Lampaan vatsalaukun metsästys

Dr.Styranki
25.1 on Robert Burnsin päivä, http://en.wikipedia.org/wiki/Burns_supper , jolloin syödään perinteisesti haggista. Olen joskus vieraillut hänen kotitalossaan ja siitäpitäen haaveillut haggiksen valmistamisesta, Briteissähän haggista saa tähän vuodenaikaan kun osaa tarpeeksi etsiä niin marketeista kuin muualta. Sitä saa jopa kasvisversiona(!)

Tehdäkseni itse haggista yritin tänä vuonna etsiä lampaan vatsalaukkua Hakaniemen hallista, Wotkinsilta ja Wanhasta Kauppahallista, kävinpä myös tiedustelemassa ainesosaa Östermalmtorgetin ja Högtorgetin kauppahalleista. Ei onnistunut edes etukäteistilauksena, teurastuslinjat ja nykyinen EU -byrokratia takaavat sen, ettei tämmöisiä erikoisia osia ole saatavissa. Ruotsista olisi saanut siivutettua ja pakastettua lampaanvatsaa ja Hämeentien etnokaupoista löytyy pakastettua lehmän vatsalaukkua, mutta sekin taitaa olla siivutettua eli ei sovellu käyttötarkoitukseen.

Onkohan kenellekään kokemusta/kontakteja lampaan/karitsan vatsalaukun haalimiseksi?

2.2.2011

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

1n3rt14
AIKA viiveellä tulee tämä vastaus..
Mutta meillä nyt tulevana sunnuntaina skottilaisten ystävien kanssa haggis-kekkerit ja vatsalaukkua saa siis ainakin Orimattilasta Vainion teurastamolta!
(Kysykää Hannua...)

=P
19.7.2012

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Tapio
Dr.Styranki:

Onkohan kenellekään kokemusta/kontakteja lampaan/karitsan vatsalaukun haalimiseksi?
Haggis on tuttu herkku, mutta eipä ole koskaan tullut yritettyä tehdä sitä itse.8-)

Näin äkkiseltään tulee ensimmäisenä mieleen Suomen lammasyhdistys http://www.proagria.fi/suomenlammasyhdistys/ . Koska se on lammaskerhojen, lampureiden ja lammasteurastamoiden yhteinen yhdistys, niin siellä varmaan on tietoa minne kannattaisi soitella
5.2.2011

minna bunce
Tämä nyt ei ole vastaus kysymykseesi :-) mutta haggista voi tilata myös netistä Macsween Haggis
2.2.2011