Keskustelut
-
4 6
Gluteenittomien tuotteiden hankinnasta
Keräsin listaksi erilaisia kotimaisia verkkokauppoja, joiden kautta on yksityishenkilöiden mahdollista tilata helposti erilaisia gluteenittomia tuotteita. Hinnat vaihtelevat laidasta laitaan ja sama tuote voi olla eri toimijoilla hyvinkin eri hintainen. Joukossa on kuitenkin myös helmiä. Lista ...
-
1 8
Miten pahaksi on lihansyönti tälle maailmalle?
Aika usein, kun kuulee jonkun sanovan olevan kasvissyöjä tai vegaani, he perustelevat valintansa sillä, että lihan tuottaminen on epäeettistä. Eli eläimet kärsivät. Osui silmään tuollainen [url=https://financer.com/fi/lihan-syominen-kuluttaa-kukkaroa-seka-ymparistoa/]artikkeli[/url], jossa käsit...
-
0 1
Vähän asiaa
Hei miten voi tallentaa reseptin?
-
0 0
Sämpylät
Kokeile näitä
-
0 0
Mudcake ilman suklaata
Kysy lupa äidiltä
-
3 6
Valurautapannun rasvapoltto
Hei kaikille, ajattelin luoda uuden topiicin aiheesta pannun rasvapoltto. Nykyajan tiedostava kuluttaja tietää varmasti sen, että teflonpannu paitsi estää ruokaa tarttumasta pannuun, se saattaa myös estää suvunjatkamista ja muuta pahaa. Vaikka asia ei välttämättä ole ihan näin suoraviivainen, ...
-
6 8
Rooma
Heissan kanssa kokkailijat. Elokuun ensimmäinen viikko olisi tarkoitus viettää Roomassa (koska loma). Elämän ensimmäinen ulkomaanmatka ellei Ruottia lasketa. Eli te enemmän reissaavat missä kannattaa ehdottomasti käydä syömässä ja kaikki muukin vinkki otetaan kiitollisena vastaan.
-
7 1
Riisipuuro
aamu puuron tkoon,jotta kroppa jaksaa tämänki päivän loppuun asti.
-
6 6
Kotimaisen ruoan kuukausi -haaste 2017
Syyskuussa syödään suomalaista! Kotikokki järjestää syyskuussa Kotimaisen ruoan kuukausi -haasteen, jonka tarkoituksena on kannustaa kaikkia kotikokkeja suosimaan kuukauden ajan suomalaisia raaka-aineita. Syyskuun aikana kannattaa myös jakaa ahkerasti omia reseptejään. Kaikki reseptit, joihin ...
-
1 6
Kopi Luwak -kahvi
Mieheni on suuri kahvin ystävä ja haluaisin ostaa hänelle "maailman kalleinta kahvia" pienen määrän jouluksi. Kyseessä on siis se kahvi, joka valmistetaan pavuista jotka jokin eläimet on syöneet ja ulostaneet. Olisi kiva päästä piruilemaan hänelle sen juonnista ;) Tietääkö joku saako sitä Suome...
-
0 0
luonnonkosmetiikkaa?
Moikka kaikki ihonhoidon intoilijat! Oon melko kauan haaveillut luonnonmukaisesti valmistetusta kuorintavoiteesta. Oon vuosien varrella huomannut, että luonnonmukaiset tuotteet sopii mun iholle parhaiten. Ei oo kuitenkaan tullut vastaan sellasta minun iholle täysin sopivaa kuorintavoidetta. Törmä...
-
5 1
Ruokatube
Moro! Perustin pari kuukautta sitten Youtubeen oman ruuanlaittokanavan, joka sisältää reseptejä ja ruoka-aiheista vloggausta. Jos kiinnostaa, niin käy toki tsekkaamassa ja tilaa kanava! :) LinkkI: https://www.youtube.com/channel/UC4fUhsNWbvfojh-TXRPxqqg
-
1 0
Rosteripintojen puhdistus
Paras tuote rosteripintoje puhdistukseen on biologinen A&B tuote Kiillottava yleispuhdistaja. Sitä saa verkkokaupasta ekoekoshop.fi
-
0 16
Harjatun teräksen puhdistus
Vietettyäni Hailuodossa kaksi naistenviikkoa olen kotiutunut Ouluun toistaiseksi ja puhkun energiaa. Meillä on jääkaappi-pakastin harjattua terästä, samoin liesituuletin. Tiskipöydän takanakin on teräslevy, mutta se on sileä. Onko kenelläkään kikkaa, millä ne pinnat saisi helposti siisteiksi niin...
-
1 5
Kysymys?
Katselin pitkästä aikaa omia leivontareseptejäni. Minua ihmetyttää, miten moniin ohjeisiin oli ilmaantunut ruksi kasvisruoka tai gluteeniton (mm. rahkapiirakkaresepti) . Tämä näkyi sitten myös ohjetta katsoessa. Itse en ole niitä tietääkseni laittanut, koska eivät mielestäni kuulu em. kategorioih...
-
2 4
vuoden sieni saalis
Keräsin jo metsästä 165g eli n. 4dl ensimmäisiä kanttarelleja. Ja nyt ottaisin vinkkejä vastaan. Mitä herkku ruokaa niistä tekisi, kun en osaa itse päättää/valita.
-
4 3
Raparperipiirakka
Paras ohje mitä tiedän!
-
2 3
maailman paras pannukakku
Pystyykö kukaan kertomaan mistä on kyysymys kun pannukakku uunissa nousee tosi hyvi mutta kun otan sen pois se laskee ja siitä tulee ohut mielestäni teen niin kuin ohjeessa sanotaan?
-
0 0
Sienipiirakka
pohja käypä moneen
-
0 0
Lohi-Perunasalaatti
kuva 2
-
0 0
Lohi-Perunasalaatti
kuva
-
0 0
Oma ostoslista Aktiivinen oletuslista Toiminnot 2 oakkausta leikkele 2 pakkaus paahtoleipä HEDELMIÄ 1 oivariini 5 l punainen maito 2 pkt juhlamokka kahvi
-
1 7
Kunnollinen kaasupoltin
Mistähän saisi kunnollisen kaasupolttimen? Nykyinen Clas Olsonin Coline-poltin, joka soveltuu hyvin sokerin paahtamiseen ja liekittämiseen, mutta esim. 1 paprikan polttamiseen menee pieni ikuisuus.
-
11 54
Omavaraistalous
Suomeen on suunnitteilla omavaraisopisto. Se olisi vuoden mittainen kurssi ja sen tarkoitus on antaa ymmärrys vuodenkierrosta ja valmiudet omavaraiselämään. Siellä opetettaisiin puutarhanviljelyä, keräilyä, säilöntää, talvella kädentaitoja, rakentamista ja korjaamista. Opiskelijoiden jokapäiväise...
-
2 9
Vappuherkut
Vappu lähestyy jo hyvää tahtia. Mitä herkkuja aiotte tänä vuonna laittaa? Kuuluuko vappuunne grillaus, piknik vai ihan vain kotosalla oloa? Itselläni listalla on ehdottomasti munkkien paistaminen, perinne, josta en luovu. Lisäksi ajattelin kokeilla Mallun parsa-mansikkasalaattia, Mailon valkosip...
-
1 0
SYYSPATA
-
-
0 0
Tulinen kikherne-pastakeitto
-
-
0 0
Broilerinuudeliwokki
-
-
0 0
Chili con carne
-
-
2 17
Arabian-Iittalan Teema ruokalautaset
Hei kotikokit pitkästä aikaa... Teillä monella on varmaan Teema lautasia päivittäisessä käytössä.Minulla on kyseisiä lautasia mökillä,joihin olen todella tykästynyt,mutta siellä joudun tiskaamaan käsin. Nyt olen ajatellut ostaa mustia 26 sentin lautasia tänne ulkomailla olevaan kotiin,mutta väh...