuin ...
-
1 4
Riisikeitin käyttöön
Tervehdys! Ihastelin jokin aika sitten tuttavani riisikeitintä ja sillä keitettyä maukasta riisiä. Kuinka ollakaan, nyt sellainen seistä jököttää omassakin keittiössäni, juuri illalla pakkauksesta purettuna. Sillä voi siis KEITTÄÄ RIISIÄ ja HÖYRYTTÄÄ KASVIKSIA mutta mihin kaikkeen muuhun riisik...
-
0 245
Mitä herkkuja meinaatte juhannussa tehä ja syyä,ja mitenkä viettää juhannusta.
:-)Meillä on ollut tapana juhannussa että päivää ennen juhannusta keitän punaisen heran eli juhannusjuuston.Mieheni hakee sitten juhannuskoivut,jotka laitamma ovan etteen.Sitten on sauna,ja vitsat kuuluu sinne tietty.Eihän se olis mikkään juhannus-sauna ilman saunavitsoja:-)Sitten grillaamma herk...
-
0 43
Jeevesin legendaarinen krapulajuoma
ja sen teko nähdään tänään TV1:llä klo 18.30!!! Ihanaa, kun näyttävät taas uusintana tuon sarjan. (tu) Jo se tunnusmusiikki on niin oiva ja saa hyvälle tuulelle, puhumattakaan hyvistä näyttelijöistä, upeasti toteutetusta miljööstä ja tunnelmasta. Oikeaa stressinkarkotusta tiedossa! (tu)(tu)...
-
0 34
SISÄELIMET
Arvostan ja pidan vanhan tyylin ruoanlaitosta...eli kaikki "mahdollinen" kaytetaan. Laitatteko ruokaa sisaelimista ja jos, niin mika maistuu? Miten hyvin Suomessa on saatavilla sisaelimia...ostaako niita kukaan? Taalla Englannissa niita onneksi viela saa lihakauppiailta ja marketeistakin....
-
0 44
Korvasieni ja sienien myrkyllisyys!!!
Korvasienelle annetaan todella hyvät ohjeet sienien saatamiseksi kaikkien meidän herkkuiksi! Olen itsekin normaali, sienien kuluttaja,,, noo ehkä niistä enemmänkin tykkään. Resptejä varmaan löytyisi, jos niistä edes uskaltaisi kirjoittaa?! Noi ryöppäysohjeet korvasienelle on tiedossa ja keitänp...
-
0 15
Mustikka Takaisin
Mustikka tuumasi minulle että pitää paussin foorumista. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Mustikka on saatava foorumille takaisin. Joten eiköhän laiteta niin pitkä peukkuketju tähän että meidän KokkailevaRunoilian sydän leppyy, eikä malta meitä jättää. Mustikka! Elä anna minkään syyn sua nuj...
-
0 62
Närästääkö?
Leikkaus on yksi vaihtoehto (mutta ei riskitön8-)), lääkehoito toinen (kallis, eikä aina tehoa:X). Löytyykö kotikonsteja närästyksen hoitoon/vähemmän närästästäviä ruokia? Kahvi, suklaa ja mausteiset ruuat eivät ainakaan sovi!:(
-
0 33
Keittö(historia)keksinnöt.
Haarukan on keksinyt Leonardo da Vinci.
-
0 12
Ostokset työpaikalle
Onko kukaan pääkaupungin seudulta käyttänyt tällaista palvelua http://jaakaappi.fi/kauppa/tuotteet/2 Aika kätevää kyllä, mutten vain mistään löytänyt palvelun hintaa. Tuotteet näytti olevan norm hinnoissa...ainakin pikavilkaisulla. Olishan se kiva kun töistä lähtiessä kauppakassi olis valmiina....
-
0 993
Nyt riitti, kiitti!
Aion aloittaa elämäni ensimmäisen laihdutus/terveys/liikuntakuurin! Ensimmäisen siis tosissani. Toki olen harrastanut sellaisia kolmen päivän ryhtijaksoja. Mutta minä en pysty siihen yksin, tiedän sen. Kysynkin siis, olisiko joku täällä samoilla linjoilla? En puhu mistään kahden kilon laihdut...
-
0 43
Uutta keittiössäni!
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2164698.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00332/2164698.t.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2164702.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00021/2164702.t.jpg[/IMG][/URL] Ostin eilen Kodin Ykkösestä tällaisen pikkuroskikseksi tiskipöydän vier...
-
0 53
Pitkän iän salaisuus
Nyt se on sitten tieteellisesti todistettu, pitkän iän ja hyvän terveyden salaisuus (Health and Heart letter 5/2008) on välimeren ruokavalio!(tu) Yhdysvalloissa viisikymmentä luvulla aloitettuun tutkimukseen osallistui 380 000 amerikkalaista ja euroopassa 75 000 henkilöä. Hyöty ei rajoitu pelkäst...
-
0 32
Raparperibooli!
Heiii oisko kellään takataskussa (tai missä vaan :D ) ohjetta raparperibooliin! Ollaan tehty raparperihöyrymehua. Se saisi olla alkoholipitoista, ehkei kuitenkaan kirkkaita sisältävä.. ;) :)o Mä en ainakaan hirveästi vaihtoehtoja löydä googlettamalla..
-
0 55
Kattilankansien säilytys?
Olisiko kellään tähän viisastenkiveä? Tähän saakka kannet ovat pyörineet sikin sokin kaapeissa ja laatikoissa, pinosi ne miten päin tahansa.
-
0 21
Mistä ette luopuisi mistään hinnasta "keittiössänne"
Mikä on mielestänne tärkein työkalu, astia, tai mikä tahansa jota tarvitaan jokapäivä keittiössä. Minä en tuli toimeen ilman painekeitintä enkä pataa, mutta nyt tuli tekkapoo miten tänne saadaan kuva? [url=http://www.munkuvat.org/kuva/99326][img]http://www.munkuvat.org/kuvat/99326.jpeg[/img...
-
0 57
Sydämesi ikä...
Kävin tekeen ton sponsorin linkin ja sain sydämeni iäksi 32. Parannettavaa olisi liikunnassa ja painoakin saisi vähän pudottaa..
-
0 40
Pääskysjuhla
Meillä on huomenna kotiintulojuhla! Pääskyset saapuivat tontilla olevaan vanhaan talliin. Meidän perheelle se on aina ilon hetki kun ensimmäiset pääskyset saapuu ja kun huomasimme täällä ihan pesät on lapset kovasti odottaneet lintuja! Vihdoin tulivat ja huomenna on lasten tekemää voileipäk...
-
0 129
VIIMEINEN ATERIA..
..mitäs söisit?
-
0 34
siis voi vitsit
johtuukohan tämä nyt minusta vai minun uudesta kakkuvuoasta vai uunista.... Ei paistunut kakku uunissa ja repesikin kivasti. Harmittaa... kakkuvuoka siis uusi ja vähän sellaisen valuraudan näköinen hökötys, merkkiä en muista.... Mikä lie, mutta en kokeile enää tehdä.
-
0 1
KOIVUNMAHLASTA
:-)Mun resepteistä on koivunmahla siirappia katsottu aika paljon. -Kiinnostaisi oletteko säilöneet ja kuinka on säilynyt. -Tästä on puhuttu ennenkin,mutta mulla on 10l pakkasessa enkä ole vielä maistanut. -Netistä löytyy ohjeita,mutta haluasin kuulla teidän kokemuksia.Jo etukäteen kiittäen ARU...
-
0 234
Kotiviini, sima, siideri kiljut kaikki missä pulputtaa
Onkos täällä aktiivisia kotipanioita? Itse odottelen voikukkia että voin tehdä tämän http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/62081/Voikukkaviini%20%20%2025%20litraa Kiinnostaa kovasti!
-
0 153
"Kieleni rajat ovat maailmani rajat."
Siirretäänpä tämä kieli- ja murrekeskustelu omalle osastolle. Otsikko on totta, siis faktaa. Mitä rikkaampi kielitaito, moninaisempi sanavarasto ihmisellä on, sen enemmän hän ymmärtää maailman menoa. Kieli on ajattelun väline. Kieli on kommunikaation, sosiaalisten kontaktien solmimisen, arjen ja ...
-
0 2
Mummon romonta/ puolukka-piimä juoma
MUMMON ROMONTA ??? Onko kellekään muulle tuttu tällainen juoma sekoitus? Oma mummoni, joka eli Viipurissa ennen sotia, teki aina aamuisin itselleen juomaa, johon tuli lasillinen jääkylmää piimää ja siihen lisättiin 3-4 rkl. sokeroituja puolukoita, sekoitettiin voimakkaasti. Siis tämän päiv...