Kiinnostavaa
-
0 84
Yönälkä iskee yleensä öisin..
Mitä teillä syöpötellään öisin ? Vai syödäänkö mitään? Toiset käy viiltämässä siivun lenkkiä tai leikkelettä, toiselle maistuu makea pulla.. Muuten en syö öisin, mutta joskus tulee iltamyöhällä nuudelihimo! Nyt lähdenkin keitteleen WT:n lempparia; shrimpnuudelit à la yum-yum(:P) ps.Saapi...
-
0 16
Lasten kanssa leipomassa.
Olisiko teillä vinkkejä mitä helppoa leipoa lasten kanssa yhdessä?
-
0 344
Yrtit
Oletko innokas yrtin kasvattaja.? jos olet niin tänne kuvia ja linkkejä myös tarinaa kasvattamisesta ja istutuksesta. Kesää kohti mennään, mimmosia istutuksia sulla on kesää varten luvassa? Itselläni on jo muutamaa yrtti lajiketta tulossa ikkuna laudalla. kesän mittaan voi sitten käyttää suor...
-
0 176
Chili
Onko teillä kokemusta chilin kasvatuksesta. Jos on niin minkähän moista? tapoja kasvattaa, vinkkejä chili lajikkeista, tietoa, linkkejä chileistä.? Itse tilasin muutamia chilin siemeniä mutta vähän epäilyttää lähteekö homma toimimaan. Ajatus ois rakentaa pienimuotonen kasvihuone johon sais vil...
-
0 144
Elamani resepti :)
:-) Mina olen taalla niin iloinen, etta on pakko kertoa kaikille. Hotellin johto oli ilmoittanut minut Chef of the year 2008 kilpailuun:-) Sain kateeni tanaan raaka-aineluettelon kilpailua varten ja niista on kehitettava paaruoka ja jalkiruoka...joten tietysti testaan ne teilla ensin, kotikokkila...
-
0 42
Gluteenittomia reseptejä
Hei, Kävin tyttökaverini luona kylässä ja henellä on todettu keliakia. Kyseessä ei ole mikään kova kokkailia. Joten jos täällä on gluteenittomia muita, niin voisitteko ehdottaa sellaisia reseptejä mitkä ovat valmiiksi gluteenittomia. Ettei tarvitse vaihdella aineosia. Eli mahdollisimman helppoa...
-
0 9
PORSAANFILEEN GRILLAUS
ARU toivoo APUA! Se on sitten meirän porukka lähdössä ensi kerran tänä keväänä kotimökille ja ei kun kina päälle miten se sika(file) tällä kertaa grillataan. Minäpä päätin kysyä teiltä ohjeita. Olkaa ystävälliset ja auttakaa.
-
0 27
Kesaa kohti!
Laitoimme tanaan grillin paikoilleen ja puut kuivumaan (ihan laiskuuden takia jaivat koko talveksi ulos peittelematta8-))...puutarhakalusto on myos nyt pestyna pihalla(tu)aivan ihana paiva, aurinko paistoi ja lammitti...taytyy viela oljyta poyta ja tuolit...ja taalla ollaan valmiina grillikauteen...
-
0 135
Ruoka-aineita korkeaan verenpaineeseen
Arvaan, että tällainenkin ketju on täällä ollut, mutta aloitan silti uuden. :) Minulla on korkea verenpaine, johon en syö lääkkeitä. Olen sellaisessa ammatissa, jossa ilmeisesti katsotaan ihan normaaliksi tilaksi tuo korkea verenpaine. Pari ystävääni nimittäin syö lääkkeitä jo vähän alhaisemmi...
-
0 5
Jääkaapissani on aina...
Ruoka-Pirkassa (jos satutte ikinä lukemaan) kysellään julkimoilta, mitä heillä on aina jääkaapissaan. Nyt mä kysyn sitä teiltä! :D Itselläni ehdottomuuksia ovat rasvaton maito, margariini, juusto, rypsiöljy, kananmunat (jos sattuu leipomisvimma yllättämään), tomaatit ja kurkku. Usein löytyy ...
-
1 18
Katkaravuista
Olen aina ajatellut, että pakastekatkaravut olisivat hyviä, jos ei tuoreita ole saatavilla,, mutta FutoMaki, sinun reseptistäsi sain sen kuvan, että käyttäisit purkkikatkarapuja? Itse en ole niitä koskaan käyttänyt, kun olen ajatellut, että säilötyt ovat, no, säilöttyjä?? Vrt. tonnikala... Miten...
-
0 74
Ruokaa kahvinkeittimellä!
Luin joskus vuosia sitten kirjan jossa päähenkilö teki ruokansa kahvinkeittimellä. Jotenkin se ajatus on jäänyt mua kiehtomaan. Keittoja tietysti syntyy helpolla, ehkä vähän hitaasti. Kananmuniakin sankari hyydytti siinä levyllä... ja jonkun sortin leipiäkin, silloin piti olla kannu täynn...
-
0 15
Puhvelin mozzarella ja Napoli
Alkaa hyvat ihmiset vaan ostako Napolin ja Campanian maakunnan alueilta tulevaa puhvelin mozzarellaa (mozzarella di bufala) tai muita silta alueelta tulevia tuorejuustoja/maitotuotteita, kuten tavallista mozzarellaa tai ricottaa!!! Niista on loytynyt semmosta myrkkya (diossina) jonka nimea en nyt...
-
1 97
juusto muotti
kyselisin teiltä jos joku tietäisi mistä saa ostaa muovisia ,juusto muottia . omistan yhden ja olen ostanut sen ainakin kaksikymmentä vuotta sitten nyt haluaisin pari lisää ja en mistään löydä ,en edes linkkiä mistä voisi tilata ,jos joku tietää niin vihjaskaa.
-
0 10
pisteet on jaettu !
eli keittiömestarit ovat valinneet parhaan ravintolan 2008 http://www.viisitahtea.fi/content/view/2905/1/ B)- ei kun syömään....
-
0 19
Ketkä on jo ilmottautuneet ?
http://www.mtv3.fi/mestarikokki/ B)-
-
0 44
Mitä teillä syödään aamupalaksi/mitä nautitte aamiaisella?
Mie keitän itselleni kupillisen espressoa, ja kanelipuuron 70g:sta ruishiutaleita. :) Lisäksi pakastevadelmia pussillinen, omena ja ruisleipäpala. (tu) Leipää/puuroa/mysliä/muroja vai jotain aivan muuta?
-
0 70
Omenaviinietikka?
Onko se niin terveellistä? Onko kokemuksia?
-
0 72
Maustamisesta
Olen ihmetellyt aina reseptien maustemääriä. Niissä kun usein on 1/2 tl pippuria, 3 tippaa tabascoa, yksi valkosipulinkynsi jne... Onkohan minun makuaistini jotenkin surkastunut, kun eivät tuollaiset määrät maistu minusta oikein miltään?? Peitänköhän raaka-aineiden maut liiallisen maustamisen all...
-
0 10
Kananmunien värjäys.
ensi maanantaina olisi tarkoitus värjätä kahdeksen 6-12 vuotiaan tytön kanssa kananmunia, ja kaipailenkin nyt vähän nauvoja. ajatuksena on että tytöt saavat kokeilla keitetyn ja raa'an (tyhjennetyn) munan värjäämistä. eli A) kun värjätään sipulinkuorilla niin kauan ja miten paljon sipulinku...
-
0 251
Mistä en pidä
Eli vaikka kaikki ruokaharrastajia olemmekin, niin varmaan jokaisella on edes JOKU pöperö, joka ei mene kurkusta alas. Itse olin lapsena nirsohko, mutta nykyään hyvin kaikkiruokainen. Inhokkilistalta löytyy silti yhä jotain: - raa´at pihvit jne (myönnän, en ole maistanut, mutta en aiokaan!) ...
-
0 9
Kuivalihat kuivumaan...
Meillä täällä Lapissa alkaa olla kuivalihan teon aika. Itse teen sekä raavaan paistista että sydämistä ja poronsydämistä. Aivan taivaallinen herkku. Poron paistista tehdään tietenkin, mutta mielestäni se on liian kallis raaka-aine tähän. Lihat vaan karkeaan suolaan yön yli sitten narutetaan...
-
0 11
Kirppis :)
Mulla on monta isoa ja pienempää vanhaa Riihimäen Lasin tölkkiä, mutta ei montaakaan kantta. Eli tietääkö joku mistä niitä voisi löytää, tai saada? Tai ei kellään teillä sattuisi olemaan?
-
0 5
Tahini ja sen maku?
Hei, tein itse tahinia koska sitä tarvittiin moneen minua kiinnostavaan reseptiin. Siinä on sellainen maapähkinävoita muistuttava maku mutta se on hieman kitkerä. Onkos kenelläkään kokemusta tahinista ja miltä sen oikeasti pitäisi maistua. Reseptissäni siemenet piti paahtaa. Olisiko se voinut ...
-
1 128
mitäs "roskaruokaa" syötte mieluiten?
Itselläni se on skrovmål. siihen tulee ranskalaisetperunat, hampurilainen juustolla sekä limu. En tosin nyt ole koko tämän vuoden aikana käynyt grillillä, sillä mun pitää pudottaa painoa, koska: meen kesällä leikkaukseen, jossa pienennetään vatsalaukku ja samalla poistetaan uusinut palleatyrä. El...
-
0 11
mitä einesruokia syötte??
Itselläni on tapana ostaa silloin tällöin kokkikartanon kinkkukiusausta, broilerpastaa. isoja rasioita, aina 700gr rasiassa. maukkaita ovat....:P
-
0 34
huominen naistenpäivä
:S:S:S mitäs huomenna naistenpäivänä meinaatte kokata Itse ajattelin valmistaa salaatin, johon laitan raejuustoa, paprikaa, tonnikalaa sekä oliiveja. pääruoaksi ajattelin: broilerpastaa. jälkihyväksi: kahvia ja pannaria mansikkahillon kera. vaikuttaiskos hyvältä :S
-
1 5
Kylmäsavulohesta
Tällainen hassu kysymys että jos kylmäsavulohta laittaa uuniin niin "kypsyykö" se siellä ihan niin kuin tavallinen raaka lohi? Kun mun maailmassa toi kylmäsavu on raakaa samoin kuin graavilohi 8-)
-
0 20
Kompostoreista
Millaisia kompostoreja teillä on? Ostin juuri Hobbyhallista kompostorin nimeltä "Green Johanna" eli "Kompostimaija". Maksoi 200. Seuraava ja varmaan hienompi olisi maksanut noin 500. Tykkäsin, että on liian kallis. Tämän Maijan pitäisi olla lämmin myös talvella. Vanhempi kompostorini on ohuts...
-
0 51
Reseptin nimet
mielenkiintoisia nimiä olette, olemme, keksineet sapuskoillenne :-) Perinne ruoka oppaissa on myös todella erikoisia nimiä, mistä ei ainakaan vieraspaikkakuntalainen arvaa yhtään mitään... Minäkin laitan tarpeen mukaan jonkun omaperäisen nimen jos vaikka uuden piirakka-ohjeen kehittelen. Tie...