Makaronin kypsentäminen uunissa

Katri-Mari
Paljonko tarvitaan nestettä, kun haluan kypsentää 400g makaronia uunissa? En tee perus makaronilaatikkoa, vaan tarkoitus olisi tehdä erilaisia pastavuokia ja en osaa arvioida nesteen määrää.

14.2.2018

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

HardKokki
Noin sopivasti nestettä riittää vallan mainiosti.
4.7.2018

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Tinkkerpelli
Kauramakaronin kanssa oon kokkaillut niin, että jos on puoli pussia= 250g makaronia, niin kaikkiaan vuokaan tulee 7dl nestettä.
28.3.2018

mallu51
Keitä 100 grammaa makarooneja vaikka litrassa vettä kypsiksi ja mittaa kuinka paljon vettä oli liikaa,näin tiedät,kuinka paljon vettä suurinpiirtein tarvitset. Pitäisi tällai minun mielestäni onnistua.
Joka tapauksessa täytyy makaroonien olla aivan veden peitossa,siis kunnolla uida.
16.2.2018

FutoMaki
Itse mittaan hyvin silmämääräisesti... Riippuu pastasta (laadusta ja merkistä - halvasta kalliiseen), kasviksista ja kastikkeista sekä proteiinista... Kypsennysaika on myös otettava huomioon... Esikeitetty tai raakapasta? Esikeitetyn keittoaika? Lihalla, kalalla, kasviksilla? Mix?

Kuten huomaat - helppo kysymys, mutta vaikea vastaus... Keittäminen on ihan kaikessaan jokakertaista oppimista... kokeile, tee ja uskalla... Halutaanko kiinteä, perinteinen vai risottomainen rakenne?

Nyt sitten huudeltaisiin, että hifistelyä!!! KYLLÄ, jopa Makaroonilaatikon tekeminen vaatii huolellisuutta ja tarkkuutta...
15.2.2018