Minkälaisia terveelliseen ruokaan liittyviä ideoita mielessänne pyörii uuden ja terveellisemmän vuoden alussa? Itse olen aika terveysintoinen, mutta ehdottomasti hyvän ruuan ystävä olen. Terveellinen ruoka ei saa olla pahaa, ja sen pitää omassa tapauksessa sopia koko perheelle. Lapset ovat tottuneet syömään niin kalaseljankaa kuin minestroneakin. Jossain vaiheessa vain kyllästyin niihin. Kalaa ja kasviksia pitäisi saada jatkossakin pöytään, joten ajattelin virittää täällä vähän keskustelua ja vinkkejä toivon jaettavaksi asti.
Säännölliset ruoka-ajat. En käytä tänäkään vuonna kevytrasvoja, enkä muutakaan keinotekoista ja epäterveellistä. Kotimaista kalaa, kasviksia, lihaa, viljatuotteita, luomuna on ainakin maitotuotteet meillä.
Juu, säännöllisyys on A ja O! Olen jopa tehnyt 10 viikon ruokalistat itselleni, niitä pyöritetään. Ruokalajeja on siis aika paljon, mutta ne kaikki eivät ole sekä terveellisiä että hyviä. Osa on vain jompaa kumpaa, ja painonhallintaan on tarvetta.
Ingmariinia vedetään leivälle, ja itse syön vain ruisleipää. Aamupalaksi maustamatonta jogurttia, kahvi ilman sokeria. Vettä juon 2 lasia joka aamu + ruokajuomana. Hampurilaiset ja grillimakkarat on lastenkin ansaittava, esim tänään käveltiin laavulle ja savustettiin hampurilaiset nuotiolla. Muuten niitä ei juuri näy edes lasten lautasilla.
Tuota mainitsemaani pistou -keittoa (lisänä uunissa paistetua pekonia) olen syönyt tällä viikolla neljä lautasellista ja isäntä on juuri kaupassa hakemassa tarvikkeita kalaseljankaan, jonka osaa tehdä tosi hyvin.
Viikot ovat niin kiireisiä, että haluaisin pyytää linkkejä resepeihin, nimenomaan ruokiin + välipaloihin, jotka ovat sekä HYVIÄ että terveellisiä. Makuja on monia eikä tietenkään kaikki mikä maistuu omassa suusssa hyvältä ole herkkua toisille ja päin vastoin, mutta kaikki ehdotukset ovat silti tervetulleita.
Haluaisin taas insiproitua terveellisen ruuan laitosta.
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Ingmariinia vedetään leivälle, ja itse syön vain ruisleipää. Aamupalaksi maustamatonta jogurttia, kahvi ilman sokeria. Vettä juon 2 lasia joka aamu + ruokajuomana. Hampurilaiset ja grillimakkarat on lastenkin ansaittava, esim tänään käveltiin laavulle ja savustettiin hampurilaiset nuotiolla. Muuten niitä ei juuri näy edes lasten lautasilla.
Tuota mainitsemaani pistou -keittoa (lisänä uunissa paistetua pekonia) olen syönyt tällä viikolla neljä lautasellista ja isäntä on juuri kaupassa hakemassa tarvikkeita kalaseljankaan, jonka osaa tehdä tosi hyvin.
Viikot ovat niin kiireisiä, että haluaisin pyytää linkkejä resepeihin, nimenomaan ruokiin + välipaloihin, jotka ovat sekä HYVIÄ että terveellisiä. Makuja on monia eikä tietenkään kaikki mikä maistuu omassa suusssa hyvältä ole herkkua toisille ja päin vastoin, mutta kaikki ehdotukset ovat silti tervetulleita.
Haluaisin taas insiproitua terveellisen ruuan laitosta.
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.