Kun tehdään piirakkaa tai pannaria tai mitä vaan mistä tulee pellillinen, niin mistä voi tietää minkä kokoinen reseptissä käytetty pelti on? Minulla on 60 cm uuni ja monesti on käynyt niin, että taikinaa on aivan liian vähän sen uunipellilliseen. Nyt tekisi mieli kokeilla tuota Rahkamuruyllätystä. Olisikin kiva jos ohjeissa olisi myös käytetyn pellin tai vuuan koko ilmoitettuna.
Minä olin aikoinaan kaukaa viisas. Uuden leveämmän uunin saapuessa jätin vanhasta syvän uunipellin kaappiin. Teen aina tuohon, menee heittämällä uuniin suoraan ritilän päälle. Sopii ohjeeseen kuin ohjeeseen, joskus vaan saattaapi tulla vähän paksumpi versio.
Uskoisin että pystyt tuohon jopa itse, ovat sen verran pehmyttä tavaraa. Ota ylhäällä oleva kulma käteen ja vastakulma toiseen. Laita pohja vinosti pöydänreunaa vasten (kulmasta kulmaan) ja kunnon painallus. Testaa pöydällä vinous ja toista sama tarvittaessa, eiköhän se siitä lakkaa keinumasta. (Nuo alkaa vedellä jo uunin kuumuudesta, joten toimenpidettä varmaan pitää jatkaa myöhemminkin).
Heimummi,
Yksi hyvä keino onkia Rahkamuruyllätyksen pellin koko on: Lähetä Teyalle yksityisviesti : )
Ja ihan kaikki muutkin asiat yleensä selviää, kun kysyy suoraan asianomaiselta.
Kyllä vaan vastauksen pellin kokoon saa varmaan ohjeen tekijältä mutta kun lueskelee ohjeita kymmenittäin hakiessaan sopivaa tarjottavaa isolle porukalle niin ei viitsi jokaiselta lähteä kyselemään. Ajattelin että voisiko ainemääristä päätellä minkä kokoinen/paksuinen loppujen lopuksi tulee :)
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Yksi hyvä keino onkia Rahkamuruyllätyksen pellin koko on: Lähetä Teyalle yksityisviesti : )
Ja ihan kaikki muutkin asiat yleensä selviää, kun kysyy suoraan asianomaiselta.